کد خبر 1491153
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
بشار اسد: آشتی‌های منطقه‌ای امیدها را افزایش می دهد + فیلم

دمشق - ایرنا - «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه بر لزوم حل و فصل ریشه‌ای مشکلات و بحران‌های منطقه تاکید کرد و گفت که روند آشتی های منطقه‌ای امیدها را افزایش می دهد.

به گزارش مشرق از خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، رئیس جمهور سوریه در سخنان خود در سی و دومین اجلاس سران عرب در جده در سخنانی اظهار داشت: صلح ها و گفت وگوهایی سازنده که میان کشورهای عرب انجام شده یک فرصتی تاریخی برای تنظیم مجدد امور فیمابین کشورهای عربی بدون دخالت خارجی است.

وی افزود: در سایه آشتی های بین کشورهای عربی و آشتی های عربی - منطقه ای و بین المللی امیدها افزایش می یابد که این امر در اجلاس کنونی سران عرب تجلی یافته است.

بشار اسد گفت: ما خواهان تدوین و بازنگری منشور اتحادیه عرب و مقررات داخلی آن هستم تا مطابق با مقتضیات زمان باشد.

وی افزود: ما امروز با فرصتی تاریخی برای بازسازی کشورهای عرب با کمترین مداخله خارجی روبرو هستیم.

رئیس‌جمهور سوریه گفت : صلح ها و گفت وگوهایی سازنده که میان کشورهای عرب انجام شده یک فرصتی تاریخی برای تنظیم مجدد امور فیمابین اعراب بدون دخالت خارجی است.

وی افزود: اقدام مشترک اعراب نیازمند دیدگاه ها، استراتژی ها و اهداف مشترک است.

بشار اسد تصریح کرد : امیدوارم این اجلاس سرآغاز مرحله جدیدی از اقدام اعراب برای همبستگی میان ما برای دستیابی به صلح در منطقه، توسعه و رفاه به جای جنگ و ویرانی باشد.

رئیس جمهور سوریه ادامه داد: من از سران هیأت هایی که از حضور ما در نشست و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب استقبال کردند، عمیقاً تشکر می کنم.

بشار اسد گفت: از خادم حرمین شریفین و ولیعهد عربستان به خاطر نقش بزرگ این کشور و تلاش های مستمر برای پیشبرد صلح و آشتی در منطقه و موفقیت این اجلاس تشکر می کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس