کد خبر 1491056
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
نیوزویک: بایدن در بزرگ‌ترین نبرد سوریه شکست خورد

مجله آمریکایی «نیوزویک»، بازگشت دمشق به جمع کشورهای عربی را بزرگترین شکست واشنگتن در نبرد سوریه توصیف کرده و نوشت: پیام مهم این بازگشت، لزوم پایان دادن به حضور نظامی و لغو تحریم‌های آمریکا علیه سوریه است.

به گزارش مشرق، مجله آمریکایی «نیوزویک» روز گذشته (پنجشنبه، ۱۸می) گزارش داد که سیاست «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در قبال سوریه تاکنون بزرگترین ضربه را خورده است.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، گزاش این مجله آمریکایی پس از آن منتشر شد که کشورهای عضو اتحادیه عرب با وجود مخالفت ایالات متحده آمریکا از بازگشت سوریه به آغوش عربی، از حضور «بشار اسد» رئیس جمهور این کشور در عربستان استقبال کردند.

بایدن در بزرگ‌ترین نبرد سوریه شکست خورد

حضور بشار اسد در جده

ورود اسد، رئیس‌جمهور سوریه به جده در راس هیأت سوری شرکت‌کننده در اجلاس سران اتحادیه کشورهای عربی و حضور امروزش در یک نشست عربی برای اولین بار از زمان جنگ سوریه در سال ۲۰۱۱ تاکنون اتفاق می‌افتد؛ دیپلمات‌هایی آمریکایی در گفت وگو با نیوزویک اذعان کرده‌اند که «بازگشت دمشق، یک پیام مهم برای ایالات متحده دارد: پایان دادن به حضور نظامی و لغو تحریم‌هایی که این کشور را هدف قرار می‌دهد».

منابعی از نمایندگی سوریه در سازمان ملل متحد به مجله نیوزویک» گفته اند که «موضع سوریه درباره دو موضوع حضور غیرقانونی نظامیان آمریکایی در بخش‌هایی از خاک سوریه و اقدامات قهرآمیز یکجانبه‌ای که ایالات متحده آمریکا علیه مردم سوریه تحمیل کرد، موضعی اصولی و قاطع بر اساس مفاد حقوق بین‌الملل و اصول و اهداف منشور ملل متحد است».

اعضای نمایندگی سوریه در ادامه گفت‌وگو با مجله آمریکایی نیوزویک، به سند تاسیس سازمان ملل و اصولی همچون احترام به حاکمیت کشورها و عدم استفاده از زور و یا تهدید به آن در روابط بین‌الملل اشاره و تاکید کرده‌اند که این سند قانونی، جنایات تجاوز و اشغال را به عنوان جدی‌ترین مورد نقض قوانین بین‌المللی رد می‌کند.

شب گذشته منابع خبری گزارش دادند که هواپیمای حامل رئیس‌جمهور سوریه در فرودگاه بین‌المللی «الملک عبدالعزیز» در شهر جده به زمین نشسته است. اسد به منظور شرکت در نشست سران اتحادیه عرب و به دعوت «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی به عربستان سفر کرده است.

وزرای خارجه عضو اتحادیه عرب، هفتم ماه می، در نشستی فوق العاده، تصمیم خود برای رفع تعلیق عضویت دمشق در این نهاد منطقه‌ای یا به عبارتی بازگشت سوریه به اتحادیه را اعلام کردند. بعد از آن رسانه‌های جهان به نقل از مقامات دیپلماتیک کشورهای عربی گزارش می‌دادند که بشار اسد، در نخستین نشست سران کشورهای عربی، بعد از این تصمیم شرکت خواهد کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    0 0
    یانکیستان کم کمَک چخه !!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس