کد خبر 1491397
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
خودزنی نفتی‌ها در مسجدسلیمان؛ خودکشی و سقوط خودخواسته

نفت مسجد سلیمان سقوط کرد؛ تیمی که عامل انگیزه و نشاط اجتماعی یک شهر بود به دلیل بسیاری از ناملایمتی‌ها و تصمیم‌های نادرست حضور در لیگ برتر را به لقایش بخشید تا مردم این شهر بازهم در حسرت فوتبال بمانند

به گزارش‌مشرق،‌ با پایان رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، تکلیف قهرمان این دوره از مسابقات و چهره تیم‌های سقوط کننده به لیگ دسته یک مشخص شد. نفت مسجد سلیمان به دلیل اشتباهات بسیار مدیریتی خود در طول فصل، تغییر و تحولات غیرمنطقی و حاشیه‌هایی که داشت، زودتر از سایر رقبا برای سفر به لیگ یک چمدان های خود را بست و حتی اجازه نداد تا کار به هفته پایانی کشیده شود.

به همین مناسبت با هم مروری بر حاشیه‌های نفت مسجد سلیمان در طول این فصل خواهیم داشت.

با احترام در انتهای جدول؛ ۳۰ بازی فقط ۲۰ امتیاز

تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان که یکی از تیم‌های قدیمی، پرطرفدار و البته مظلوم فوتبال ایران است در مسابقات لیگ برتر امسال از ۳۰ بازی انجام شده تنها موفق به کسب ۲۰ امتیاز شد. آنها در این فصل ۴ برد، ۸ تساوی و ۱۸ شکست را تجربه کردند تا در بین تیم‌های لیگ برتری بیشترین شکست‌ها را به نام خود ثبت کنند.

این تیم جنوبی ۲۲ گل زد و ۵۹ گل خورد، به عبارتی دیگر در هر بازی ۱/۹۹ یا نزدیک به ۲ گل را دریافت کرده که نشان از وضعیت بسیار بد خط دفاعی و سیستم چیدمان و بازی این تیم دارد.

تغییرات متعدد در راس کادرفنی

نفتی‌ها در این فصل بارها سرمربی خود را تغییر دادند. اگر نگاهی به راس کادر فنی این تیم داشته باشیم و نیمکت آنها را مرور کنیم به اسامی از جمله رضا مهاجری و ابراهیم اشکش بر می خوریم. هر چند در ادامه فصل این تیم در مسیر سقوط قرار گرفت تا جایی که مسوولان نفت دست به دامان رضا عنایتی شدند. البته او نیز چند هفته‌ای بیشتر میهمان مردم خوب و خونگرم جنوب نبود و خیلی زود از جمع آنها خارج شد تا حافظی سکان را بر دست بگیرد. بعد از آن با تغییر و تحولات دوباره، بازهم اشکش به جمع نفتی‌ها اضافه شد تا با همین تیم از لیگ برتر خداحافظی کند.

بیشتر بخوانید:

اولین تیم سقوط کرده به لیگ یک مشخص شد

هوادارانی که دیده نشدند و آرزوهایی که بر باد رفت

در این شهر فوتبال برای جوانان یعنی زندگی، امید و نشاط اجتماعی و بدون اغراق فوتبال بالاترین لذت برای آنها به شمار می‌رود اما مسوولان استانی، مدیران باشگاه و آنهایی که دستی بر آتش داشتند، قدر این فرصت و نعمتی که به استانشان تعلق داشت را ندانستند تا قبل از توقف قطار لیگ برتر در ایستگاه پایانی، از آن پیاده شده و چمدان‌های خود را برای بازگشت به لیگ دسته یک ببندند.

لیگ تمام شد، مسجد سلیمان شروع کرد

نکته عجیب دیگر در تیم نفت مسجدسلیمان به آخرین بازی‌ آنها در لیگ برتر باز می‌گردد. شاگردان اشکش در شرایطی که سقوطشان قطعی و دیگر امیدی برای بقا نداشتند به مصاف ملون رفتند. شاگردان مازیار زارع نیز در منطقه امن قرار داشتند و خطری آنها را تهدید نمی‌کرد.

نفتی‌ها در هفته بیست و ششم لیگ در یک بازی نسبتا خوب مقابل ذوب آهن به برتری رسیدند. آنها در این بازی یک بر صفر پیروز شدند و با کسب ۳ امتیاز این هفته را به پایان بردند تا زاگرس نشینان به بقا در لیگ برتر امیدوار شوند اما باخت یک بر صفر هفته بعد برابر فولاد باز هم آنها را از این هدف دور کرد.

مسجد سلیمانی ها در هفته ۲۸ و در دیداری خانگی بازهم شکستی دیگر را تجربه کردند و این بار ۲ بر صفر مغلوب سپاهان شدند، تساوی بدون گل در هفته بیست و نهم برابر آلومینیوم اراک پرونده این تیم را مختومه اعلام کرد اما آنها در دیدار پایانی ۵ بر یک ملوان را شکست دادند تا با بردی پرگل این لیگ را به پایان ببرند و باید پرسید چرا آنها در روز آخر با این تفاوت آشکار بازی کردند؟

پست مدیررسانه‌ای تیم هم در امان نماند

در شرایطی که نفت مسجد سلیمان شرایط خوبی نداشت و بیش از هر چیز به آرامش و تمرکز نیازمند بود، در ادامه رفتارهای عجیب از سوی مسوولان این تیم حتی سمت مدیر رسانه‌ای این تیم هم در امان نماند و خود این فضا نیز برای چند وقتی محل بی‌نظمی و حاشیه شد.

در شرایطی که مهران حسنوند به عنوان مدیر رسانه‌ای نفت مسجد سلمان معرفی شد اما در ادامه راه و با تغییراتی که ایجاد شد با حضور رضا عنایتی فردی دیگر برای این مسوولیت انتخاب و معرفی شد و این تیم در یک برهه زمانی دو مسوول رسانه‌ای داشت که این خود از عجایب بود اما وقتی عنایتی رفت، دوباره به صورت رسمی و بر روی سایت این باشگاه خبری مبنی بر بازگشت مدیر رسانه‌ای قبلی درج و معلوم نشد این جابجایی‌ها با چه هدفی و برای چه منظوری انجام شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • میرزا ریـــــــزا IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    1 1
    من چندبار بازیشون رو دیدم بازیکناش خیلی خوب بازی میکردن خیلی بهتر از پیکان و ذوب آهن و نساجی و هوادار بازی میکردن چرا سقوط کردن الله و اعلم...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس