42934_523.jpg

دیدار بشار اسد و ولی‌عهد سعودی؛ طرفین از برقراری مجدد روابط دمشق-ریاض ابراز خرسندی کردند

به گزارش مشرق،محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان سعودی شامگاه امروز جمعه میزبان بشار اسد رئیس جمهور سوریه بود و طرفین در این دیدار، روابط دوجانبه بین دو کشور را بررسی کردند.

دفتر ریاست جمهوری سوریه با انتشار بیانیه‌ای، گزارش داد، اسد و بن سلمان همچنین تحولات کشورهای عربی و بازتاب مثبت روابط بین این کشورها را بررسی و تأکید کردند که این فضا، نشانگر حرکت جمعی به سمت دیدگاههای مشترکی است که در نشست جده شاهد آن بودیم.

رئیس جمهور سوریه از تلاشهای عربستان برای همگرایی میان کشورهای عربی و فراهم کردن فضای سیاسی قدردانی کرد که به اقدامات مشترک بین کشورهای عربی و تحقق منافع ملتهای آنان کمک می‌کند.

دیدار بشار اسد و ولی‌عهد سعودی؛ طرفین از برقراری مجدد روابط دمشق-ریاض ابراز خرسندی کردند

اسد برگزاری موفق نشست جده را به بن سلمان تبریک گفت و تأکید کرد که این نشست باعث افزایش انسجام در میان کشورهای عربی خواهد شد. طرفین همچنین از برقراری مجدد روابط ریاض-دمشق ابراز خرسندی کرده و گفتند که این مسئه باعث ثبات منطقه شده و به همکاری کشورهای عربی کمک می‌کند.

رئیس جمهور سوریه امروز در سی و دومین نشست سران کشورهای عربی که به میزبانی عربستان و در شهر جده برگزار شد، شرکت کرد. این حضور، پس از غیبت ۱۲ساله صورت گرفت.

در این نشست، بشار اسد ضمن توصیف کشورش به «قلب عربیت»، گفت: من از رؤسای هیأت‌هایی که محبت عمیق خود را نسبت به سوریه ابراز کردند، تشکر می‌کنم. همکاری‌های مشترک عربی، برای فعال کردن نقش ما در حل بحران‌ها و مسائل، نیازمند دیدگاه‌هاف اهداف و راهبردهای مشترک است.

اسد تاکید کرد: ما در مقابل فرصتی تاریخی برای تنظیم مجدد سازوکارهای بیت عربی با کمترین میزان از مداخله خارجی هستیم. آشتی‌هایی که صورت گرفت، فرصتی تاریخی برای رسیدگی مجدد به امور خودمان بدون دخالت خارجی است. دنیا باید مسائل داخلی را به مردم خودمان بسپارد؛ ما هرگونه دخالت خارجی را رد می‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم این اجلاس سرآغاز مرحله جدیدی از اقدام مشترک اعراب برای همبستگی میان ما باشد تا به جای جنگ و ویرانی، به صلح در منطقه، توسعه و رفاه برسیم.

محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان هم ضمن ابراز خرسندی از حضور بشار اسد در این نشست و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تأکید کرد: اجازه نخواهیم داد که منطقه ما به میدان درگیری تبدیل شود؛ ما سال‌ها درگیری داشته‌ایم که مردم از آن آسیب دیده‌اند. تلاش‌های خود را برای کمک به طرف‌های یمنی در یافتن راه‌حلی برای بحران در کشورشان اختصاص خواهیم داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    0 0
    الان بن سلمان به بشار میگه تبریک میگم که بر تروریست پیروز شدی از امروز بیشتر قدر شهید سلیمانی رو میدونیم روحش شاد
  • IR ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    0 0
    ولیعهد سعودی؟! بن سلمان جنایتکار و قاتل کودکان یمنی یک شبه شد جناب ولیعهد!
  • یوسف از همدان IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    0 0
    پدر این سیاست بسوزه که درست مثل دعوای زن و شوهری می مانه یک روز قهر و یک روز آشتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس