کد خبر 1489015
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
وقتی اپوزیسیون هم تحمل لیدری رضا پهلوی را ندارد

لیدری ربع پهلوی در منشور همبستگی به نابودی همبستگی اپوزیسیون منجر شد.

به گزارش مشرق، دانشگاه جورج تاون شهر واشینگتن در روز جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ میزبان نشستی با عنوان «آینده جنبش دموکراسی ایران» با حضور رضا پهلوی، مصی علینژاد، حامد اسماعیلیون و نازنین بنیادی بود.

شیرین عبادی، عبدالله مهتدی، علی کریمی و گلشیفته فراهانی از دیگر اعضای این نشست بودند که با ارسال پیام‌های ویدئویی حمایت خود را از منشور همبستگی و سازماندهی برای آزادی ایران یا به اختصار منشور مهسا اعلام کردند.

حضور تجزیه طلبی مثل عبدالله مهتدی که با فرزند شاه مخلوع زیر سایه منشور همبستگی نشسته بود تا افرادی نظیر علی کریمی، نازنین بنیادی، گلشیفته فراهانی و حامد اسماعیلیون که هیچ سابقه و دانشی از امر سیاست ندارند آش شله قلمکاری بود که خودشان هم نتوانستند طعم آن را تحمل کنند.

اولین کسی که زیر منشور همبستگی زد دبیرکل حزب کومله بود. وی که به دلیل فعالیت‌های تجزیه طلبانه در قبل از انقلاب در زندان‌های شاه زندانی بود پیوند نامبارکی را با فرزند پهلوی دوم رقم زده بود که با اعتراض همردیفان خود مواجه شد و کردهای تجریه طلب از او حمایت نکردند.

مهتدی همان بدو امر اعلام کرد که به تمامیت ارضی ایران تعهدی ندارد چرا که وی عمری برای تجزیه شهرهای کردنشین ایران جنگیده و به زندان رفته، اما حالا باید به همرزمان تجزیه طلب خود پشت می‌کرد و زیر بیرق کسی که پدرش او را به زندان انداخته بود، می‌رفت.

رضا پهلوی که به دنبال تاج و تخت پدری خود آمده آنقدر از هول حلیم اغتشاشات سال گذشته در کشور در دیگ افتاده که مسئله تمامیت ارضی را از یاد برد و سابقه فردی، چون مهتدی که چه قبل انقلاب و چه بعد انقلاب به دنبال تجزیه خاک ایران بوده را نادیده گرفت. امری که در تناقض با همبستگی است لذا وی نشان داد تلمذ درس پادشاهی که یکی از مهمترین آن‌ها حفظ تمامیت ارضی ایران است را به مانند پدرش که بحرین را به باد داد یاد نگرفته است.

توییت رضا پهلوی مبنی بر اینکه «بر سر پیوستن چهره‌های پیشنهادی به گروه منشور، اجماع به دست نیامد. با وجود این، من خودم را فقط به حمایت و همکاری با یک گروه محدود نکرده‌ام و همچنان در نقش مشوق و پشتیبان، بی‌طرفی نسبت به همه گروه‌ها را حفظ خواهم کرد.» نشان از نابودی این همبستگی قبل از خروج اعضای آن داشت.

وقتی اپوزیسیون هم تحمل لیدری رضا پهلوی را ندارد

شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل هم طبق معمول هیچ کاری به غیر از شلوغ کاری علیه ایران از دستش برنیامد و منشور همبستگی بیش از پیش ثابت کرد یک مهره سوخته است.

علی کریمی هم با استفاده از تکنیک نابش هوادارانش را با پست‌ها، استوری‌ها و توییت‌های خود دریبل کرد و به لیدر معترضان تبدیل شد و حالا معلوم شده مرد سال فوتبال آسیا به خون خواهی پدر زن توده‌ای خود پا به انقلاب زن، زندگی، آزادی گذاشته و با حمایت از رضا پهلویِ‌ِ منتظرالسلطنه تصمیم کبری خود را گرفت دریغ از آنکه متوجه باشد که خود را دریبل کرده است چرا که بازی تک نفره رضا پهلوی بر سر کمپین وکالت می‌دهم باعث شد تا حامد اسماعیلیون، علی کریمی را از گروه توییتری همبستگی بیرون کند.

گلشیفته فراهانی هم که از زمان خروج از ایران در فیلم‌های درجه دو ظاهر شده و به آلت دست رسانه‌های معاند تبدیل شده این بار فریب همبستگی را خورد و رضا پهلوی هم به تلافی اقدام اسماعیلیون علیه علی کریمی، گلشیفته فراهانی را که سابقه خانوادگی مارکسیستی داشته از این گروه توییتری بیرون انداخت.

حامد اسماعیلیون هم که به واسطه از دست دادن فرزند و همسرش در حادثه هواپیمای اوکراینی خود را به اپوزیسیون شناساند اولین کسی بود که ساز نابودی همبستگی را کوک کرد.

وی که از تک روی‌های ربع پهلوی خسته شده بود عطای همبستگی را به لقایش بخشید و خود را از این سیرک کنار کشید.

اسماعیلیون در توییتی نوشت: متاسفانه کار در این زمینه در گروه همبستگی به خوبی پیش نرفت. گروه‌های فشار از بیرون از جمع با شیوه‌های غیردموکراتیک می‌کوشیدند مواضع خود را بر جمع تحمیل کنند. تحمیل نظر در دموکراسی نمی‌گنجد و توافق اعضای گروه، نه فقط عضوی از آن، از شرایط حرکت دموکراتیک است.

البته او همچنان از رو نرفته و نوشته است: من به پیروزی انقلاب مردم باور دارم و بر این باورم که انقلاب همچنان باید در ایران هدایت شود و کار ما در خارج از کشور نهایتا قدرتمند کردن مردم، شبکه‌ها و نهادهای داخل کشور، همراهی با مردم انقلابی و فراهم کردن امکاناتی است که به آن‌ها خدمت کند.

مصی علینژاد هم که در هر اقدام ضد ایرانی به عنوان نماینده زنان ایرانی خود را جا می‌زند و دستمزدهای خوبی هم از کارفرماهای خود می‌گیرد در منشور همبستگی راهی از پیش نبرد و در یک جلسه پرسش و پاسخ با بغض گفت: ما به تنهایی نمی‌توانیم جمهوری اسلامی را زمین بزنیم. درخت جمهوری اسلامی را هر چقدر از بیرون تبر بزنیم، نمی‌افتد. تجربه سیاسی و دیدار با سران کشورهای غربی نشان داده که اگر دوستداران و طرفداران یک کشور از درون نریزند، هیچ انقلابی موفق نمی‌شود! کشورهای غربی که با مذاکره نمی‌کنند به ما می‌گویند شما هنوز با خودتان نمی‌توانید به توافق برسید.

البته حنای مصی علینژاد برای خود اپوزیسیون هم رنگی ندارد. چرا که از تک خوری‌های وی شاکی هستند.

امیرعباس فخرآور درباره مصی علینژاد گفته است: «مصی دزده ما براندازا رو مسخره می‌کرد الان هم رفته ۵۰۰ میلیون دلار برای زندانی که نرفته و برای گریه‌هایش برای برادرش که اون هم هیچ وقت زندان نرفته درخواست کرده که از پول‌های بلوکه شده مردم ایران به او بدهند!»

نازنین بنیادی از دوست دختران سابق تام کروز بازیگر هالیوودی که اخیرا با سریال حلقه‌های قدرت نامش بر سر زبان‌ها افتاد از اعضای اصلی شورای همبستگی بود که خارج شدنش از این شورا به مانند نابودی حلقه قدرت در دستان اسمیگل در فیلم ارباب حلقه‌ها بود.

خروج بنیادی از شورای همبستگی ناقوس مرگ همبستگی اپوزیسیون را به صدا درآورد و افسوس این فروپاشی برای کسانی است که به پای این همبستگی پول ریخته بودند.

نسخه شورای همبستگی که هیچگونه همبستگی در آن دیده نمی‌شد، پیچیده شد، اما توییت رضا پهلوی که در آن نوشته است «من خودم را فقط به حمایت و همکاری با یک گروه محدود نکرده‌ام و همچنان در نقش مشوق و پشتیبان، بی‌طرفی نسبت به همه گروه‌ها را حفظ خواهم کرد» بدین معناست که رضا پهلوی به آپشن‌های دیگری فکر می‌کند. شاید سفر علنی فرزند شاه مخلوع به فلسطین اشغالی و دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پرده دیگری از سیرک براندازی وی باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    5 0
    توصیه ای دوستانه به شما در مشرق دارم که ،، از شأن و جایگاه شما دور است که به لوده بازیها و رفتارهای سخیف چهارنفر احمق منحرف روانی و فراری اهمیت می دهید و بیهوده آنها را مطرح می کنید . چرا رفتارهای یک دختر مریض فراری مانند فراهانی یا یک فوتبالیست نادان و حقیر را در مقابل نظام مقتدر و با عظمت ج.ا.ا مقایسه می کنید مواظب باشید ناخواسته آب به آسیب این قشر مفلوک و بدبخت نریزید. احتمالا آنها همین را می خواهند که دیده شوند
  • کوروش IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    9 0
    کلکسیونی از نجاسات شده اند گروه همبستگی
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    2 0
    خداییش کی اینا را آدم حساب میکنه که شما در موردشون مطلب میذارین؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس