تعمیق روابط ایران و پاکستان؛ دیدار «شهباز شریف» با «آیت الله رئیسی» در بلوچستان

رسانه‌های پاکستانی میگویند نخست وزیر این کشور روز پنج شنبه با رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران در «بلوچستان» پاکستان دیدار می‌کند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های پاکستانی روز چهارشنبه از دیدارنخست وزیر این کشور با آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران خبر دادند.

رسانه‌های پاکستان با مهم خواندن این رویداد به عنوان «تحول مهم در عرصه روابط خارجی» اعلام کردند که «شهباز شریف» نخست وزیر قرار است فردا پنجشنبه با آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران دیداری غیررسمی داشته باشد.

به گفته منابع مطلع، قرار است دیدار سران این دو کشور فردا در منطقه «پیشین» در بلوچستان پاکستان برگزار شود. نخست وزیر پاکستان به طور مشترک پروژه واردات ۱۱۰ مگاوات برق از ایران را افتتاح می‌کند.

پاکستان در حال حاضر ۲۰۰ مگاوات برق از ایران وارد می کند و امکان افزایش واردات برق به ۵۰۰ مگاوات وجود دارد.

این منابع همچنین اعلام کردند که رئیس جمهور ایران و ر شریف به طور رسمی بازارچه مرزی ایران و پاکستان را افتتاح خواهند کرد. قرار است سه بازارچه تجاری جدید نیز در مرز ایجاد می شود. یکی از این بازارها در منطقه «مند» در مرز افتتاح شده و کار بر روی افتتاح دو بازار دیگر در حال انجام است.شهباز شریف نخست وزیر نیز فردا از «گوادر» بازدید خواهد کرد.

شدت گرفتن بحران اقتصادی در پاکستان و کمبود ارز خارجی در این کشور باعث شده تا معامله‌گران خصوصی پاکستان به واردات سوخت ارزان‌قیمت از کشورمان روی بیاورند.

نرخ تورم در پاکستان در ماه‌های گذشته رکورد جدیدی را به ثبت رسانده و منابع پالایشی و کارشناسان بازار در این کشور می‌گویند؛ به خاطر ضعیف شدن اقتصاد پاکستان و روی آوردن مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی تقاضای سوخت در این کشور پایین آمده است. قیمت هر لیتر گازوئیل طی ماه‌های گذشته در پاکستان به ۲۸۸ روپیه افزایش یافته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    7 0
    باید یارانه سوخت مستقیم به حساب مردم واریز بشه مثلا هر ماه پنج میلیون برای هر ایرانی و بعد قیمت سوخت برابر بشه با کشور همسایه تا از قاچاق سوخت جلوگیری بشه و سودی برای قاچاق چی نداشته باشه،این قاچاق کشور را در مرزها دچار بحران امنیتی میکنه که از همین سوخت برای تامین مخارج گروههای تروریستی در اطراف مرز ایران بهره برداری میشه
  • حیدر IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    0 4
    خب اینطور بوش میاد امسال از بی برقی باید بیشتر گرما بخوریم و هفت جد و ابادم ن رو یاد کنیم😢
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    0 1
    راستی دکتر سفارش کنید تمرین کنه
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    2 1
    شریف پاکستان و رئیسی مثل ظریف ایران و شهید سلیمانی نشه . اینا آدم کشای اطلاعاتی سیاسی زیاد دارند
  • سید فروزان CH ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    0 1
    یکباره تهران را هم بازار چه مرزی کنند ، دور تا دور ایران شده بازارجه مرزی(البته بازار چه قاچاق بهتر است نام بگذارند)از سوخت و‌مواد و لوازم برقی و‌ماشین نا ارز و طلا و غیره ، مرکزیت همه این خلاف‌ها هم از مرکز اب میخورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس