کد خبر 1487835
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
رسانه صهیونیست: آمریکا از حملات اسرائیل به غزه مطلع بود

شبکه هفت رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که وزارت خارجه تل‌آویو از هفته گذشته، به آمریکا اطلاع داده بود که عملیات‌هایی را علیه نوارغزه آغاز خواهد کرد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های عبری در گزارش‌هایی اعلام کردند که تصمیم مبنی بر انجام حملات رژیم صهیونیستی علیه نوارغزه در پایان هفته گذشته و بعد از گفت‌وگوی «الی کوهن» وزیر امور خارجه تل‌آویو با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود گرفته شد.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی تایید کرد که قبل از انجام حملات بامداد به نوارغزه، آخر هفته گذشته کوهن و بلینکن درباره این عملیات‌های موسوم به «سپر و پیکان» به توافق رسیده بودند.

این شبکه با اشاره به اینکه «اسرائیل درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در غزه، ایالات متحده آمریکا را مطلع کرده بود»، افزود: «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم اشغالگر امروز ساعت هفت عصر جلسه‌ای با کابینه برگزار خواهد کرد.

نتانیاهو در حالی امروز با کابینه‌اش درباره بررسی حملات نوارغزه تشکیل جلسه خواهد داد که رسانه‌های عبری گزارش داده‌اند، سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر اذعان کرده بود: پیش‌بینی ما این است که غزه به این عملیات، پاسخ خواهد داد.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که کوهن، وزیر خارجه این رژیم روز گذشته (دوشنبه) در یک تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود درباره تلاش‌های تل‌آویو برای برقراری روابط دیپلماتیک با تعداد بیشتری از کشورهای غرب آسیا و موضوعات دیگر گفت‌وگو کرده است.

بامداد امروز (سه‌شنبه، ۹می) منابع خبری فلسطینی با گزارش حداقل ۱۰ حمله هوایی سراسر نوار غزه، خبر دادند که مواضع جهاد اسلامی در شهرهای رفح، غزه و خان‌یونس بار دیگر هدف حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند. ساعاتی بعد، به شهادت رسیدن چند فرمانده سرایا القدس، شاخصه نظامی حماس و برخی اعضای خانواده‌های آن‌ها تایید شد.

جنبش جهاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «جهاد شاکر الغنام» دبیر شورای نظامی سرایا القدس، «خلیل صلاح البهتینی»، عضو شورای نظامی و فرمانده منطقه شمال سرایا القدس و «طارق محمد عزالدین» از رهبران عملیات‌های نظامی سرایا القدس در کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی «حماس» نیز امروز در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان این جنبش تاکید کرد: ترور رهبران ما، مقاومت بیشتری را به همراه خواهد داشت؛ دشمن در برآوردهای خود اشتباه کرد و تاوان جنایتش را خواهد داد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس