موتور

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت، انباشت گازهای آلاینده و احتمال واژگونی ناگهانی موتورسیکلت‌ها را مهمترین دلایل ممنوعیت تردد این دسته از کاربران ترافیکی به داخل تونل‌ها عنوان کرد.

به گزارش مشرق، سرهنگ احسان مومنی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی «شهر امن» در خصوص تردد موتورسواران از داخل تونل‌ها گفت: تردد موتورسواران در داخل تونل‌ها ممنوع است زیرا موتورسیکلت بر روی دوچرخ در حال حرکت است و با کوچکترین انحراف و ضربه واژگون شده و از آنجا که دیواره‌های تونل‌ها از بتن ساخته شده است به محض برخورد سر موتورسواران با آن موجب بروز حوادث غیرقابل جبران خواهد شد.

وی افزود: با بررسی‌ها و انجام کارشناسی که در خصوص تردد موتورسواران از داخل تونل‌ها انجام شده، مشخص شد که بین دو موتورسیکلتی که یکی از آنها از روی پل و پشت چراغ قرمز ایستاده و موتورسیکلتی که از داخل تونل تردد می‌کند تنها 6 دقیقه فرق وجود دارد؛ یعنی تنها 6 دقیقه موتور سواری که از داخل تونل حرکت کرده بود زودتر به انتهای تونل توحید رسیده بود.

وی از راکبین موتورسیکلت درخواست کرد: به دلیل انباشت گازهای آلاینده در داخل تونل‌ها و احتمال واژگونی ناگهانی موتورسیکلت به دلیل بیهوشی و تصادفات بدون برخورد از تردد داخل تونل‌ها خودداری کرده و همواره از کلاه ایمنی و استاندارد جهت ترددها استفاده کنند.

سرهنگ رابعه جوانبخت رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ هم در این برنامه تلویزیونی گفت: دو شب قبل متاسفانه یک فقره تصادف فوتی را در داخل تونل توحید داشتیم که هیچ برخوردی صورت نگرفته بود اما تعادل راننده موتورسیکلت به ناگاه به هم خورده و با جداول داخلی تونل برخورد کرده و در این حادثه راکب موتورسیکلت 20 ساله که از کلاه ایمنی هم استفاده نکرده بود فوت می‌کند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: انجام تخلف و تردد از داخل تونل برای زودتر رسیدن اصلا ارزش ندارد و راکبین باید از روی تونل تردد کنند.

سرهنگ جوانبخت از راکبین موتورسیکلت در خواست کرد: به دلیل انباشت گازهای آلاینده در داخل تونل‌ها و احتمال واژگونی ناگهانی موتورسیکلت به دلیل بیهوشی و تصادفات بدون برخورد از تردد داخل تونل‌ها خودداری کرده و همواره از کلاه ایمنی و استاندارد جهت ترددهای خود در سطح شهر استفاده کنند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: قوانین خشک نمی‌تواند بازدارندگی کامل را داشته باشد و اعتقاد بر این است که بحث فرهنگ می‌تواند تا حدود بسیار زیادی در موضوع کاهش تخلفات تاثیرگذار باشد.

وی گفت: پلیس همه‌جا حضور ندارند و این خود راکب و رانندگان هستند که باید فرهنگ و یک ناظر درونی بر رفتار آنها حاکم باشد تا در موقعیت‌های مختلف بتوانند قوانینی را که برای حفظ ایمنی خود آنهاست رعایت کنند تا کمترین مشکل بوجود نیاید.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: روزانه بسیاری از خانواده‌های موتورسوارانی که حوادث فوتی برای آنان رخ داده به اداره تصادفات برای بحث حقوقی و پیگیری تصادف مراجعه می‌کنند؛ حجم انبوه و ناراحتی این عزیزان به قدری زیاد است که ما نیز از این موضوعات ناراحت و متاثر می‌شویم چراکه با مادران داغداری مواجه می‌شویم که عزیز خود را از دست داده‌اند.

وی گفت: اتفاقات اجتماعی بسیاری در پس رفتار و تخلفات موتور سواران وجود دارد و واقعا موتورسوار نمی‌داند که با آن تخلفی که انجام می‌دهد تا چه حد می‌تواند خانواده خود را دچار مخاطره کند.

سرهنگ جوانبخت افزود: خانواده‌های بسیاری را مشاهده می‌کنیم که عزیز آنها برای امرار معاش دچار حادثه شده است؛ آن هم با کوچکترین بی‌احتیاطی و تخلف که حوادث جبران ناپذیری را رقم زده است.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: پیامدهای اجتماعی تخلفات موتورسواران بسیار زیاد است و پلیس و خانواده‌ها از تخلفات موتورسواران راضی نبوده و برخورد با تخلفات این گروه از متخلفان درخواست و مطالبه‌گری مردم و خانواده‌های آنهاست.

سرهنگ جوانبخت گفت: پلیس هم از ارتکاب تخلفات توسط راکبین موتورسیکلت ناراحت و نگران است ولی مطالبات مردمی را در خصوص برخورد با تخلفات موتورسواران متخلف پیگیری می‌کند.

وی گفت: دغدغه پلیس این است که رفتارهای ترافیکی موتورسواران دچار یک تغییر خوب شود و بتوان یک فرهنگ مناسبی ایجاد کرد تا تصادفات موتورسواران کاهش یابد.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: اعتقاد پلیس بر این است که ارزش زندگی یک فرد موتورسوار و دامنه اتفاقاتی که برای وی بعد از تصادف می‌افتد بسیار زیاد است؛ از طرفی تأثیرگذاری خانواده‌ها در خصوص کاهش تخلفات و فرهنگ سازی و به تبع آن کاهش تصادفات بسیار زیاد است چرا که توصیه یک مادر به فرزند خود در خصوص رعایت قوانین و مقررات و گذاشتن کلاه ایمنی بر سر تأثیرگذار بوده و کاهش تصادفات را در پی دارد.

وی گفت: مخاطبان اصلی ما خانواده‌ها و مادران و همسرانی‌ هستند که نگران بازگشت عزیزان خود هستند و برای اینکه این اتفاق خوب بیافتد و شب دوباره خانواده گرد هم جمع شوند کافی است که در یک فرصت مناسب و کوتاه در خصوص رعایت قوانین و مقررات چند تذکر کوتاه و مفید به عزیزان خود بدهید که تذکرات این افراد می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

سرهنگ جوانبخت ادامه داد: کافی است که با همان زبان مهربان و لطیف مادرانه و همسرگونه به این موضوع ورود کرده و تذکرات خود را در خصوص رعایت نکات ایمنی در ترددها به عزیزان خود داده و مطمئن باشند که تأثیرگذار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رصا IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 0
    ای کاش یک روز برسه موتور در کل جاده های کشور ممنوع بشه بیشتر تلفات تصادفات مربوط به موتور سیکلت هیج جای دنیا اینقدر موتور تو خیابون‌ها نمی بینید
  • سینا IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    0 0
    بهترین وسیله نقلیه داخل شهر موتور هست اما به شرطی که نه خلاف بری نه نا ایمن رانندگی کنی و نه تجهیزات ایمنی همراه نداشته باشی.. من ۳۸ ساله موتور سوارم ۱۲ تا موتور عوض کردم، ۴ بار با همسرم از اتوبان رفتیم رشت و برگشتیم و تا الان هیچ خلافی مرتکب نشدم و متنفرم از موتورسواران متخلف که باعث ایجاد خطر برای ماها میشن که داریم درست رانندگی میکنیم. چرا یه موتور سوار در اتوبان باید خلاف جهت بیاد؟! چرا باید در خط ویژه مزاحم اتوبوسها شه؟ چرا باید چراغ قرمز رو رد کنه؟ پس بی عقله و اهمیتی به جان خودش و دیگران نمیده بعد میگن جوان مرگ شد بیچاره! اگه من پلیس بودم هر موتور سواری که خلاف کرد سریعا پلاکش رو قبچی و موتورش را برای همیشه توقیف میکردم تا شاید به درد کارخانه های ذوب و ریخته گری بخورد.. تمام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس