کد خبر 1486877
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳
روایت دیپلمات ایرلندی از ملاقات‌ها و رایزنی‌ها در ایران

معاون دبیرکل وزارت امور خارجه ایرلند با انتشار پیامی در حساب کاربری توئیتری خود، از ملاقات‌ها و رایزنی‌های دیپلماتیک در جریان سفرش به تهران خبر داد.

به گزارش مشرق، خانم «سونیا هایلند» معاون دبیرکل و مدیرکل سیاسی وزارت خارجه ایرلند روز شنبه در توئیتی نوشت؛ با علی باقری کنی معاون وزیر امور خارجه و اعضای وزارت امور خارجه ایران طی هفته گذشته در تهران دیدار کردم.

وی محور مذاکرات را بررسی مسائل دوجانبه و کنسولی، مسائل منطقه‌ای و جهانی، حقوق بشر و منع گسترش سلاح های هسته ای عنوان کرد.

این دیپلمات ایرلندی و هیأت همراه به منظور شرکت در سومین دور مشورت‌های سیاسی در سطح مدیران کل وزارت‌خانه‌های امور خارجه دو کشور به تهران سفر کردند.

خانم هایلند در پایان این مشورت‌ها با «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در جریان این ملاقات طرفین درباره موضوعات مورد علاقه دوجانبه و راه‌های رفع موانع و گسترش مناسبات، همچنین مهمترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند.

ایرلند در مقطعی که مسئولیت تسهیل‌گری قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را برعهده داشت، تلاش کرد تا به‌رغم خروج آمریکا از برجام، نقش موثری را در این زمینه ایفا کند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان بهمن سال گذشته طی گفت‌وگوی تلفنی با مایکل مارتین همتای ایرلندی خود، انتصاب وی را به این سمت تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که با حضور وی در این جایگاه، شاهد رشد و گسترش هرچه بیشتر مناسبات دو کشور باشیم. رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین از طرف ایرلندی برای سفر به تهران دعوت به عمل آورد.

وزیر امور خارجه ایرلند نیز در این تماس تلفنی ضمن سپاس از پیام تبریک وزیر امور خارجه کشورمان، ایران را کشوری با تاریخ و تمدن کهن دانست و اظهار داشت همواره برای ایران به عنوان کشوری با تاریخ و فرهنگ درخشان احترام قائل بوده ام.

مایکل مارتین همچنین آخرین وضعیت و مهمترین موضوعات کنسولی میان دو کشور را مورد بررسی و گفت وگو قرار داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس