ورزشکارهای حرفه‌ای در کنار انجام تمرینات، از مکمل‌های بدنسازی هم استفاده می‌کنند تا سریع‌تر به اندام دلخواهشان برسند. یکی از پرمصرف‌ترین انواع مکمل‌ها پروتئین وی است که ساختاری طبیعی دارد و از آب پنیر به دست می‌آید.

چگونه بفهمیم پروتئین وی خراب شده است؟ +روش افزایش ماندگاری

گاها ممکن است پروتئین وی در شرایط نامناسبی نگهداری شود یا تا زمان تاریخ انقضای آن مصرف نشود. در این شرایط اینکه چگونه بفهمیم پروتئین وی خراب شده است یا نه می تواند به ما در کاهش هزینه ها کمک کند. در این مقاله ابتدا علائم خراب شدن پروتئین وی را توضیح می دهیم. سپس راهکارهایی را برای افزایش ماندگاری این مکمل پیشنهاد خواهیم داد.

آیا پروتئین وی خراب می شود؟

در این مقاله سایت معتبر Healthline توضیح داده شده است که اگر پروتئین وی مطابق با شرایط درج شده روی بسته‌بندی نگهداری شود، خراب نخواهد شد. اگر تاریخ انقضای پروتئین وی بگذرد ولی علامتی دال بر خرابی آن دیده نشود هنوز هم قابل مصرف است اما پیشنهاد می شود آن را مصرف نکنید.

اما اگر علائم خراب شدن پروتئین وی دیده شود لازم است از مصرف آن جدا خودداری کنید زیرا این کار عوارض متعددی به دنبال خواهد داشت. در ادامه توضیح می‌دهیم که باید چگونه بفهمیم پروتئین وی خراب شده است یا نه.

چگونه بفهمیم پروتئین وی خراب شده است؟

چگونه بفهمیم پروتئین وی خراب شده است؟ +روش افزایش ماندگاری

علائم خراب شدن پروتئین وی به شرح زیر هستند.

تغییر شکل پودر پروتئین وی

پودر پروتئین وی سالم، یک دست، کاملا خشک و دارای ظاهر طبیعی است. اگر این پودر به شکل گلوله‌ای درآمد، حالت به هم چسبیده پیدا کرد و از شکل پودری خارج شد، یعنی خراب شده و غیرقابل مصرف است.

بوی بد

پروتئین وی سالم بوی نامطبوعی ندارد. اگر در حین آماده‌سازی متوجه شدید بوی آن تغییر کرده یا بوی نامطبوعی می‌دهد، از مصرف آن خودداری کنید. بسیاری از افراد می‌گویند برای اینکه بفهمیم پروتئین وی خراب شده است یا نه، از بوی آن استفاده می‌کنیم.

تغییر مزه

اگر هنگام مصرف این مکمل متوجه شدید مزه آن نسبت به قبل تغییر کرده، حتما از مصرف آن خودداری کنید. زیرا این علامت نشان‌دهنده فساد پروتئین وی است و مصرف آن در این شرایط ممکن است شما را دچار مسمویت کند.

عوارض پروتئین وی تاریخ گذشته چیست؟

برخی از عوارض پروتئین وی تاریخ گذشته به شرح زیر هستند:

  • مشکلات گوارشی نظیر دل‌درد
  • التهابات کبدی
  • مشکلات کلیوی
  • آکنه و جوش‌های پوستی
  • افزایش وزن
  • احساس خستگی و ضعف

پروتئین وی بعد از باز شدن تا چه مدتی سالم باقی می‌ماند؟

پروتئین وی، حتی بعد از باز شدن، تا زمان تاریخ انقضای آن قابل مصرف است. به عبارت دیگر تاریخ انقضای پروتئین وی همان تاریخی است که روی بسته بندی آن درج شده است فارغ از اینکه چه زمانی مکمل باز شود.

چگونه پروتئین وی را برای مدت بیشتری سالم نگه داریم؟

چگونه بفهمیم پروتئین وی خراب شده است؟ +روش افزایش ماندگاری

با توجه به فرمولاسیون تولید مکمل‌ها در کارخانه‌های مختلف و استفاده از مواد گوناگون در تولید آن‌ها شرایط نگهداری آن‌ها با هم متفاوت است. هر شرکت تولیدکننده‌ شرایط نگهداری مطلوب محصول خود را روی بسته‌بندی آن درج می‌کند و شما می‌توانید با توجه به همان نکات، آن را برای مدت ذکر شده به صورت سالم نگهداری کنید.

برای اینکه نیازی نباشد به دنبال راه‌هایی باشیم که چگونه بفهمیم پروتئین وی خراب شده است، رعایت شرایط نگهداری به شکل زیر ضروری است:

  • محصول را به دور از نور خورشید و داخل بسته‌بندی نگهداری کنید.
  • برای برداشتن پودر از بسته‌بندی از قاشق خشک استفاده کنید تا کپک نزند.
  • در محیطی خشک از مکمل نگهداری کنید.
  • محیط نگهداری پروتئین وی را خنک نگه دارید.

خرید پروتئین وی داروخانه ای با ضمانت اصالت

در این مقاله علائم خراب شدن پروتئین وی را به طور کامل توضیح دادیم. با توجه به محبوبیت بالای مکمل پروتئین وی، نمونه های تقلبی بسیار زیادی از آن در بازار موجود است. به همین دلیل لازم است این مکمل را تنها از داروخانه های معتبر سراسر کشور خریداری کنید.

بتادارو (Betadarou) یک داروخانه آنلاین است و در سال ۱۳۹۷ توسط دکتر بیوک لاهیجانی افخم در تبریز تاسیس شد. بتادارو دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و دارو است و به انتخاب بسیاری از شرکت های داروسازی جزو داروخانه های برتر استان آذربایجان شرقی قرار دارد. شما می‌توانید انواع پروتئین وی را با ضمانت اصالت و ارسال سریع از بتادارو تهیه کنید و درب منزل تحویل بگیرید. برای مراجعه به سایت این داروخانه آنلاین تبریز کلیک کنید.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس