دروغ‌پراکنی بورل درباره ماهیت محکومان تروریستی در ایران

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با دروغ‌پراکنی درباره اجرای حکم اعدام عوامل حملات تروریستی در ایران، محکومان پرونده «خانه اصفهان» را که ۳ نیروی حافظ امنیت را به شهادت رساندند، معترض ایرانی نامید.

به گزارش مشرق، جوسپ بورل عصر دوشنبه در پایان نشست شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا، در نشستی خبری گفت که اقدام ایران در جلسه امروز «شدیداً» محکوم شد. وی در عین حال از آزادی دو مجرم امنیتی اروپایی که دو هفته پیش به‌موجب حکم قضایی و با نگاه انسان‌دوستانه آزاد شدند، استقبال کرد.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین هشتمین بسته تحریمی علیه ایران را که ساعاتی پیش در جلسه امروز تصویب شد، پاسخ محکم اتحادیه به آنچه او نقض حقوق بشر در ایران نامید، تعبیر کرد.

شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا امروز در تداوم مواضع خصمانه و مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران، بسیج دانشجویی و بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به بهانه مسائل حقوق بشری تحریم کرد.

در این بسته تحریمی که یک نسخه آن در تارنمای این اتحادیه منتشر شد، پنج شخصیت ایرانی نیز به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند که عبارتند از سلمان آدینه‌وند فرمانده یگان امداد تهران بزرگ، سید محمد امین آقامیری دبیر شورای عالی فضای مجازی، محسن نیک ورز دادستان شهرستان سیرجان، نادر مرادی معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت و سعید منتظرالمهدی سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور.

بر اساس این گزارش، دارایی های افراد و نهادهای تحریم شده مسدود و شرکت ها و شهروندان اتحادیه اروپا از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. همچنین اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به کشورهای عضو اتحادیه را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشورها ممنوع است.

جمهوری اسلامی ایران تاکنون فهرستی از شخصیت‌ها و نهادهای اروپایی را در پاسخ به رفتارهای مداخله‌جویانه غرب تحریم کرده و هشدار داده که تداوم تندروی‌ها و اقدامات نسنجیده مقامات غربی بی‌پاسخ نخواهند ماند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیشتر در نشست خبری اقدامات ضد ایرانی غرب علیه ایران را مردود، غیرسازنده و متناقض با منشور ملل متحد و مقررات و سازوکارهای بین المللی دانست و تصریح کرد کشورها حق مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل را ندارند.

وی با اشاره به حق واکنش متقابل ایران و تحریم‌های وضع شده افزود: جمهوری اسلامی ایران در استفاده از ظرفیت ها و توانمندی ها و حقوق قانونی خود به منظور ایجاد بازدارندگی در رفتار غلط و غیر سازنده این کشورها تردیدی به خود راه نخواهد داد و در خصوص هرگونه رفتار غیر سازنده به موقع اقدام خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    3 1
    دیگه هرچقدر زنگ بزنی بخوای وِر بزنی؛ وزیر خارجه ی ما جوابتو نخواهد داد...‌ برو به همون زلنسکی که عین خر تو گل گیر کرده برس ، بَبو گلابی
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    5 1
    بورل یک نادان بی خاصیت
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    5 0
    شما هم تحریم کنید راه مواد مخدر را به اروپا باز کنید بگذارید آنقدر مواد مخدر قاچاق شود تا قدر ایران را بدانند
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      0 0
      اولا ایران هم اهل تحریم تروریست‌ها هست دوما ایران راه قاچاق رو باز نمیذاره چون تروریست نیست و درضمن اروپا می‌خواهد که حرف شما تبدیل به عمل شود برای پیشبرد نقشه های شومش
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    1 7
    همه دروغ میگن فقط شما راست میگین
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      0 0
      دقیقا اینجوری نیست ای بی مخ
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      0 0
      اثر سوزش هست ای ۲۲:۳۹
  • سید فروزان CH ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    3 1
    باید این مردک بورل را هم به لیست تحریم‌های خودمان اضافه کنیم ، وزیر امور خارجه هم‌نباید جواب تلفن‌های این مردک کثیف را بدهد. کلا پارلمان اروپا یک نهاد تحت کنترل صهیونیستها و نمایندگان رژیم اشغالگر که در طبقه آخر این ساختمان مستقر هستند ،می باشد .
  • بختیاری IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    4 0
    سایر اربابان تروریست وحشی دوزاری های خائن هم بزودی شروع به دروغگویی میکنند.برای ما دست این حضرات رو شده، هرزمانی که نوکران داخلی واق واق میکنند یعنی صاحبان و قلاده داران اینها قصدلجن پراکنی دارند.در عجبم اونهایی که از سر بی عقلی وبیسوادی دنباله رو وطنفروشان گرین کارتی هستند چرا هوشیار نمیشن؟؟؟ آبروی نداشته نوکران و آلت دستان کدخدای تروریست وحشی و جنگل نشینان اروپایی بیش از پیش رفته
  • ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    0 0
    جناب بورل تروریست های معترض همانهایی هستند که به عنوان اعتراض آدم می کشند آیا این چیزی را عوض می کند ؟
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    4 0
    تحریم یادگار عزیز حضرت امام ( بسیج دانشجویی ) نشان از درستی راهی است که این نهاد تاثیر گذار طی کرده است لذا برای این نهاد. ، بنیاد تعاون سپاه مقتدر ، و همه عزیزانی که تحریم شده اند آرزوی موفقیت و بهروزی داریم.
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    2 2
    چرا آمریکا و اروپا سلبریتی های هرزه و بی بندو بار را به عنوان عناصر فرهنگی تحریم نمی کند !!! خوب اگر اینها را تحریم کنند تفریح های خصوصی را کجا برم ؟
  • دهقان IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    0 0
    دروغ پردازی شده پای ثابت جلسات اتحادیه شیاطین اروپایی وقتی یک مقام ارشد اتحادیه شیاطین اخلاق وجدان و ماهیت خودشو قربانی همایت از تروریست های مسلح می‌کنه نشان از ارتباط و هزینه کلان در قبال این تروریست ها داره
  • علی افصحی IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    0 1
    الحمدلله نبرد بین شیطان بزرگ آمریکا و اروپای ذلیل آمریکا و عقبه های خود فروختهٔ ضد انقلاب فراری و داخلی از تاجزاده تا شاهزاده و ترانه معاویه دوستی تا میبدی و اصلاحات فاسد، با انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزیز به گونه ای علنی و مغلوبه شده که دیگر نیازی به اثبات حلقه های متصل به شیطان بزرگ از اصلاح طلبان فاسد تا ضد انقلاب داخلی و فراری خارج از کشور به هیچ وجه نبست. خود اعلام مواضع خام و سفیهانه و طرف گیری های بر خط مجازی مفلوکان شیطانی، ماهیت جبهه ضد انقلاب اسلامی را روشن می کند. فضای مجازی موجب شده تا همه خباثت های شیطان بزرگ آمریکا و جبهه ضد انقلاب عریان تر از همیشه شود. این ضد انقلاب درمانده و سیلی خورده از انقلاب اسلامی و عقده دار و کینه مند، نسبت به عوامل تروریست جنایت کار که ماموریتشان به شهادت رساندن بهترین فرزندان ایران اسلامی است برخورد همدلانه با سکوت یا با لبخند موذیانه بوده ، اما در برابر انتقام خون شهیدان از تروریست های جانی در یک تقسیم کار رسانه ای و مداخلات دولتی غرب وحشی ،هر روز از داخل و خارج نسبت به قصاص جانیان خزعبلاتی می بافند یک روز منافقین ، دیگر روز اصلاح طلبان رسوا ، روز دیگر سفارت خانه‌های جاسوس ، بعد برخی دولتمردان فاسد غرب وحشی و در نهایت این پیر خرفت افتضاحیهٔ اروپا ، جوزف بورل، که بسیج دانشجویی را تحریم می کند ! ضد انقلاب هم خوشحال که بسیج دانشجویی تحریم شده ! این بورل خرفت نمی داند که بسیج دانشجویی همان سپاه پاسداران همیشه پیروز است که چندین بار خودش و نهادهای وابسته اش تحریم شده و دیگر راه در تحریم واحدهای سپاه بسته است. البته به هر میزان این تبانی شیطان بزرگ آمریکا و شیطانک های غرب وحشی و ضد انقلاب اسلامی از تاجزاده تا شاهزاده بیشتر شود اطمینان از عمل صالح انقلابیون فدایی ولایت بیشتر می شود. این سه کله پوک جنایت کار و خلاف کار خانهٔ اصفهان عجب « کیس » هایی بوده اند و کم می دانستیم ، ما قصاص کرده ایم و همچنان سوزش جبهه شیطان ادامه دارد. سلام خدا بر صادر کنندگان حکم اعدام و مجریان عزیز اعدام سه اوباش تروریست ، که با یک حکم تیر، قلب و نهاد همه ضد انقلاب و حامیان مستکبرش را تا فیها خالدونشان جزغاله کرده است. این همه نیست جز ثمرهٔ حاکمیت ولایت مطلقه فقیه بر دیار و ملک سلیمانی. سلامتی و طول عمر امام خامنه ای صلوات.
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    0 1
    دروغ‌پراکنی بورل درباره ماهیت محکومان تروریستی در ایران".باغ اروپا چنین جانورانی را پرورش میدهد!.سرتاسر تاریخ اروپا جنگ و خونریزی است!.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس