کد خبر 1492828
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
حمله پلیس آلمان به فعالان محیط زیستی+عکس و فیلم

پلیس آلمان طی عملیاتی در هفت ایالت این کشور، به فعالان محیط زیستی حمله و دارایی‌ها و حساب‌های بانکی برخی از این فعالان را مسدود کرد.

به گزارش مشرق، دادستان‌های آلمان اعلام کردند که نیروهای پلیس امروز (چهارشنبه) به ۱۵ منطقه در هفت ایالت این کشور حمله کرده و در جریان تحقیق در خصوص تأمین مالی اعتراضات گروه فعالان اقلیمی و آب و هوایی «نسل آخر»، دارایی‌های افرادی را ضبط کردند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرده است که دادستان‌های مونیخ گفته‌اند که در حال تحقیق در خصوص هفت فرد در بازه سنی ۲۲ تا ۳۸ سال هستند که مظنون به تشکیل یا حمایت از یک سازمان جنایی هستند.

دادستانی مونیخ اعلام کرده است که آن‌ها به دنبال شکایات جنایی متعددی که از اواسط سال ۲۰۲۲ دریافت کردند، این تحقیق را آغاز کردند.

فعالان گروه نسل آخر، بارها جاده‌های سراسر آلمان را در تلاش برای تحت فشار قرار دادن دولت برای اتخاذ اقدامات شدیدتر در برابر تغییرات آب و هوایی مسدود کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، در هفته‌های اخیر، فعالان ممحیط زیستی تقریباً هر روز با نشستن در بزرگراهها و خیابان‌های شلوغ، ایجاد ترافیک کردند و سعی می‌کردند خود را به کف آسفالت بچسبانند. در سال گذشته نیز، این فعالان، همچنین آثار هنری و نمایشگاههای مختلفی را هدف قرار دادند.

حمله پلیس آلمان به فعالان محیط زیستی+عکس و فیلم

تاکتیک این گروه از فعالان اقلیمی انتقادات تندی را به همراه داشته است به طوریکه، روز دوشنبه هفته جاری، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان گفت که فکر می‌کند، «کاملاً احمقانه است که به نوعی خود را به یک نقاشی یا در خیابان بچسبانید».

دادستان‌های آلمان می‌گویند افراد تحت بازجویی متهم به سازماندهی و ترویج کمپینی برای «تأمین مالی جرایم جنایی بیشتر» توسط این گروه و جمع‌آوری حداقل ۱.۴ میلیون یورو (۱.۵ میلیون دلار) هستند.

حمله پلیس آلمان به فعالان محیط زیستی+عکس و فیلم

حمله پلیس آلمان به فعالان محیط زیستی+عکس و فیلم

حمله پلیس آلمان به فعالان محیط زیستی+عکس و فیلم

بر اساس این گزارش، دو نفر از آنها همچنین مظنون به تلاش برای خرابکاری در خط لوله نفتی هستند که شهر «اینگولشتات» باواریا را به بندر «تریست» ایتالیا متصل می‌کند.

جست‌وجوهای روز چهارشنبه همراه با دستور توقیف دو حساب بانکی و سایر دارایی‌ها، با هدف به دست آوردن شواهدی درباره ساختار عضویت در گروه نسل آخر و تأمین مالی آن انجام شد که البته کسی دستگیر نشد.

علی‌رغم آن‌که گروه نسل آخر اعتراف کرده است که اعتراضات این گروه تحریک‌آمیز است اما تأکید دارد که با ایجاد اصطکاک در جامعه، مسئولان را ترغیب می‌کند تا موضوع تغییرات اقلیمی را در اولویت قرار دهند و در این‌باره بحث کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 0
    حقوق بشر غربی؟؟؟؟؟ ههههههه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس