انتقاد رسانه‌های عربی از یک دعوت؛ زلنسکی در نشست جده چه می‌کند؟

رسانه‌های عربی با انتقاد از دعوت‌شدن رئیس‌جمهور اوکراین به نشست سالانه سران کشورهای عربی، تاکید کردند که این یک اقدام سیاسی بی‌سابقه است و باعث ناراحتی و ناهماهنگی بین اعضای اتحادیه عرب خواهد شد.

به گزارش مشرق، برخی رسانه‌های عربی از جمله روزنامه‌های الجزایری از دعوت «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی از «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین برای شرکت در نشست اتحادیه عرب انتقاد کردند؛ نشستی که امروز (جمعه، ۱۹می) در شهر جده عربستان برگزار می‌شود و «عبدالمجید تبون»، رئیس جمهور الجزایر در آن غایب خواهد بود.

پایگاه خبری-تحلیلی «عربی۲۱» در این باره گزارش داد: تیتر امروز روزنامه‌های الجزایر در آستانه اجلاس سران کشورهای عربی در جده مشابه بود. در یکی از آن‌ها که به عنوان روزنامه نزدیک به ریاست جمهوری شناخته می‌شود، تصویری از «محمد بن سلمان» منتشر شد؛ این تصویر نشان‌دهنده نارضایتی شدید آن از این دعوت بود و این موضوع را منعکس می‌کرد که کشورهای از حضور زلنسکی در نشست‌شان احساس ناراحتی می‌کنند.

روزنامه «الخبر» در تیتر اصلی خود با مطرح کردن با این سوال که «زلنسکی در اجلاس سران عرب چه می‌کند!؟»، نوشت: آخرین اطلاعات درباره نشست سران کشورهای عربی حاکی از آن است که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین پس از دریافت دعوت‌نامه از سوی محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی، در مراسم افتتاحیه این اجلاس شرکت خواهد کرد.

انتقاد رسانه‌های عربی از یک دعوت؛ زلنسکی در نشست جده چه می‌کند؟

این روزنامه به نقل از منابع ناشناس نوشت: «این اقدام بر روند جلسات این نشست تاثیرگذار بوده، به ویژه اینکه برای اولین بار است که دعوت‌نامه‌ای برای حضور از رئیس جمهور یک کشور خاص و نه مقامات منطقه‌ای یا سازمان‌های بین‌المللی ارسال می‌شود.

در همین خصوص، روزنامه فرانسوی‌زبان «لو اکسپرسیون»، در تیتر اول خود دعوت زلنسکی به نشست جده را به «چرخش شگفت‌انگیز حوادث ۲۴ ساعت قبل از شروع اجلاس» توصیف کرد.

انتقاد رسانه‌های عربی از یک دعوت؛ زلنسکی در نشست جده چه می‌کند؟

این روزنامه نوشت: آنچه بن سلمان انجام داد به واقعیت موضع بی‌طرفانه اتحادیه عرب در قبال درگیری‌های اوکراین - روسیه و تلاش‌های قبلی آن برای میانجیگری بین دو طرف و حتی به تفاهم‌نامه سفر هیأت عالی رتبه عربی سال گذشته به مسکو و کی‌یف و دیدار آن با مقامات دو کشور با هدف سوق دادن دو طرف به مذاکره ضربه می‌زند.

روزنامه «لو سوآر» نیز به نوبه خود با تیتر شدیدتری به محمد بن سلمان، ولی‌عهد عربستان حمله و او را به «تبدیل اتحادیه عرب به مالکیت خصوصی خود» متهم کرد.

انتقاد رسانه‌های عربی از یک دعوت؛ زلنسکی در نشست جده چه می‌کند؟

این روزنامه به نقل از منابع دیپلماتیک خود، درباره اهداف ولی‌عهد سعودی از این اقدام نوشت و این سوال را مطرح کرد که آیا او می‌خواهد با غلبه بر چالش‌های بعد از قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار سعودی در سال ۲۰۱۸، پیامی به غرب ارسال کرده و آن‌ها را راضی کند؟

خبرگزاری «رویترز» امروز (جمعه، ۱۹می) اعلام کرد که «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین در راه عربستان است. رویترز به نقل از منابع آگاهش گزارش داد که زلنسکی برای حضور در نشست سران کشورهای عربی به مزبانی جده عربستان، راهی این کشور شده است.

پیش از خبرگزاری رویترز، شبکه سی‌ان‌ان نیز گزارش داد که زلنسکی در افتتاحیه نشست اتحادیه عرب که از امروز، جمعه در جده آغاز خواهد شد، سخنرانی خواهد کرد.

نشست سالانه سران کشورهای عربی به میزبانی عربستان سعودی، امروز در جده و با حضور «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه آغاز به کار خواهد کرد. رسانه‌های غربی و عربی در گزارش‌هایی مخالفت خود با دعوت زلنسکی به این نشست عربی را اعلام کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    1 3
    اعراب انگار به خنجر زدن به ارمان فلسطین عادت کرده اند
  • سید فروزان CH ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    1 1
    مرتیکه صهیونیست نه عرب است نه مسلمان است نه در همسایگی با کشورهای عربی ،یکباره از نینتایابو دعوت برای شرکت در اجلاس می‌کردند ،
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    1 1
    جواب: گدایی!!!
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    1 1
    بهترین فرصت برای کشتن زلنسکی
  • عمیر IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    0 1
    افتخار بزرگیه که چهره مقاومت اروپا پاشو گذاشته خاورمیانه کاشکی یسر ایرانم بیاد تا مسئولین ما یاد بگیرن !
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    1 0
    تایفون های قطر و کویت و عمان و عربستان . رافال های قطر و مصر . میراژهای مصر و قطر و امارات .
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    2 0
    آوردنش تا بشار اسد رو ببینه.بلکه به خودش بیاد به وعده های کدخدا دلخوش نکنه که گنده تر از خودش رو یه شبه زده زمین و اعتباری بهش نیست.
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    1 0
    رسانه های فرانسوی چقدر احساس تملک دارند نسبت به اتحادیه عرب انگار نامزدشان را دزدیده اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس