کد خبر 1492016
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
دمشق: دیدار اسد و اردوغان بستگی به خروج اشغالگران ترکیه دارد

وزیر خارجه سوریه از شرط این کشور برای دیدار رئیس جمهور آن با همتای ترکیه‌ای خبر داد.

به گزارش مشرق، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه گفت که این کشور از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین حمایت می‌کند و ارتش روسیه نیز پیروزهای بزرگی محقق می‌کند.

المقداد در مصاحبه با شبکه روسیا الیوم، درباره عادی‌سازی روابط سوریه و ترکیه نیز گفت: «دمشق هرگز روابط خود با ترکیه را که اراضی سوریه را اشغال کرده است، عادی نخواهد کرد».

وی افزود که دیدار «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای او نیز بستگی به خروج نیروهای این کشور از اراضی سوریه دارد.

المقداد دیدار اسد با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان در حاشیه اجلاس سران عرب در جده را بسیار صمیمی و بیانگر روابط تاریخی بین عربستان و سوریه در زمینه‌های مختلف توصیف کرد.

وی تصریح کرد: «در دوره‌های گذشته نیز ما اختلافاتی داشتیم اما روابط ما به حد قطع ارتباط نرسید و آنگونه که ولی‌عهد سعودی نیز گفت این احساس وجود دارد که آینده درخشان است و روابط به روال عادی بازگشته است».

وزیر خارجه سوریه با اشاره به بهانه‌تراشی رژیم صهیونیستی برای بمباران مناطقی از این کشور نیز با اشاره به اینکه ادعاهای این رژیم کذب محض است، درباره تداوم جنایت‌ها و تجاوزات آن هشدار داد.

المقداد همچنین از احیای روابط عربستان و ایران استقبال کرد و گفت: «آن کس که برای منطقه شر و بدی را می‌خواهد آمریکا، اسرائیل و ابزارهای آن در منطقه و خارج از آن است، دمشق علاقه‌مند به روابط بیشتر بین کشورهای عربی و تهران است».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • Omid IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    5 6
    اسد مثل بچه ادم باید بره پیش اردوغان و بگه چشم هر چی شما بگی ای رهبر توران وگرنه دمار از روزگارت در میاریم اسد
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    5 10
    ترکیه اشغالگر نیست ترکیه وظیفه دارد که از مردم ترکمان سوریه و عراق در برابر اعراب و کردها حفاظت کند آنها هم خون و هم زبان مردم ترکیه هستند
    • مجتبی IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      1 0
      ان زمان تروریستهای ازبکی چچنی قفقازی وچینی داعش داشتن طوز خرماتوز و امرلی و...سایر شهرهای ترکمن شیعه را میکوبیدن کجا بود ؟؟؟؟؟؟؟قومیت و زبان و نژاد برای ترکها عثمانی بهانه بیش نیست
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    5 8
    چطور است که ایران از فارسی زبان های طالبان حمایت میکند ولی ترکیه از ترکمان های سوریه و عراق حمایت نکند؟؟
    • 098 IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      1 0
      چون شما تفکرات نژاد پرستانه دارید و البته سابقه کشتار و نسل کشی (کشتار و نسل کشی ارامنه .کردها یونانیها علویها و....)
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    1 0
    او دنبال خلافت عثمانی و خلیفه شدن خودش برتمام کشورهای اسلامی است ظاهرا همان صدام اما کمی دمکراتتربگفته مرحوم اربکان اردوغان انگوری بود که بجای سرکه مشروب شد .
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    1 0
    اردوغان عامل کشتار مردم سوریه است حمایتهای لجستیک از داعش را فراموش نکرده ایم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس