کد خبر 1491281
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در واکنش به توسعه روابط پاکستان و جمهوری اسلامی ایران با افتتاح یک بازارچه مرزی، ترجیح داد سکوت کند.

به گزارش مشرق، در حالیکه روابط میان پاکستان و جمهوری اسلامی ایران با افتتاح یک بازارچه مرزی به پیشرفت قابل توجهی رسیده است، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا ترجیح داد در این زمینه سکوت کند.

روز پنجشنبه (۲۸ اردیبهشت ماه) بازارچه مرزی «پیشین» به عنوان یکی از ۶ بازارچه در حال راه اندازی میان ایران و پاکستان با حضور شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان و سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران افتتاح شد.

گذرگاه مرزی «پیشین» یک گذرگاه مرزی میان ایران و پاکستان است، این پایانهٔ مرزی در شهرستان راسک استان سیستان و بلوچستان و نزدیکی شهر پیشین واقع شده است و در ۱۸۰ کیلومتری چابهار قرار دارد.

با این‌حال، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا در واکنش به سؤال شبکه «جئونیوز» پاکستان برای اظهارنظر درباره پیشرفت روابط میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان گفت: «ما از این نشست (شریف و رئیسی) اطلاع داریم و نمی‌توانیم درباره این نشست اظهارنظر کنیم».

با این‌حال این مقام آمریکایی بر اهمیت روابط واشنگتن با اسلام‌آباد تأ:ید کرد و گفت که توسعه اقتصادی پاکستان و موضوعات مرتبط با محیط زیست و انرژی برای ایالات متحده در روابط دوجانبه با پاکستان اولویت دارد.

بر اساس گزارش شبکه «جئونیوز»، انتظار می‌رود افتتاح بازار معاش مرزی «مند-پیشین» بستری پررونق برای افزایش تجارت فرامرزی، تقویت رشد اقتصادی و گشودن راه‌های فرصت جدید برای مشاغل محلی فراهم کند.

بر اساس این گزارش، شریف و رئیسی پس از افتتاح بازارچه مرزی نشستی را برای بحث درباره روابط و همکاری‌های دوجانبه برگزار کردند و پس از این نشست «بسیار سازنده و مثبت»، نخست وزیر پاکستان در جمع بزرگان محلی گفت که دو طرف تصمیم گرفته‌اند در زمینه‌های تجارت، سرمایه‌گذاری، فناوری اطلاعات، کشاورزی و سایر بخش‌ها رو به جلو حرکت کنند.

رهبران دو کشور ایران و پاکستان همچنین تصمیم گرفتند از پتانسیل همکاری در انتقال برق استفاده کنند. نخست‌وزیر پاکستان و رئیس‌جمهور ایران، علاوه بر افتتاح بازارچه مرزی مند-پیشین، خط انتقال برق پلان-گبد را در گذرگاه مرزی «پیشین» را نیز افتتاح کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    1 0
    این سکوت یعنی فتنه انگیزی در دستور کارشون هست. همین اختلافاتی که توسط اسماعیل زهی و پادوهاش در حال اجرا هست، در سایز بزرگترش با طالبان و مرز مخصوصا قضیه هیرمند، در حال شکل گیری هست. مراقب باشید توی زمین بازی آمریکا، گرفتار نشوید با طالبان از نوع مواجب بگیر آمریکایی.
  • جان به لب IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    0 0
    ما گوشت قربونی هستیم،هر کشوری که میخواد از آمریکا یه باجی بگیره ،میاد با ما یه قرارداد میبنده ،بعدش خیلی راحت آمریکا یه اشاره میکنه و گوشه دلار رو نشون میده، شتر دیدی ندیدی،همه چی فراموش میشه، انگار نه انگار دو تا گشور قراردادی بستن.اگه اینطور نیست بگید؟ااقل در مورد پاکستان این حرف صدق میکنه.
  • علی IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    0 0
    سکوت نه بفرمائید خفه خون گرفتند .
  • شریف IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    0 0
    به قول شهیدبهشتی...آمریکاازدست ماعصبانی باش وازاین عصبانیت بمیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس