کد خبر 1495718
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
حوادث

۳ زورگیر خشن که به شکار پسران کم سن و سال می‌رفتند بازداشت شدند و این درحالی است که خیلی از طعمه‌هایشان از وحشت دچار مشکلات روحی و روانی شده‌اند.

به گزارش مشرق، آنها سه نفر بودند. ۳ زورگیر خشن که فقط سراغ افراد کم سن و سال می‌رفتند.کم کم آوازه خفت گیری‌های وحشت‌آور آنها در شکایت‌های سریالی که پشت سر هم ثبت می‌شد پیچید. به این ترتیب رسیدگی به موضوع در دستور کار تیمی از پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

با اطلاعاتی که شاکیان در اختیار مأموران قرار دادند، اعضای این باند شناسایی و دستگیر شدند.

سردسته این باند در حالی که تا به حال بیش از ۱۵ شاکی در پرونده دارد، جزئیات زورگیری خود را این‌طور شرح داد: «مدتی قبل با دو نفر از دوستانم تصمیم گرفتیم گوشی قاپی کنیم. برای همین در پارک‌های خلوت غرب تهران سراغ افراد کم سن و سال می‌رفتیم و با تهدید چاقو گوشی آنها را می‌گرفتیم. در چند مورد در حالی که طعمه خود را از قبل شناسایی کرده و متوجه شده بودیم که ماشین دارد، سوئیچ خودرو را هم از آنها می‌گرفتیم.»

این متهم در ادامه گفت: «اعتیاد ندارم و تنها سابقه کیفری من این است که یک بار الکل مصرف کرده و بازداشت شده‌ام. مدتی قبل پدرم سکته کرد و دیگر قادر به کار کردن نبود. از طرفی هزینه‌های درمان او زیاد بود و من راهی به ذهنم نمی‌رسید که بتوانم مخارج زندگی را تأمین کنم.»

یکی از اعضای این باند فردی است که اقدام به خرید گوشی‌های سرقتی از سارقان کرده است. با توجه به تأکید سردار محمدیان رئیس پلیس تهران، در مورد برخورد قاطع با مالخران و خریداران اموال مسروقه، با متهم این پرونده نیز برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

آنژیو به خاطر یک گوشی

شاید یک گوشی قاپی ساده به نظر برسد و وقتی بشنویم که مأموران پلیس آگاهی در کمتر از ۲۴ ساعت از آخرین شکایت موفق به شناسایی و دستگیری اعضای باند شده‌اند؛ نفس عمیقی بکشیم و بگوییم به خیر گذشت. لابد بعد هم با خودمان فکر می‌کنیم که موضوع مهمی نبود!

اما همین زورگیری‌ها با چاقو در مواردی حتی منجر به وقوع قتل شده و در مواردی که به نظر ساده می‌آید و تصور می‌کنیم که به خیر گذشته است، گاهی آثار روانی مخربی در مالباخته به جای می‌گذارد که سال‌های سال همراه او خواهد بود.

یکی از قربانیان این باند تبهکار جوان دانشجویی است که صبح روز گذشته پدرش با گریه و التماس از سرهنگ داوود گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران خواست که در مجازات زورگیران قاطع باشند. این مرد گفت: «پسر من سال اول دانشگاه است، روز حادثه با دوستانش برای قدم زدن به یکی از پارک‌های غرب تهران رفته و خودروی خود را نزدیکی همان بوستان پارک کرده بود. ناگهان این سارقان به او حمله کرده و با تهدید چاقو و قمه از او خواسته بودند که گوشی، پول، ساعت و سوئیچ خودرو را به آنها بدهد. پسرم به حدی ترسیده بود که در اوج جوانی قلبش گرفت و راهی بیمارستان شد. از همان روز فرزند جوانم گوشه بیمارستان افتاده و تحت عمل آنژیو قلب قرار گرفته است. شوک روحی و روانی شدیدی به پسرم وارد شده است.»

یکی دیگر از کسانی که دیروز در طرح کاشف پلیس حضور داشت تا درخواست رسیدگی قاطع به پرونده را بیان کند، جوان ۲۲ ساله‌ای است که طعمه این سارقان قرار گرفته بود. پدرش می‌گفت حال روحی او به حدی بد است که همین حالا هم توان روبه‌رو شدن با متهمان پرونده را ندارد. ابتدا حاضر نمی‌شود گفت‌وگو کند اما زمانی که به او می‌گوییم انتشار این اخبار و اطلاع‌رسانی در کاهش چنین جرایمی مؤثر است، جلو آمده و می‌گوید: «دلم نمی‌خواهد چنین حادثه‌ای برای افراد همسن و سال من تکرار شود. در یک لحظه همه چیزم را باختم اما در آن لحظات ترس و وحشتی به جانم افتاده بود که به ماشین و موبایلم فکر نمی‌کردم. اعضای این باند به من حمله کردند و تا به خودم بیایم مرا زمین زده و روی سینه‌ام نشستند. قمه بزرگی در دست داشتند که با آن تهدیدم کردند. بعد از سرقت به کلانتری مرزداران رفتم اما فکرش را هم نمی‌کردم به این زودی سارقان دستگیر شوند.۲۰ ساعت بعد از سرقت بود که کارآگاهان پلیس آگاهی با ما تماس گرفته و اعلام کردند که زورگیران دستگیر شده‌اند.»

تحقیقات در این پرونده تا بازگرداندن اموال مالباختگان و رسیدگی به اتهامات متهمان در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار دارد.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    11 1
    نیروی انتظامی و قوه قضائیه ، امنیتی را که به برکت خون شهدای والا مقام و صبر خانواده های مومن و مستضعف در ایران اسلامی به دست آمده را به این کشور برگردان .
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      1 0
      سرقت جرم سنگین نیست. نهایتا 2 ماه زندان دارد شکات هم بلافاصله رضایت میدهند
    • MD ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      1 4
      اولا اين همون امنيتيه كه دوستان وقتي ميگفتيم مردم گرسنه هستن در جواب ميگفتن بجاش امنيت داريم دوما جرم بايد ريشه يابي بشه وقتي فقر هست فحشا و فساد اجتناب ناپذيره از قديم گفتن فقر از هر دري بياد دينو ايمون از همون در ميره بيرون
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      0 0
      نیروی انتظامی کاری درقباله افغانی ها نمیتونه انجام بده مقصر وزیر کشوره که در و پیکر رو باز گذاشته
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    11 3
    درخواست به حق شاکیان برخورد قاطع با اراذل و زور گیران است. اما در این صورت جواب مظلوم نمایی وابستگان آنها و شانتاژ بازی و هیاهوی بعضی سلبریتی های نفهم و مریدان احمقشان و سیاسیون ورشکسته و.... که برای کشور هزینه تراشی می کنند را چه کسی می دهد؟
  • بشار عبدالواحد IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    4 4
    تهران خیلی شهر گل و بلبل است
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      11 4
      تهران شهر دارالمومنین و ریشه دار بوده و هست تمامی مشکلات از مهاجران نااهلی است که در شهر خوب اما کوچک خود امکان تخلف ندارند و به ناچار به این شهر یزرگ می آیند
    • بشار عبدالواحد IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      0 5
      درست میفرمائید. ولی بیا ریاض ببین مواد مخدر مثل آب خوردن پیدا می شود. باورت نمیشه
    • US ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      0 0
      تهران گند زده ،اکثر خلاف کاران همه تهرانی هستند
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    8 1
    الان سلبریتیها استوری میکنند جای زورگیر تو زندان نیست، رامبد جوان و شهاب حسینی هم میاند وساطت
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    4 0
    همانطوریکه نیروی انتظامی به سرعت خلاف کاران را دستگیر می کند ماموران اجرای قانون هم به سرعت آنها را آزاد می کنند البته بعد از گرفتن پول های کلان به قول رئیس شان با بگیر و ببند مشکل حل نمی شود باید منطقی باشیم !!!!!!!!!!
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    0 0
    مشکلات عمده کشور مثل بیکاری و گرانی و نا امیدی رو حل کنین و در کنارش با خلافکاران و دزدان از بزرگ تا کوچک به جد و به عدالت برخورد کنید نه اینکه طرف رو بگیرین چند روز دیگه با یه تخصص خلاف بیشتر از زندان بیاد و روز از نو و روزی از نو
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    4 0
    نیروی انتظامی خوب عمل میکنه ولی قوه قضائیه باید حد اسلام رو جاری کنند برای کسی که برای بار دهم زور گیریی یا سرقت میکنه باید دستش رو قطع کنند تا جامعه پاک بشن ازاین زالوها
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    0 0
    چه فایده که هرچی پلیس ما جانش کف دست میذاره و این قاتل های وحشی را دستگیر می کنه، قوه ضدعدالت قضائیه به راحتی آزادشون میکنه؟؟؟! والله کمتر اعدام برا اینها خیانت به ملت بیچاره است
  • کاظم IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    0 0
    ثمرات توزیع فقر توسط مسئولان فاسد حکومتیه. چی شد اون آرمان ها و اون ارزش های انقلابی. انقلاب به بن بست رسیده هم از نظر ایدیولوژی هم از نظر افراد
  • DE ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    0 0
    باید با قید وثیقه آزاد شوند و یا مورد عفو قرار بگیرند تا ایران در مسیر سائو پائولو یا کیپ تاون شدن که دو شهر ناامن جهان هستند پیشتاز باشد. باید به حال این قوه ی قضاییه با احکام من درآوردی و آزادی های زود هنگام گریه کرد.
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    0 0
    قوانین را خوب اجرا نمی کنیم . افرادی که امنیت جامعه را اینگونه بر هم بزنند را تنبیه نمی کنیم و به مرکز اموزش میفرستیم تا بعد از مدتی با نقشه های جدید و جسورتر به مردم حمله کنند
  • مولایی IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    0 0
    نتیجه اموزش سرقت و کشتن و قتل و جنایت و خرابکاری سلبریتی های فراری و خایُن و بقیه معاندان در فضای مجازی میشود امثال این جنایتکاران که ربطی هم به گرسنگی و گرانی و تورم و ....... ندارد . اینها اول ایمان و اعتقاد و بعدا انسانیت را میکشند سپس جنایت میکنند .
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    0 0
    کوچولوها!!! بنده خدا دوره جنگ 14 یا 15 ساله ها بزرگمردی بودند. اما از حق نگذریم قدرتنمایی با سلاح سرد حکمش اعدام است.
  • ایزا IR ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    0 0
    خدا لعنتتون کنه. حیوانات انسان نما. قوه قضائیه دربرابر این اراذل و اون اراذل حامی و هشتگ زن اینا قاطع باش
  • IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    0 0
    وقتی نیروی انتظامی زورگیران را می گیرد ولی مراحل دادرسی پرونده طولانی میشه ودرآخرقاضی هم رای به آزادی آنهامی دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس