کد خبر 1488225
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
‌

پس از عادی سازی تجزیه طلبی در سخنان رویا حکاکیان در یک کنفرانس آمریکایی، سایبری های فضای مجازی اسنادی از موسسه «مرکز اسناد حقوق بشر ایران» او منتشر کرده و درآمد های دلاری او از خون مردم را فاش کردند.

به گزارش مشرق، رویا حکاکیان، نویسنده، یهودی الاصل که در تلویزیون تروریستی اینترنشنال حضور ثابتی دارد در کنفرانسی در آمریکا پروژه عادی سازی تجزیه طلبی را کلید زده است.

البته اظهارات او موجب شد تا کاربران مختلف نسبت به این ماجرا واکنش نشان دهند. حکاکیان در این کنفرانس ادعا کرده بود که حقوق بشر از حفظ تمامیت ارضی ایران مهم‌تر است!

اما منظور حکاکیان از حقوق بشر چه بود؟ یکی از کاربران توییتری نوشته است که حقوق بشر برای افرادی چون حکاکیان تنها یک بنگاه درآمدزایی بوده است. این کاربر با انتشار اسنادی مدعی شده است که رویا حکاکیان در کنار افرادی چون مصی علی‌نژاد در غرب کاسب حقوق بشر راه انداخته‌اند.

حکاکیان کیست و از کجا حقوق میگیرد؟

حکاکیان سال هاست که در مهاجرت کرده و در غرب به فعالیت رسانه ای و هنری می‌پردازد. حکاکیان گفته است که از سال ۲۰۰۴ وارد حوزه حقوق بشر شد. حکاکیان به همراه پیام اخوان و رامین احمدی، «مرکز اسناد حقوق بشر ایران» را تاسیس کردند.

بیزینس حقوق بشری با خون مردم+ عکس و فیلم

به ترتیب از راست، رویا حکاکیان، پیام اخوان و رامین احمدی

حکاکیان مدعی است که هیچ گاه در استخدام هیچ نهاد حقوق بشری ایرانی ‌و یا غیر ایرانی نبوده است که پولی دریافت کند و تنها با بودجه آمریکا در سال ۲۰۰۵ مرکز اسناد را با دیگران بنیان گذاشت.

اما اسناد این مرکز نشان می‌دهد حکاکیان در سالهای بعد عضو هیئت امنا بوده است.

بیزینس حقوق بشری با خون مردم+ عکس و فیلم

درحالی که حکاکیان مدعی بوده در هیچ نهاد حقوق بشری استخدام نبوده، این کاربر با انتشار سند نوشت حکاکیان غیر از عضویت در هیئت امنای مرکز اسناد حقوق بشر از اعضای هیان مدیره Refugees International (پناهندگان جهانی) بوده است.

بیزینس حقوق بشری با خون مردم+ عکس و فیلم

طبق اسناد منتشر شده موسسه «مرکز اسناد حقوق بشر ایران» تنها با حمایت و بودجه آمریکا تاسیس نشده، بلکه بنیاد های بسیاری در سکوت رسانه ای و در خفا این سازمان را حمایت کردند.

بنیاد های همچون: آکیلیس بودمن، بنیاد اجتماعی شیکاگو، امور مالی نانسی پیک، بنیاد دایموندستون، امور خارجه و تجارت بین المللی کانادا دفتر حقوقی هیوز هوبارد و ربید، انستیتوی جیکوب بلاوستاین برای ارتقاء حقوق بشر، بنیاد جان دوتر، بنیاد خیریه مینوو، حقوق و دموکراسی (کانادا)، دفتر حقوقی رابینسون و کول، دفتر حقوقی اسکادن، آریس، اسلیت، میگر، و فلوم، وزارت امور خارجه آمریکا.

بیزینس حقوق بشری با خون مردم+ عکس و فیلم

این کاربر با انتشار گزارش مالی مرکز اسناد حقوق بشر، به دلارهای مبادله شده برای فعالیت های ایران ستیز این سازمان نیز اشاره کرده و نوشت: کسب و کار بدی نیست به خصوص که با هر خونریزی در ایران مثل جنبش سبز(فتنه سبز) مبالغ آن افزایش چشم‌گیری پیدا میکند.

بیزینس حقوق بشری با خون مردم+ عکس و فیلم

بیزینس حقوق بشری با خون مردم+ عکس و فیلم

این کاربر در حساب کاربری دیگر خود ادامه اسناد را منتشر کرده و اینبار به درآمد زایی سازمان قبل از اغتشاشات ۸۸ پرداخته است.

او در ادامه رشته توئیت نوشت: جهت آشنایی با مرکز اسناد حقوق بشر خانم رویا حکاکیان نیم میلیون دلار برای بشر ایرانی قبل از جنبش سبز. منبع: اسناد عمومی منتشر شده در سایت IHRDC

بیزینس حقوق بشری با خون مردم+ عکس و فیلم

بیزینس حقوق بشری با خون مردم+ عکس و فیلم

جهت آشنایی با مرکز اسناد حقوق بشر خانم رویا حکاکیان و دوستان ۱.۴ میلیون دلار برای بشر ایرانی در سال ۲۰۱۴/۲۰۱۳ . منبع: اسناد عمومی منتشر شده در اینترنت برای عملکرد مالی سازمان‌های معاف از مالیات.

بیزینس حقوق بشری با خون مردم+ عکس و فیلم

بیزینس حقوق بشری با خون مردم+ عکس و فیلم

او در ادامه باقی فعالیت های مالی سازمان را افشا کرد و نوشت: آیا میدانستید ۱۰۴.۰۰۰ دلار از ۱.۴۰۰.۰۰۰ دلار مرکز اسناد حقوق بشر خانم رویا حکاکیان به گیسو نیا پرداخت میشد که هویت کاربران ناشناس را افشا کند! این مرکز با بودجه ابتدایی یک میلیون دلار از سوی وزارت خارجه آمریکا تاسیس شد. پس از آن نیز به این مرکز، سالانه بودجه نیم میلیون دلاری از سوی دولت آمریکا اختصاص داده شده است.

بیزینس حقوق بشری با خون مردم+ عکس و فیلم

بیزینس حقوق بشری با خون مردم+ عکس و فیلم

این کاربر همچنین ژرده از همکاری های شاهین صادق زاده و رویا حکاکیان برداشته و نوشت: آیا می‌دانستید شاهین صادق‌زاده میلانی مجانی به رویا حکاکیان گیسو نیای نایاکی کاوه شهروز مسیح علینژاد لیبرال دموکراسی و ... عشق می‌ورزد!؟

بیزینس حقوق بشری با خون مردم+ عکس و فیلم

بیزینس حقوق بشری با خون مردم+ عکس و فیلم

بیزینس حقوق بشری با خون مردم+ عکس و فیلم

شاهین صادق زاده میلانی

اکنون با افشای این روابط و همکاری افراد به ظاهر کارشناس حقوق بشری و محیط زیستی با سرشبکه های ایجاد آشوب و اغتشاش، پرده دیگری از درآمدزایی این افراد با خون و امنیت مردم ایران برداشته شده است

. به همین منظور بسیاری از کاربران توئیتری، نسبت به این اسناد فاش شده واکنش نشان داده و متوجه شدند که به اسم فعالیت حقوق بشری، چه درآمدهای دلاری از خون مردم و ناامنی کشور کسب شده و چه کاسبی‌های پر رونقی به راه افتاده است.

بسیاری از این کاربران از عبارت «هر یه نفر کشته شه هزار دلار پشتشه» استفاده کرده و برخی نیز این پرسش را مطرح کردند: «این کدامیک از ده ها و صدها بنگاه بیزینس با خون مردمه؟»

بیزینس حقوق بشری با خون مردم+ عکس و فیلم

بیزینس حقوق بشری با خون مردم+ عکس و فیلم

بیزینس حقوق بشری با خون مردم+ عکس و فیلم

بیزینس حقوق بشری با خون مردم+ عکس و فیلم

یکی از مواردی که دولت‌های غربی از مقوله حقوق بشر استفاده ابزاری می‌کنند در تحریم است، اوباما در کتاب «سرزمین موعود» نوشته است:

«بعد از آنکه تلاش‌هایمان برای آغاز مذاکره با ایران رد شد و در شرایطی که این کشور وارد چرخه هرج‌ومرج و سرکوبگری بیشتر می‌شد ما راهبردمان را به‌سمت دومین گام راهبرد منع اشاعه‌ای خودمان تغییر دادیم؛ یعنی بسیج کردن جامعه بین‌المللی برای اعمال تحریم‌های اقتصادی سخت و چندجانبه‌ای که می‌تواند ایران را وادار به حضور در میز مذاکره کند.»

او در ادامه می‌نویسد: «تا آن موقع، شورای امنیت چندین قطعنامه علیه ایران تصویب کرده و از این کشور خواسته بود فعالیت‌های غنی‌سازی خودش را متوقف کند. شورای امنیت، اعمال تحریم‌هایی محدود علیه ایران را مجاز کرده و گروهی شامل ۵ عضو دائم شورا به‌علاوه آلمان را تشکیل داده بود تا با امید به بازگرداندن رژیم به پایبندی به معاهده منع اشاعه با مقام‌های ایران دیدار کنند.»

اوباما در ادامه اذعان کرده است که تحریم‌ها ضعیف‌تر از آن بوده‌اند که اثری داشته باشند: «مشکل اینجا بود که تحریم‌های موجود ضعیف‌تر از آن بودند که اثر چندانی داشته باشند، حتی متحدان آمریکا مانند آلمان، کماکان تجارت قابل‌قبولی با ایران داشتند و تقریباً همه از این کشور نفت می‌خریدند. دولت بوش مضاف بر تحریم‌های بین‌المللی تحریم‌های یکجانبه‌ای را وضع کرده بود، ولی این تحریم‌ها تا حد زیادی نمادین بودند چون شرکت‌های آمریکایی از سال ۱۹۹۵ از انجام مبادله با ایران منع شده بودند.»

آن‌طور که از مستندات در اندیشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی و اظهارنظر مقام‌های کشورهای مختلف برمی‌آید از نگاه آمریکا این درک ایجاد شده است که دوگانه «تحریم ــ حقوق بشر» می‌تواند ابزاری مؤثر برای تغییر رفتار ایران در اختیار واشنگتن قرار دهد. معروف است که جان بولتون جنایتکار آمریکایی گفته است که باید اثر تحریم‌ها بر مردم ایران به حدی باشد که استخوان آن‌ها بشکند.

باند حکاکیان در آمریکا وظیفه دارد بهانه این تحریم‌ها را جور کند، گفته شده است که باند حقوق بشری شیرین عبادی نقش اساسی در جمع اوری اسناد دروغین به اسم حقوق بشر علیه مردم ایران دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    17 2
    رویا خانم بیشرف این پولا خوردن نداره و باید بزودی در آن دنیا جوابشو سخت و کوبنده بدی. ان شالله
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      1 0
      اینها فاحشه های سیاسی هستند
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    11 2
    مرگ بر متجاوز
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    10 0
    دشمن ایران
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    7 2
    این همه نهادهای فعال دشمن از جان مردم ایران چی میخوان ؟!
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    7 0
    کسب کارهای نوین راه انداخته‌اند حال به هم زنا
  • US ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    17 0
    چرا نامی از فعالیت حکاکیان در کنگره بمنظور ایجاد صندوق کمک به کارگران ایران در ازای اعتصابات سراسری نشده است؟ حکاکیان برای موساد و سازمان سیا کار می کند و خود را بعنوان ؛نویسنده؛ معرفی می کند که دروغی بیش نیست.
  • سید IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    7 1
    این جماعت نسبتاً برای سرکیسه کردن یانکی ها و صهیونی های مقیم کشورهای انگلوساکسونی موفق بوده اند! هرچند که ممکن است برای سرکیسه کردن ایشان مجبور به شستن مسراح هایشان شده باشند!!!
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      6 1
      اونها از پولهای بلوکه شده ملت ایران به این تروریستها پول میدن نه از پول خودشون!!!!
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    8 0
    چه نامرد ها و بی وجدانایی اینا هستند ... راه دیگه ای برای پول درآوردن بلد نیستند که از خون مردم ما ارتزاق می کنند !!!
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    6 0
    باید به این عجوزه ها گفت !!! هر خاکی نمیتواند از هر آدمی بالاتر باشد اما نه این خاک هر خاکی است و نه تو و امثال تو آدمید !!! اینجا ایران اسلامی است سرزمین دلیران و شیران سلحشور و خاک پاکش آنقدر ارزش دارد که سالهاست برایش سلحشوران صف کشیده و پوزه دشمنان را به خاک میمالند !!! اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    4 0
    این پتیاره ها کیندکه اینقدر اونارا بزرگ میکنید
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    6 0
    چرا هر کدوم از قبلی اکبیری تر و حال بهم زن ترند !؟
  • امیر IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    5 0
    اینهمه ایرانی وطن فروش داریم ایران بدبخت اگر هرچه می خوره از دست این وطن فروش ها هست که امیدوارم به خاک سیاه بنشینند
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    3 0
    مرگ بر متجاوز
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    1 3
    شما نخود هر اش نشوید این اتفاقها برای مردم ایران نمی افته .
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    6 0
    ماده شغالی که فقط می تواند چند ساده لوح را بفریبد
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    1 0
    این افرادی که فکرمیکنند سلبریتی اند ،داخل وخارج همه ساده وهمه چیزباورنددلباخته و عقل باخته حضراتند اگه خیلی ادعای مرد بودن وزن بودن دارن چرا علیه سیاستمداران غربی که اهل هر دوزوکلکی هر نوع بی‌ناموسی وظلمی که بگی هستن چرا خفه خون گرفتن حرفی نمیزنن آهان اونجا سرویس هایی دولتی چهارمیخت میکنن حرف زدن تاوان داره برعکس باید تامیشه ماله کشید وکثیف زندگی کرد اما بیرون کلاس گذاشت
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    3 0
    اینهایی که اینگونه وقیحانه دارند از خون ملت ما پول پارو می کنند باید در لیست حذف مانند بقیه تروریستها مثل عبدالمالک ریگی یا چعب و ... قرار بگیرند .اینها باید هر روز زندگیشان پر از زجر و وحشت باشه نه اینکه راست راست راه برن برای قتل مردم و تجزیه میهن زر اضاف بزنن... آقایون سربازان گم نام یه تکونی به خودتون بدین...
  • سعید IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    1 0
    دربهای غرب به روی سه گروه همیشه باز است سرمایه داران نخبگان وطن فروشان که البته گروه آخر تاریخ مصرف بسیار کوتاهی دارند .
  • IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    2 1
    اینا خون مردمو ریختند؟!!
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    1 1
    هرکس بر علیه دولت مرکزی هزاران ساله ایران باشد باید نابود شود. _____ امپراطوری مهدوی ایران، لایق این است که بهترین مردان جهان برایش فدا شوند
  • جیم IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    0 0
    قریب به یقین عرض میکنم هیچ کسی نیست به جمهوری اسلامی تیر بندازه مگر اینکه پول و هزینه این کار را قبلا از صاحبانش گرفته است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس