بازرس استقلال: دستورالعمل جدید، فوتبال را از فساد نجات می‌دهد/ وقتی بازیکن30-20میلیارد می‌گیرد، آپشن چیست؟

بازرس ویژه آکادمی و مدارس فوتبال باشگاه استقلال گفت: دستورالعمل جدید، فوتبال را تا حد زیادی از فساد نجات می‌دهد و امیدوارم فدراسیون فوتبال آن را اجرایی کند.

به گزارش مشرق، محمد نوری در مورد دستورالعمل جدید نقل و انتقالات فوتبال کشور، اظهار داشت: قوانینی که فدراسیون طراحی کرده خیلی خوب است. بندهای خیلی خوبی در این دستورالعمل وجود دارد. به عنوان مثال بندی که در مورد ایجنت‌ها و دلال‌هاست. امیدوارم روزی برسد که دست این افراد از فوتبال کشور بریده شود.

وی افزود: البته کار خیلی سختی است. ایجنت‌ها ارتباطات بالا و حمایت‌هایی دارند که خیلی خوشایند نیست. این بند عالی است. اگر عملی شود فوتبال تا حدی راحت می‌شود. کمک می‌کند بازیکنان یا مربیان مستقیما با مدیریت باشگاه‌ها ارتباط برقرار کنند و قرارداد ببندند.

بازرس ویژه آکادمی و مدارس فوتبال باشگاه استقلال تصریح کرد: یا بندی که جمع آپشن‌ها و مزایا را ۲۰ درصد مبلغ پایه قرارداد اعلام می‌کند. اصلا معتقدم آپشن باید از قرارداد برداشته شود. وقتی بازیکنی که ۲۰، ۳۰ یا ۴۰ میلیارد می‌گیرد، دیگر آپشن چیست؟ چنین چیزی معنایی ندارد وقتی مبالغ بالا جابه‌جا می‌شوند.

نوری گفت: اگر این دستورالعمل عملی شود واقعا برای فوتبال ما خوب است. خدا کند اجازه بدهند این کار انجام شود. امیدوارم دست‌هایی از جایی نیاید که بگویند این بند یا آن بند را حذف کنید و اجرایی نشود. اگر این قوانین عملی شوند فوتبال از فساد نجات پیدا می‌کند. نمی‌شود گفت صددرصد اما می‌توانیم امیدوار باشیم که حداقل ۵۰-۶۰ درصد به این مساله کمک کند.

پیشکسوت استقلال افزود: این دو دستورالعمل در همه موارد عالی است. مثلا بند ممنوعیت کار مربیان پس از فسخ یک طرفه تا پایان فصل، ممنوعیت قرارداد ارزی برای بازیکن داخلی یا ممنوعیت پاداش خارج از قرارداد، کار بسیار عالی و پسندیده‌ای است و ان‌شاالله لابی‌ها انجام نشوند! امیدوارم فدراسیون این کار را اجرایی کند چون می‌تواند نقطه عطفی برای فوتبال باشد. مدیران فوتبال ما می‌توانند با اجرایی کردن این قوانین کار مثبتی را از خودشان به جا بگذارند و نمره قبولی بگیرند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس