کد خبر 1487885
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی به خانه برمی‌گردد

دو مقام آمریکایی خبر دادند که «تام نایدز» سفیر واشنگتن در فلسطین اشغالی قرار است در فصل تابستان از منصب خود کنار برود و به آمریکا برگردد.

به گزارش مشرق، در شرایطی که واکنش‌ها به جنایت بامداد سه شنبه (امروز) رژیم صهیونیستی به نوار غزه ادامه دارد، رسانه آمریکایی از تدارک سفیر واشنگتن در تل‌آویو برای کنار رفتن از منصب خود خبر داد.

دو مقام آمریکایی به وبگاه «آکسیوس» این کشور خبر دادند که تام نایدز سفیر واشنگتن در تل‌آویو در فصل تابستان از منصب خود کنار رفته و به آمریکا برمی‌گردد.

بنا بر گزارش این رسانه آمریکایی، تام نایدز بعد از حدود دو سال حضور در سفارت آمریکا در قدس اشغالی می‌خواهد به «دلایل شخصی» از منصب خود کنار برود.

آکسیوس درباره اهمیت این خبر نوشت: «نایدز در زمانی که اصلاحات قضایی بحث برانگیز دولت نتانیاهو همچنان باعث پیچیده‌تر کردن روابط آمریکا و اسرائیل شده است، خروج خود (از منصب سفارت) را اعلام کرد. رئیس‌جمهور بایدن هنوز با گذشت بیش از چهار ماه از مراسم تحلیف نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو، او را به کاخ سفید دعوت نکرده است».

بنا بر این گزارش، تام نایدز سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی طی سفر کاری هفته گذشته خود به واشنگتن با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیدار کرد و به آنها گفت که او در فصل تابستان می‌خواهد به کار خود پایان دهد.

گفته می‌شود که سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی با توجه به اینکه از دسامبر ۲۰۲۱ از خانواده خود دور بوده، در نظر دارد به «دلایل شخصی» از مقام سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی کنار برود.

دو مقام آمریکایی به آکسیوس گفتند که نایدز صبح روز سه شنبه (امروز) به اعضای ارشد سفارت واشنگتن در قدس اشغالی خبر داد که در تابستان از مقام خود کنار می‌رود.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا درباره او به آکسیوس گفت: «تام با انرژی و مهارت خاصی برای تقویت بیشتر پیوند ویژه بین ایالات متحده و اسرائیل و پیشبرد منافع دیپلماتیک، اقتصادی و امنیتی ایالات متحده کار کرده است».

وی افزود: «همه ما دلتنگ این خواهیم بود که او (تام نایدز) به عنوان نماینده ما در اسرائیل حضور داشته باشد اما می‌دانم که او مشتاقانه منتظر گذراندن زمان با خانواده‌اش است».

یک مقام آمریکایی که نام و هویتش اعلام نشده، به آکسیوس خبر داد که سفیر واشنگتن در قدس اشغالی عصر روز دوشنبه (دیروز) دفتر نتانیاهو را در جریان این خبر قرار داد.

اطلاع رسانی تام نایدز به دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره برنامه کنار رفتن او از مقامش، ساعاتی قبل از تجاوز این رژیم به نوار غزه انجام شده است؛ تجاوزی که در نتیجه آن ۱۳ فلسطینی به شهادت رسیده‌ و بیش از ۲۰ نفر از جمله چند زن و کودک مجروح شده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 0
    هههههههههههههههه مگر اینکه با این چیزا بتونین سوزش خودتون و دل خودتون رو خوش بکنید🤣🤣🤣😂
    • محمد IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      0 0
      سوزش از چی اسکل..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس