سردار منتظرالمهدی

معاون فرهنگی اجتماعی و سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور گفت: کماکان سیستم قضایی حامی پلیس بوده ودر کنار سیستم انتظامی قرار دارد؛همچنین پلیس هم در کنار دستگاه قضا قرار دارد.

به گزارش مشرق، سردار سعید منتظرالمهدی معاون فرهنگی اجتماعی و سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور در واکنش به سخنان اخیر حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: کماکان سیستم قضایی حامی پلیس بوده و در کنار پلیس قرار دارد. همین طور پلیس هم در کنار دستگاه قضا قرار دارد، اما ضرورت دارد بر اساس مقتضیات زمانی و مکانی این گفتمان‌ پررنگ‌تر شود.

وی ادامه داد: علت اصلی پررنگ‌تر شدن این گفتمان هم تقویت پلیس و روحیه نیروهای پلیس است ومنجربه یادآوری به جامعه می شود که پلیس به وظایف و مأموریت‌های شرعی، قانونی و عرفی خود می‌پردازد و اگر کسی نسبت به آن تعرضی داشته باشد حتما از طریق سیستم قضایی پیگیری می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی و سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور، در پایان خاطرنشان کرد: حمایت سیستم قضایی از پلیس منجر می‌شود که فرجام مأموریت های انتظامی به درستی انجام شود.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه دوشنبه (25 اردیبهشت) طی سخنانی در نشست شورای عالی قوه قضائیه، با تجلیل از نیروهای فراجا که در راستای تأمین امنیت شهروندان در سراسر کشور مشغول خدمت هستند، گفت: مسئولان قضایی ذیربط در مراجع مختلف از جمله دادسرا، دادگاه، تجدیدنظر و دیوان عالی در رسیدگی به پرونده عناصر متعرض به پلیس و نوامیس مردم، علاوه بر دقت و قاطعیت، سرعت عمل نیز داشته باشند و (همانطور که در قوانین و مقررات نیز پیش‌بینی شده) این پرونده‌ها را در یک فرآیند عادی مورد بررسی و رسیدگی قرار ندهند؛ امروز نیروهای فراجا در مبارزه و مقابله با اشرار، مافیای مواد مخدر و تروریست‌ها، جان عزیز خود را فدا می‌کنند؛ ماهم در قوه قضائیه مصصم هستیم که در رسیدگی به پرونده عناصر قتل و شهادت این نیروهای جان بر کف نهایت قاطعیت و سرعت عمل را به خرج دهیم. در صدور احکام مجازات برای عناصر تهدیدکننده امنیت مردم باید به آثاری که بواسطه این قبیل اقدامات بر جامعه مترتب می‌شود، عنایت داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    1 0
    عجب! پس رئیس محترم قوه قضائیه از سرعت عمل رسیدگی برای پلیس گفته!!! ایکاش ایشون آماری از میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده ها در دادگاهها هم ارائه میکردن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس