چاووش اوغلو

وزیر خارجه ترکیه در سخنانی گفت که این کشور به زودی کمیته‌ای برای عادی‌سازی روابط با سوریه تشکیل خواهد داد.

به گزارش مشرق، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه، امروز (پنج‌شنبه) در سخنانی گفت که این کشور به زودی نقشه راهی برای بهبود روابط با دولت سوریه ترسیم می‌کند.

به نوشته المیادین، او همچنین گفت که قرار است کمیته‌ای برای این منظور تشکیل شود. این سخن در حالی است که هفته گذشته مسکو میزبان نشست چهارجانبه وزیرای خارجه روسیه، ایران، ترکیه و سوریه در مورد احیای روابط بین آنکارا و دمشق بود.

مولود چاووش اوغلو در در خصوص نشست مسکو نیز آن را سازنده توصیف کرد و گفت که وزیران خارجه چهار کشور در جریان نشست مسکو با ادامه گفت‌وگوهای عادی‌سازی میان آنکارا و دمشق توافق کردند.

وزیر خارجه ترکیه در جمع خبرنگاران گفت: «ما تصمیم گرفته‌ایم یک نقشه راه تهیه کنیم. در آینده نزدیک کمیته‌ای در معاونت وزارت امور خارجه به همراه سایر بخش‌ها ایجاد می‌شود و کار روی توسعه این نقشه راه آغاز خواهد شد».

ترکیه بزودی کار بر روی نقشه عادی سازی با دمشق را آغاز می‌کند
نشست مسکو

او هفته گذشته نیز در خصوص این نقشه راه گفته بود: «معنای این امر آن است که دیدار میان سران چهار کشور یعنی بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور سوریه بعد از مشخص شدن نقشه‌راه محتمل است».

نشست چهارجانبه روز چهارشنبه (۲۰ اردیبهشت) در مسکو جدیدترین ابتکار روسیه و ایران برای تسهیل روند عادی‌سازی روابط میان ترکیه و سوریه به شمار می‌آید. آنکارا و دمشق از سال ۲۰۱۱ و در پی آغاز بحران سوریه روابط خود را قطع کرده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس