ادعای ترکیه در خصوص ارتقای جنگنده‌های «اف-16»

صنایع هوافضای ترکیه مدعی به‌روزرسانی اساسی جنگنده‌های «اف-۱۶» نیروی هوایی این کشور شده است.

به گزارش مشرق، صنایع هوا فضای ترکیه مدعی شده که برای نخستین بار جنگنده «اف-۱۶» ساخت آمریکا را ارتقا داده و توانسته ساعت پرواز این جنگنده نسل چهارم را افزایش دهد.

وبگاه «دیفنس نیوز» روز دوشنیه به نقل از روزنامه دیلی صباح نوشت، نیروی هوایی ترکیه به تازگی اولین جنگنده بومی ارتقا یافته اف-۱۶ خود را دریافت کرده است. این جنگنده تحت پروژه «اوزگور» توسط صنایع هوافضای ترکیه ارتقا یافته است. نیروی هوایی ترکیه شمار قابل توجهی جنگنده اف-۱۶ دارد.

مسئول این پروژه گفته است که ترکیه ۳۰ تا ۳۵ فروند جنگنده اف-۱۶ بلوک را در مرحله نخست و ۵۰ فروند دیگر را در مراحل بعدی ارتقا خواهد داد.

این به‌روز رسانی‌ها شامل سامانه‌های الکترواپتیکی، اویونیک، رایانه و نرم افزار پرواز عملیاتی است. ارتقاهای دیگر شامل سامانه‌های شناسایی جنگنده دوست و دشمن،سامانه‌های ناوبری، هدفگیری از کلاه ایمنی و نمایشگرهای چندکاره رنگی است.

مسئول این پروژه به رسانه‌ای محلی ترکیه گفت که از این پس، جت‌های اف-۱۶ ترکیه با قابلیت‌های بسیار پیشرفته‌تر به خدمت در نیروی هوایی ادامه خواهند داد. انتظار می‌رود این به‌روزرسانی، ساعات پرواز این هواپیما را از ۸۰۰۰ ساعت به ۱۲۰۰۰ ساعت افزایش دهد.

چندی قبل هم صنایع هوافضای ترکیه مدعی شد که جنگنده رادار گریز نسل پنجم «تی‌اف‌اکس» این کشور از آشیانه بیرون آمده و بر رو باند پرواز حرکت کرد.

ایران نیز از جمله کشورهای موفق در منطقه با قابلیت بازآماد بالگردها و جنگنده‌هاست. در یکی از این موارد که اخیرا رخ داد مهندسان صنعت هوایی ایران با تهیه قطعات و مهندسی معکوس، علیرغم تحریم‌ها توانستند ۶ فروند بالگرد آمریکایی را بعداز چند سال به حالت آماده به پرواز درآورند.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» نیز به تازگی نوشت، توانایی ایران در ساخت هواپیما مهم است، زیرا به دانش ایران در زمینه‌های دیگر مانند ساخت هواپیماهای بدون سرنشین کمک می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    7 4
    خخخخخ مسخره ها
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      1 0
      مثل شما اف پنج رو رنگ نکردن جای جنگنده ملی جا بزنن
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    15 3
    تا همین چند ماه پیش برای دریافت کیت بهینه سازی بلاک 70 به آمریکا التماس می کردند. حالا یکدفعه ادعا می کنند خودشون انجام دادن !!!!!! این فقط ادعای تبلیغاتی انتخاباتی است.
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      9 5
      احمق کیت بلوک هفتاد با این ارتقا خیلی فرق داره
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      0 0
      ترکی دیگه اگر ادب و شعور داشتی جای تعجب داشت
  • سلام IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    0 0
    ترکسه مسولانی به فکر داره و مسولان ما هم بی فکر ۲۰ تا میگ ۲۹ ده تاش نمی پرن. میراژ ها هم که هیچی. ارتقاشون بدین موشک فکور. رادار بینات یا رادار چینی. موشک آذرخش یا پی ال ۷ جدید وارد کنین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس