5 سوال اردوغان از مردم ترکیه در آستانه دور دوم انتخابات

رئیس‌جمهور ترکیه، در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری، از مردم کشورش خواست تا به پنج سوال کلیدی در خصوص این انتخابات پاسخ دهند.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در آستانه دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، سوالاتی را از مردم ترکیه طرح کرد و از آن‌ها خواست که در لحظه انداختن رأی خود به صندوق، به این سوالات صادقانه پاسخ دهند.

دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در تاریخ ۱۴می برگزار شد اما هیچ یک از نامزدها نتوانست، بیش از ۵۰ درصد آرا را کسب کند و به همین دلیل رقابت میان اردوغان و «کمال قلیچداراوغلو» نامزد ائتلاف ملت (ائتلاف ششگانه) به دور دوم که قرار است ۲۸ می، برگزار شود، منتقل شد.

به اعلام رسانه‌های ترکیه، وی خطاب به مردم ترکیه گفت: از همه کسانی که می‌خواهند در ۲۸ می پای صندوق رأی بروند، می خواهم تا صادقانه، این سوالات را از خود بپرسند.

وی گفت: کسانی که پیش از انتخابات به زلزله‌زدگان وعده دادند که به آن‌ها، رایگان خانه دهند، اما بعد از هتل‌هایی که در آن ساکن بودند، اخراجشان کردند، مستحق احترام هستند؟

سوال دوم اردوغان از مردم ترکیه این بود: آیا مردم از کسی که قبلاً نه در زندگی بوروکراتیک خود و نه در زندگی سیاسی‌اش، کار خیری برای این مردم انجام نداده است، برای مردم مفید واقع می‌شود؟

سوال سوم اردوغان از شرکت‌کنندگان در دور دوم انتخابات ترکیه، این بود: آیا به کسی که با زبان خود اعتراف کرد که در توطئه گولن علیه من در ۱۷ تا ۲۵ دسامبر ۲۰۱۳ شرکت داشته، اعتماد خواهید کرد؟

اردوغان همچنین پرسید: «آیا انتظار دارید که عملیات ضد تروریسم تحت رهبری کسی که وعده آزادی "صلاح الدین دمیرتاش" عامل حوادث ۶-۸ اکتبر در دیاربکر که منجر به کشته شدن ۵۱ نفر شد را داده، ادامه یابد؟

رئیس‌جمهور ترکیه افزود: «آیا می‌توانیم به اخلاق شخصی که همه راه‌ها برای خلاصی از شر رقبای خود از جمله باج‌گیری، تهدید، فشار و افشای فایل‌های صوتی را مشروع می‌داند، اعتماد کنیم؟».

اردوغان ادامه داد: «ما نمی توانیم آینده فرزندانمان را در اختیار فردی قرار دهیم که هر روز تغییر می‌کند. آن‌چه را که او دیروز، آن را سفید می‌دانست، امروز سیاه می‌داند. چیزی را که دیروز می‌گفت، امروز انکار می‌کند. قطعا نمی‌توان به چنین کسی اعتماد کرد».

وی در پایان گفت: البته مردم خواست خود را در دور نخست‌ انتخابات با اعطای ۳۲۳ کرسی پارلمانی به ما و ۴۹.۵ درصد رأی برای ریاست‌جمهوری ما، نشان دادند.

در دور نخست انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری ترکیه، اردوغان، ۴۹.۵۲ درصد، قلیچداراوغلو ۴۴.۸۸ درصد و «سنان اوغان» نامزد ائتلاف «آتا» هم، ۵.۱۷ آرا را کسب کردند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • باربد IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    1 1
    تو خودت پدر همه تروریستایی
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    0 1
    جنگسالار سلیمانی کبیر، فاتح نبرد بزرگ بوکمال، کسی که بعد از مدتها نام جنگاوران باستانی شرق مقدس را احیا کرد و ایران را بعد از قرنها به از مرز بوکمال به مدیترانه رساند. درود هزاران ساله ایران بر او باد.
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    0 1
    یک سوال از اقای اردوغان: چرا و چگونه همواره پر برابر ایران شکست خوردی؟
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    1 1
    یک سوال از اقای اردوغان: چرا و چگونه همواره در برابر ایران شکست خوردی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس