کد خبر 1490569
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸
وداع جانسوز همسر و فرزندان با شهید "عبدلی"

با تشدید مقابله پلیس با اشرار و قاچاقچیان، از ابتدای سال ۹ نفر از نیروهای «فراجا» جان خود را فدای حراست از کشور کردند.

به گزارش مشرق، سروان یاسر عبدلی جانشین پلیس اطلاعات خاش در درگیری مسلحانه روز دوشنبه با اشرار به درجه رفیع شهادت رسید؛ شهادتی که آمار شهدای نیروی انتظامی در جریان عملیات‌های مقابله با اشرار و قاچاقچیان را تنها در ماه اردیبهشت به عدد ۸ رساند. افزایش شمار نیروهای فراجا نسبت به مدت مشابه در گذشته در وهله نخست از تعدد یافتن عملیات‌ها حکایت دارد. چه اینکه سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی از نخستین روزهای بر عهده گرفتن مسئولیت از برنامه‌اش برای تشدید مقابله با قاچاقچیان و کنترل بیشتر مرزها سخن گفته بود و بر همین اساس روز پنجشنبه نیز طی سخنانی در یادواره شهدای فرماندهی انتظامی کردستان امسال را سال سختی برای قاچاقچیان اعلام کرد. وعده‌ای که اگر چه شامل انواع قاچاق ارز و کالا است اما بطور ویژه از تشدید مقابله با قاچاق مواد مخدر نیز خبر می‌دهد.

اسامی شهدای امنیت

شهید «یاسر عبدلی» در ایرانشهر و در درگیری نفسگیری با قاچاقچیان به شهادت رسید که حاصل آن هلاکت ۲ شرور و کشف ۳۰۰ کیلوگرم مواد مخدر و مقادیری تجهیزات جنگی بود.

پنجشنبه هفته گذشته نیز این سرهنگ دوم «محمدرضا اسداللهی» فرمانده پایگاه انتظامی چارک بود که در جریان درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر و تعقیب و گریز آنان به شهادت رسید.

سروان «مهدی هادی» از مأموران پلیس امنیت اقتصادی نیز ۱۹ اردیبهشت حین بررسی خودروی قاچاق با قاچاقچیان درگیر شد و به علت شدت جراحت وارده به درجه رفیع شهادت نائل آمد و سرهنگ «مسعود پرکاس» رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر مرزبانی هرمزگان نیز شامگاه روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه، در درگیری با باند اشرار بر اثر اصابت گلوله قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت رسید. این در حالی بود که از اقدام بزدلانه اشرار در ترور ناجوانمردانه سرهنگ علیرضا شهرکی رئیس پلیس آگاهی سراوان که منجر به شهادت او و همسرش شد کمتر از ده روز می‌گذشت. سرگرد «مهدی یزدی» و ستوان‌یکم «سعید ربیعی» نیز از دیگر شهدای مدافع نظم و امنیت در همین مدت کوتاه بودند.

همچنین استوار یکم سجاد قدمی در دومین روز ماه اردیبهشت در هنگام مأموریت گشتزنی و پایش نقاط صفر مرزی در یک سانحه به درجه رفیع شهادت رسید. شهید سرهنگ دوم «سعید مریدی» نیز رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر فراجا در رودان استان هرمزگان نیز شامگاه ۲۱ فروردین در منطقه رودخانه‌بر و در درگیری با اشرار مسلح، از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله قاچاقچیان مواد مخدر قرار گرفت و به شهادت رسید.

پای کار امنیت تا شهادت +عکس

ایران شهید می‌دهد، اروپا تحریم‌ می‌کند

ایران به عنوان کشوری که در مسیر نقل و انتقال عمده مواد مخدر از کشورهای همجوار شرقی به سمت اروپا قرار دارد طی سال‌ها و به قیمت جان نیروهای حافظ امنیت و مرزبانی تلاش کرده است تا به مثابه سدی قدرتمند عمل کند. تا آنجا که به باور کارشناسان تنها اندکی کوتاهی و اغماض ایران در قبال قاچاقچیان می‌تواند قاره اروپا را با بحران کنترل‌ناپذیر مواد مخدر مواجه کند. با این حال کشورهای اروپایی به جای حمایت از این مقابله پرهزینه با تحریم‌هایی همراهی کرده‌اند که پلیس ایران را در تأمین تجهیزات مورد نیاز در این مبارزه با محدودیت مواجه کرده است.

سردار مسعود زاهدیان، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران بارها بر این نکته تأکید داشته است که «اروپا باید سهم خودش را در ترانزیت مواد مخدر بپردازد و اگر به واسطه تحریم‌ها ایران نتواند تجهیزات مورد نیاز این مقابله را تقویت کند این کشورهای اروپایی هستند که آسیب خواهند دید». تنها در یک مورد تحریم‌ها مانع از حضور مربیان سگ‌های موادیاب در ایران شده‌اند. در مقابل ناگفته پیدا است که تجهیز باندهای سازمان یافته قاچاق سلاح و مهمات و مواد مخدر جز با حمایت برخی قدرت‌های فرامنطقه‌ای و ایادی منطقه‌ای‌شان ممکن نبوده است و ناگزیر مرزبانان غیور و نیروهای خدوم انتظامی تاوان جرم بین‌المللی آنها را نیز می‌پردازند.

منبع: روزنامه ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس