هشدار وزیر دفاع آمریکا نسبت به پیامدهای تشدید تنش‌ها با چین

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا با اشاره به برخی اقدامات تحریک‌آمیز نظامی میان واشنگتن و پکن هشدار داد که  ممکن است چنین حوادثی ناگهان از کنترل خارج شوند.

به گزارش مشرق، تارنمای نشریه انگلیسی «فایننشیال تایمز» با انتشار این خبر نوشت: لوید آستین وزیر دفاع آمریکا خواستار ازسرگیری گفت‌وگوهای دوجانبه امنیتی با پکن شد و هشدار داد: با ادامه اقدامات تحریک آمیز در آب ها و آسمان بین لمللی از سوی چین، می تواند برخی حوادث و اتفاقات از کنترل خارج شوند.

وی که در توکیو با «یاسوکازو همامادا» (Yasukazu Hamada) همتای ژاپنی خود در یک کنفرانس خبری شرکت کرده بود، دراین باره گفت: متاسفانه پکن درخواست پنتاگون برای ملاقات با «لی شانگفو» (Li Shangfu) وزیر دفاع چین در نشست امنیتی سنگاپور را رد کرد.

رئیس پنتاگون درادامه این کنفرانس خبری افزود: دراین باره نگرانم که یک اتفاق (حادثه نظامی بین دو طرف چین و آمریکا) می تواند بسیار بسیار سریع از کنترل خارج شود، تصور می کنم وزارت دفاع (دو طرف) باید بتوانند (دراینگونه موارد) با یکدیگر درتماس باشند.

آستین دراین باره گفت: واشنگتن نسبت به رفتار قهریه و تحریک آمیز چین و تلاش های پکن در تضعیف قوانین مبتنی بر نظم بین الملل، عمیقا نگران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    0 0
    آستین دراین باره گفت: واشنگتن نسبت به رفتار قهریه و تحریک آمیز چین و تلاش های پکن در تضعیف قوانین مبتنی بر نظم بین الملل، عمیقا نگران است.// آستین شکر خورد. اگه رژیم کرمکی آمریکا هی کرم نریزه هیچ مشکلی پیش نمیاد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس