وزیر خارجه ایرلند: علاقه‌مند نیستیم درباره سپاه پاسداران قضاوت نادرستی صورت گیرد

وزیر خارجه ایرلند در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان با بیان اینکه ما از نقش ایران در مبارزه با تروریسم آگاهیم، گفت: هرگز علاقه‌مند نیستیم که در مورد نهاد حاکمیتی سپاه پاسداران قضاوت نادرستی صورت گیرد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان و «مایکل مارتین» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایرلند امروز (پنجشنبه) ۲۱ اردیبهشت ماه تلفنی گفت‌وگو کردند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به زمینه‌های متنوع همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ایرلند، ضرورت بهره گیری از فرصت‌های موجود در راستای منافع دو کشور را مورد تأکید قرار داد.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اقدام نادرست پارلمان اروپا، اقدام پارلمان سوئد در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را قویا محکوم کرد و اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد حاکمیتی است که مسؤولیت پاسداری از امنیت ملی و مرزی کشور را بر عهده دارد و بزرگترین نقش را در مبارزه با تروریسم در منطقه عهده دار است.

امیرعبداللهیان افزود: این اقدام با تحریک عناصر تروریست و مطرود ملت ایران صورت گرفته است.

مایکل مارتین، وزیر امور خارجه ایرلند نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن قدردانی از تصمیم انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران در آزادی یک تبعه ایرلندی، بر اراده کشورش برای همکاری با تهران تأکید کرد.

وزیر امور خارجه ایرلند گفت: ایرلند هرگز علاقه‌مند نیست که در مورد نهاد حاکمیتی سپاه پاسداران قضاوت نادرستی صورت گیرد. ما از نقش ایران در مبارزه با تروریسم آگاهیم.

مایکل مارتین از روند همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تلاش برای لغو تحریم‌ها ابراز خرسندی کرد و افزود: کشورش از این روند استقبال می‌کند.

وی همچنین ضمن دعوت از وزیر امور خارجه ایران برای سفر به ایرلند، ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک به تهران سفر کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 6
  • هوشنگ IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 8
    همیشه با چند نام جعلی و حساب جعلی و آدرس جعلی در فضای مجازی فعالیت کنید قبلش ردیاب و gps گوشی را خاموش کنید تا شناسایی و ردیاب نشوید
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 8
    چرا لباس سپاه سبزه ؟!
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
      0 0
      چرا سخنگوی کاخ سفید همجنس بازه؟!
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    13 0
    مجلس ایران باید، نیروهای مسلح سوئد رو تروریستی اعلام کنه. الاذن بالاذن
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    11 0
    سلام. مگر ایران در باره نیروهای امنیتی شما قضاوت می کنند. هیچ کشوری حق مداخله در امور نیروهای امنیتی کشورمان را نباید داشته باشند.
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
    0 1
    همه کشورهای اسلامی مصر -اردن -عربستان -عراق -ایران - حزب ا.. وارتش لبنان - عمان -قطر - امارات -کویت- سوریه -یمن -بحرین به کمک فلسطین قبله اول مسلمانان و به کمک نیروهای مقاومت فلسطین روند وبه اسرائیل حمله نظامی کنند و همه دول اسلامی با فرمانده فتح قدس امام خامنه ای دست بیعت بدهند و در نبرد بزرگ درساعت صفر به خانه عنکبوت حمله کنند واین غده چرکین وکابوس مسلمانان را از پیکره جهان اسلام برکنند. امریکا دست از حمایت اسرائیل برداشته وبه اسرائیل پشت کرده است و اسرائیل اکنون از درون متزلزل و به شدت تنها ومنزوی ست واسرائیل منزوی وبدون پشتیبانی امریکا قطعا نابود شدنی ست وشکی در ان نیست . هر صد سال یک بار چنین فرصتی برای نابودی اسرائیل فراهم می شود وهرکدام از دول اسلامی این فرصت را بسوزاند خیانت به اسلام وپیامبر ص کرده است. دول اسلامی دست از ترس بی دلیل از اسرائیل که بزرگترین گناه است بردارند وبرای رها کردن خودشان از کابوس صد ساله اسرائیل وسریعا به کمک نیروهای مقاومت فلسطین رفته و به خانه عنکبوت حمله همه جانبه کنندوفقط نظاره گر کشتار زنان وکودکان فلسطین به دست اسرائیل سرکش نباشند وفرصت را نسوزانند که اگر بعد از بایدن ترامپ وفردی شبیه او بر امریکا مسلط شود اسرائیل دوباره جان خواهد گرفت و بعد ان نابودی اسرائیل فقط یک توهم وخیال واهی خواهد بود-این جنگ برای ایران از همه ضروری تر است چون اگر با اسرائیل اکنون وارد جنگ نشود به زودی باید با اذربایجان به صورت غیر مستقیم وخسارت بار ودرجنگ شیعه با شیعه با اسرائیل بجنگد که دراین جنگ بی حاصل فقط طرفین جنگ دچار خسارات بی سابقه خواهند شد واسرائیل در هاشه امن خواهد بود. با نابودی اسرائیل فتنه آذربایجان قطعا نابود ومحو خواهد شد . ایران ناچار است که به اسرائیل حمله کند وباید زیرکی کند و پیش دستی کند وجنگ با اسرائیل را شروع کند واولین مشت محکم را بر دهان اسرائیل فرود اورد.اگر اسرائیل نبود جنگ ایران وعراق هم پیش نمی امد واگر اسرائیل نباشد جنگ ایران واذربایجان هم پیش نمی اید. اسرائیل منشا هر جنگی در منطقه است. سرمار فتنه وجنگ در اسرائیل است که باید این سر قطع شود..
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس