به گزارش مشرق، سعید ساداتی، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی اش نوشت:

رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در حالی از مجلس تعریف و تمجید کردند که شاید استفاده از برخی تعابیر در نگاه نخست برای مردم کمی اعجاب‌آور بود.

تعابیری نظیر ساده‌زیست، متواضع و رفتارهایی غیر از اشرافی‌مآبانه علی‌الخصوص بعد از حواشی شاسی‌بلندها در کنار تاکید چندباره بر انقلابی بودن این مجلس تنها بخشی از نکات مهمی بود که معظم‌له در این دیدار مورد استفاده قرار دادند.

اما در این بین یک سوال مهم وجود دارد و آن اینکه براستی چرا بین مجلسی که رهبری از آن تمجید می‌کنند با مجلسی که در اذهان مردم نقش بسته اینهمه فاصله وجود دارد؟!

برای پاسخ به این سوال باید یک گزاره قدیمی را بار دیگر متذکر شد و یاد کرد

رسانه، رسانه، رسانه و باز هم همان همیشگی!

سالهاست که اهالی رسانه فریاد می‌زنند که باید اقدامات خوب را در فرم‌ها و قالب‌های مختلف و بروز به سمع و نظر مردم رساند اما در کمال تاسف باید گفت "کو گوش شنوا"!

به عبارتی دیگر رهبر انقلاب قطعا از واقعیت عملکرد مجلس باخبرند که اینگونه آن را مورد تمجید قرار می‌دهند وگرنه همه خوب می‌دانیم که آقا با احدی تعارف ندارند و هرجا کم‌کاری یا اهمالی ببینند صریحا تذکر می‌دهند.

پس آقا از عملکردی باخبرند که احتمالا مردم از آنها بی‌خبرند؛ حالا این بی خبری دو بُعد دارد.

اول آنکه رسانه‌های جریان انقلاب و حتی خود مجلسی‌ها نتوانسته‌اند آنجور که باید و شاید ویترین عملکردی خود را تزئین کنند و با مردم حرف بزنند و دوم آنکه هرچقدر جریان انقلابی در بازنمایی رسانه‌ای ضعیف عمل می‌کنند جریان مقابل و رقیب با محوریت یک اتاق فکر قوی و منسجم در بزنگاه‌های حساس به خوبی بلد است که از خجالت جریان انقلاب درآید؛ اقدامات مثبت را محو و اتفاقات منفی را بولد کند یا مثلا از کاهِ شاسی‌بلندها، کوهِ ناکارآمدی و تبعیض و اشرافی‌گری و ... بسازد.

علی‌ایحال این گزاره تنها یقه مجلس را نگرفته و دولت نیز از این خطر هرگز در امان نیست.

مجلس که سال آخر خود را سپری می‌کند و احتمالا امسال بیشتر درگیر رقابت‌های انتخاباتی است تا بیان عملکرد سال گذشته اما دولت هنوز برای ترمیم و تقویت تیم رسانه‌ای از بدنه دولت گرفته تا وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها فرصت دارد؛ کمااینکه در همین مدت نیز شاهد یکسری تغییرات مهم و عمده در ارکان رسانه‌ای دولت بوده‌ایم؛ تغییراتی که لازم بود اما کافی نبود و نیست.

سخن پایانی اینکه هر انسان منصفی اگر کمی به مجلس یا ارکان دولت نزدیک باشد به خوبی در می‌یابد که جریان انقلاب شبانه‌روز مشغول خدمت و خدمت‌رسانی است اما این خدمت تا زمانی که به چشم‌ نیاد و در دل مردم بذر امید نکارد و چشم آنها را روشن نکند بی‌فایده است و برکت نمی‌کند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 28
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    4 3
    شب و روز در حال خدمت رسانی هستند جمله اغراق آمیزی است در یک جمع ۲۴۰ نفره مسلما همه جور انسانی هست انسان خوب هم هستت ولی ناکارامدها کار اونها رو تحت تاثیر میذارن
    • محمودسلمانی IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
      0 0
      یکی خط را درست اما کند و لغزان می رود یکی دیگر محکم و با فونت درشت و مستحکم آماده خط خطی کردن خط صحیح مفید کشور ومنافع مردم است اولی هرچند خطاکار باشد انقلابی وایرانی است و دومی هرکه باشد خیانت کار است انقلاب را بشناسیم و اهلش را برای حرکت صحیح مراقبت راهنمایی کنیم تا منافع دین و میهن تامین گردد
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    2 1
    کامنتها در یه جایی در مورد یه مبحثی اکثرش این بود که شاید فقط یه نماینده مثل اقای رشیدی نماینده دلسوز است دلیلش چیه ؟ مردم حس میکنن صداقت داره و برا مردم کار میکنه در مورد بقیه چنین چیزی ندیدیم پیچیدگی خاصی نداره که این بالا توضیح داده شده است مردم خودشون میفهمن
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    2 3
    زنده باد رهبرم
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    2 2
    آقا و مردم را روبروی هم قرار ندهید
  • کاظم IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    4 2
    روحانی میگفت اینها اینقدر وقیح شدن که به رهبری گزارش غلط میدن. نمایندگان فاسدی که با دولت زد و بند کردند انقلابی هستن؟ اینا رو اگه آقا بدونه بدون درنگ توبیخشون می کنه
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    4 1
    دفاع بد دقیقا یعنی همین!! طرف به وضوح داره با استفاده بیجا از کلمه" مردم " باور و نظر آنها را در نقطه مقابل نظر مقام رهبری قرار میده! انگار رهبری خلاف مردم می اندیشد!! ای کاش یاد بگیریم برای قضاوت چشم به رفتار و کارنامه افراد داشته باشیم نه حرف و شعار و ادعا.
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    2 1
    سامانه خودرو درست کار نمیکنه. مشرق چرا نمیزنی تو دهن این دولت حراف و کم عمل؟؟؟؟؟؟؟؟
  • حمیدرضا IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    6 2
    زمانیکه سفره معیشت مردم هر روز کوچکترمیشود هرچه تبلیغات رسانه ای هم بکنید آب در هاون کوفتن است!!
  • صلوات IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    0 2
    دل آقا از دست اینا خونه
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    1 2
    بولتن بولتن بولتن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس