کد خبر 1491330
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
ادعای وزیر صهیونیست: ایران دشمن شماره یک عربستان است

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با بیان اینکه در زمینه عادی‌سازی روابط بین تل آویو و ریاض فقط مسأله زمان مطرح است،مدعی شد که ایران دشمن شماره یک عربستان و توافق ریاض- تهران فقط مسأله ای ظاهری است.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی با تأکید بر وجود منافع مشترک بین تل آویو و ریاض، گفت که در زمینه عادی سازی روابط با عربستان سعودی که تل آویو و دولت نتانیاهو آن را اولویت می‌داند، فقط مسأله زمان مطرح است و اما و اگرها درباره آن به پایان رسیده است.

«ایلی کوهن» در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» گفت: یکی از زمینه‌هایی که او به دنبال دستیابی به موفقیت در آن است، عادی سازی بیشتر تل آویو با جهان عرب و اسلام است.

این روزنامه گزارش داد که کوهن می‌تواند وارد این کار شود، زیرا همانطور که در زمان امضای «توافق ابراهیم» رئیس سرویس اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی بود، همچنین یکی از چهره‌های کلیدی بود که روابط بین تل آویو و سودان و همچنین چند کشور آفریقایی و آسیایی دیگر را پیش برد.

وی با اشاره به کشورهای هدف مانند نیجر، موریتانی، سومالی، جیبوتی، مالزی و اندونزی وعده داد که توافقات بیشتری در راه است و گفت: توافق ابراهیم ثابت کرده که صلح با اسرائیل ارزشش را دارد. ما از لحاظ اقتصادی و فناوری به کشورها کمک می‌کنیم. این کشورها به کمک ما در کشاورزی و آب نیاز دارند.

کوهن اشاره کرد که اخیراً چهره‌های برجسته دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و لیندسی گراهام، سناتور آمریکایی با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی درباره صلح با تل آویو صحبت کردند.

کوهن ادامه داد: عادی سازی بین ریاض و تهران مانعی بین ما و ریاض نخواهد بود، زیرا این عادی‌سازی فقط مسئله‌ای ظاهری است. ایران دشمن شماره یک عربستان سعودی است و ریاض برای جلوگیری از دستیابی ایرانیان به سلاح هسته‌ای دست به هر کاری می‌زند.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی بر این باور است که توافق برای ازسرگیری روابط تهران و ریاض، رویکرد سعودی‌ها برای ارسال پیام به آمریکایی‌ها برای مشارکت بیشتر است و ریاض خواستار رویکرد مثبت‌تر واشنگتن است و آمریکایی‌ها نیز این را درک کرده‌اند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سید IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    5 0
    اسرائیل بهتر است خود را برای سیلی های بعدی از طرف ایران آماده کند! فقط همین !!!!!!!!
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      0 2
      مطمئنی تو تهران اصفهان یا مشهد سیلی نمیخورید
    • سید IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      0 0
      جناب 14:48 ــ به ارباب بگو آن چه را که ما کاملاً مطمئنیم و اسرائیلی ها هم بهتر است مطمئن باشند، این است که به صهیونی ها سیلی های پی در پی خواهیم نواخت! همچنان که تا کنون چنین کردیم!!!!
  • مهدي IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    4 0
    ايران و عربستان با يكديگر برادر هستند كه داراي اختلافات جزئي هستند وليكن رژيم صهيونيستي دشمن تمام بشريت و مخصوصاً مسلمانان است
    • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
      0 0
      خواهر و برادر بگی بهتره
  • hop IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    0 0
    شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لوف لوف خورد گه دانه دانه ! بالاخره از خواب شتری درتون میاریم!!
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    0 0
    خب البته زیاد هم بیراه نگفته
  • Ebrahim IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    0 0
    خخخخ خفه شو مردک، اتفاقا عوضی گرفتین دشمن شماره یک عربستان شما صهیونیستها کثیف هستین که دوروزه پیش فریاد مرگ بر عرب سرمیزدین، ازنظرمااثفاقا بهترین دوست راهبردی ما عربستان است،بزودی زمان بهترین قضاوت‌ها را خواهد کرد که دشمن عربستان شما حرامی ها هستید یا ما، با این حرفها بین مارا نمی‌توانی بهم بزنی یا خدشه دارکنی، عربستان دوست وبرادر دینی ماهستن،وما برای هم افزایی قدرت هم تلاش میکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس