بی‌اعتنایی "بی سابقه" اتحادیه اروپا به پناهجویان افغان

گاردین در گزارشی با اشاره به شکست کشورهای عضو اتحادیه اروپا در پذیرفتن پناهجویان افغان به ویژه پس از سلطه طالبان، آن را به غفلت بی‌سابقه نسبت به شهروندان این کشور متهم کرد.

به گزارش مشرق، یک سازمان خیریه پناهندگان اعلام کرده که بسیاری از پناهندگان نیازمند حفاظت دائمی در اردوگاه های زندان‌ مانند جزایر یونان گیر افتاده‌اند.

براساس اعلام این خیریه، تنها ۲۷۱ پناهنده افغان در سال ۲۰۲۲ در اتحادیه اروپا اسکان داده شدند که این میزان ۰.۱ درصد رقم ۲۷۰ هزار نفری است که نیازمند رسیدگی هستند.

براساس این گزارش، کمیته بین‌المللی نجات، رهبران اتحادیه اروپا را به بی‌توجهی بی سابقه نسبت به پناهجویان افغان متهم کرده است. این کمیته در گزارشی بسیار انتقادآمیز و تند آورده است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا به گونه ای مداوم در اجرای وعده‌های قانونی اسکان پناهجویان شکست خورده‌ و به بسیاری از افغان‌ها که به مرزهای اتحادیه اروپا رسیده‌اند، آسیب‌ دوچندان وارد کرده اند.

بنابراعلام این سازمان، حتی یک پناهجو هم در طرح ادعایی آلمان در سال ۲۰۲۱ برای اسکان مجدد یک هزار افغان در ماه، وارد این کشور نشده و ایتالیا هم تنها نیمی از پناهجویانی را که وعده داده بود، پذیرفته است.

بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲، نزدیک به ۴۱ هزار و ۵۰۰ افغان در معرض خطر در اتحادیه اروپا پذیرفته شدند که بسیاری از آنها از طریق خروج اضطراری در آگوست ۲۰۲۱ و پس از آغاز سلطه طلبان فرار کرده بودند.

برخی کشورهای دیگر از زمان سقوط کابل و تصرف آن بدست طالبان، هیچ شهروند افغانستان را نپذیرفته اند.

در این گزارش آمده است که بسیاری از آنها در شرایط بسیار بد و زندان مانند اردوگاه‌های جزایر یونان گیر افتاده اند تا از ورود آن‌ها به جوامع محلی جلوگیری کرده و سلامت روانشان را نابود می‌کنند.

براساس اعلام این سازمان خیریه، ۹۰ درصد افغان های حاضر در اردوگاه های لیسبون و آتن علائم اضطراب و ۸۶ درصد هم علائم افسردگی را دارند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 0
    بسیار کار درستی کردند میرن کشور دیگه رفتارشون طوریه خودشونو صاحب خانه میدونن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس