الگوی تمرکز بر ارزهای محلی در دستور کار دولت قرار دارد

وزیر اقتصاد گفت: الگوی تمرکز بر ارزهای محلی یا روش‌های تسویه مالی و بانکی، غیر از اتکا به ارزهای جهان و به صورت فراگیر در دستور کار دولت و بانک مرکزی قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی کشور امروز (چهارشنبه ۳ خرداد ماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، درباره تصمیم دولت برای تغییر میزان یارانه‌ها گفت: از آنجا که دولت مسئولیت تدوین الگوی یارانه‌ها را به وزارت رفاه سپرده، تا از سوی این وزارتخانه جزئیات مربوطه تعیین نشود نمی‌توانیم خبر یا پیش خبری بدهیم ممکن است توقع ایجاد شود و بعداً تغییراتی اعمال شود بنابراین بهتر است صبر کنیم تا تصمیمات دولت در این باره قطعی و نهایی شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های تیم اقتصادی دولت برای تقویت ریال، اظهار کرد: خوشبختانه امسال بر خلاف چند سال گذشته که شاید معدود کشورهایی به دنبال تقویت پول ملی خود بودند، الگوی تمرکز بر ارزهای محلی یا روش‌های تسویه مالی و بانکی، غیر از اتکا به ارزهای جهان و به صورت فراگیر در دستور کار دولت و بانک مرکزی قرار گرفته است.

خاندوزی عنوان کرد: بسیاری از اقتصادهای بزرگ آسیایی و غیر آسیایی در حال حاضر برای ارز و تسویه مالی خود از این روش استفاده می‌کنند. دولت سیزدهم نیز بانک مرکزی را مکلف کرده که به سرعت با شرکای راهبردی و کشورهای همسایه و منطقه بر اساس روش‌های پیام‌رسانی مالی و غیر متکی بر سوئیفت و همچنین تسویه ارزی و بانکی غیر متکی بر ارزهای جهانی عمل کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    1 0
    به هرچیزی و . ارد شدید خرابش کردید جون هرکی دوست داری بسه دس به هیچ چیز نزن ارواح رفتگان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس