کد خبر 1498308
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷
.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با همتای قطری خود، وابط دوجانبه و شماری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کردند.

به گزارش مشرق، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر امروز یکشنبه با محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی همتای قطری خود، تلفنی گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری رسمی قطر گزارش داد، امیرعبداللهیان و آل ثانی در این گفت‌وگو، روابط دوجانبه و شماری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کردند.

حسین امیرعبداللهیان همچنین سوم فروردین ماه گذشته با نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر تلفنی گفت‌وگو کردند. طرفین در این گفت‌وگوی تلفنی تقویت همکاری‌های فیمابین را مورد تأکید قرار داده و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد توجه قرار دادند.

طرفین ۱۹ اسفند ماه هم تلفنی گفت‌وگو کردند. در این گفت‌وگو، وزیر امور خارجه کشورمان انتصاب جدید وی به سمت نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر را تبریک گفت.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر نیز در این تماس، شکل گیری تحول جدید در روابط بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی را تبریک گفت.

طرفین در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین در خصوص مذاکرات ‌رفع تحریم‌ها و ضرورت توجه انسانی به تبادل زندانیان ( ایران- آمریکا) نیز به رایزنی پرداختند. در این زمینه وزیر امور خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد دیگر طرف‌های این گفت‌وگوها واقع بینانه رفتار کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس