کد خبر 1497663
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵
حسینی: کسانی که ادعا می کنند زبان دنیا را بلدند بهتر است زبان آموزه‌های دینی را نیز فرا گیرند

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در واکنش به اظهارات اخیر ظریف گفت: کسانی که ادعا می‌کنند زبان دنیا را بلد هستند، بهتر است زبان آموزه‌های دینی و قرآن را نیز فرا بگیرند.

به گزارش مشرق، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در جمع جمعی از اساتید دانشگاه و خانواده شهدا با اشاره به جایگاه والای شهیدان در نزد خداوند متعال اظهار کرد: اگر کسی اهل احسان، بخشش و سخاوت باشد مردم او را بزرگ می‌شمارند، در حالیکه شهیدان نه تنها از مال و دارایی خود بلکه از عزیزترین و مهمترین سرمایه یعنی جان خویش گذشتند تا موجب عزت، سرافرازی و شرافت ملت ایران شوند.

معاون رئیس‌جمهور با تأکید بر لزوم تبعیت از راه و آرمان‌های والای شهیدان، گفت: شهدا دارای روح بلند بودند روحی که در تن خاکی آرام و قرار ندارد و میل پرواز از عالم ملک به ملکوت دارد به مصداق بیان زیبا و رسای مولانا که می‌گوید: «مرغ باغ ملکوتم نیم از عالم خاک/ دو سه روز قفسی ساخته‌اند از بدنم» و یا این تعبیر دلنشین او که «ما ز بالاییم و بالا می‌رویم/ ما ز دریاییم و دریا می‌رویم».

وی اضافه کرد: اینک ما بازماندگان کاروان شهدا که لیاقت پرواز با آن کبوتران سبکبال را نداشتیم بیش از دیگران وظیفه داریم تا اهداف و آرمان‌های شهدای گرانقدر را در جامعه نشر دهیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه فرهنگ فداکاری، ایثار، شجاعت و شهادت‌طلبی در بین مردم ایران زنده است گفت: اینکه ملت ایران توانسته ۴۴ سال در مقابل قدرت‌های شیطانی و پیاده نظام آنان ایستادگی و نقشه‌های آن‌ها را خنثی کند، به خاطر وجود فرهنگ پایداری و شهادت و پیروی راه و مرام شهداست.

حسینی خاطرنشان کرد: امروز با اعتماد خودباوری و اعتماد به‌نفس ملی، موفقیت‌ها و دستاوردهای فراوانی در عرصه‌های مختلف رقم خورده است، از جمله در هفته اخیر شاهد آزمایش ابرموشک پیشرفته «هایپرسونیک فتاح» بودیم، در حالیکه در اوایل جنگ تحمیلی نه تنها موشک، بلکه حتی اسلحه در دست تک‌تیرانداز هم وارداتی بود، اما امروز جوانان متدین و متخصص با همان روحیه رزمندگان دفاع مقدس، قدرت نظامی را به سطح بالای بازدارندگی رسانده‌اند و سردمداران کاخ سفید که همواره از روی میز بودن گزینه نظامی حرف می‌زدند، دیگر جرأت رجزخوانی و تهدید ملت ایران را ندارند.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس با اشاره به افکار و اندیشه‌های ناصواب جماعت غرب‌گرا خاطرنشان کرد: اخیراً یکی از سیاسیون که چند سال قبل در نهایت خودباختگی و مرعوب شدن در مقابله دشمنان، ادعا کرده بود آمریکا با قدرت نظامی که دارد ظرف چند دقیقه می‌تواند سیستم نظامی ما را از کار بیندازد! حالا در ادامه همان ضعیف پنداری خود، این عنصر سیاسی گفته آرزوها براساس توانایی‌ها باشد.

وی اضافه کرد: البته ملت ایران با توهمات و آرزوهای کاذب کاری ندارد، بلکه همواره آرمان‌های بلندی مانند ایستادگی در برابر زورگویان، دفاع از تمامیت ارضی و منافع ملی، عدالت‌خواهی، ظلم‌ستیزی، حمایت از مظلوم، تمدن‌سازی و زمینه‌سازی برای ظهور را بیان می‌کند و با اعتقاد راسخ و تکلیف‌محوری در این مسیر گام برمی‌دارد.

حسینی گفت: کسانی که ادعا می‌کنند زبان دنیا را بلد هستند، بهتر است زبان آموزه‌های دینی و قرآن را نیز فرا بگیرند که چگونه قرآن به مسلمانان وعده می‌دهد که اگر مجاهدت و فداکاری خالصانه انجام دهید ۲۰ نفر از شما می‌تواند بر ۲۰۰ نفر غلبه کند.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: آیا رزمندگان دوران دفاع مقدس بر مبنای منطق سست جماعت غرب‌گرا، توانایی شکست حصر آبادان، آزادسازی خرمشهر و عقب راندن صدام و حامیان‌اش را داشتند؟ بی‌تردید وقتی رزمندگان اسلام با ایمان و اعتقاد راسخ به نصرت الهی به حرکت درآمدند، ابواب فتح و ظفر گشوده شد وگرنه با محاسبات صرفا مادی و عادی زمین‌گیر می‌شدند و دست به اقدام نمی‌زدند.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس تأکید کرد: همانگونه که در عرصه دفاعی نظامی با اعتقاد به «ما می‌توانیم» و تکیه به دانش، خلاقیت و نوآوری و سخت‌کوشی دستاوردهای چشمگیری به دست آورده‌ایم، با همان روحیه در سایر عرصه‌ها از جمله صنعت نیز می‌توان علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، در بازارهای جهانی حضور داشت و نمونه‌هایی از این موفقیت را در مجموعه‌هایی چون مپنا تجربه کرده‌ایم.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت مردمی در حوزه سیاست خارجی از موضع عزت، حکمت و مصلحت مسیر تعامل سازنده و حداکثری را با کشورهای منطقه و جهان آغاز کرده است و با کنار گذاردن نگاه نادرست دوقطبی میدان و دیپلماسی توفیقات حائز اهمیتی در توسعه روابط دو جانبه و چند جانبه به‌ویژه با کشورهای همسایه و آسیایی داشته که یک جلوه آن امضای ۴۳۶ سند همکاری است که در نوع خود بی‌سابقه است و اواسط هفته شاهد سفر رئیس‌جمهور به ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه خواهیم بود.

وی با اشاره به عزم دولت بر عملیاتی ساختن این توافقات افزود: امروز متناسب با تحرک سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و گسترش سطح تعاملات، لازم است دستگاه‌های اجرایی با تسهیل‌گری و حمایت از بخش خصوصی زمینه‌ساز مشارکت فعال این بخش برای بهره‌گیری از فرصت فراهم شده برای توسعه صادرات و افزایش درآمدها و تأمین نیازها شوند.

معاون رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه اساتید و نخبگان در شرایط کنونی وظیفه سنگینی برعهده دارند گفت: رسالت دانشگاه در کنار انتقال دانشِ روز به دانشجویان تقویت روحیه خودباوری، اعتماد به نفس و امید به آینده بهتر است و پژوهشگران دانشگاهی در تعامل و همکاری نزدیک با دستگاه‌های اجرایی، راهکارهای تخصصی برای برون‌رفت از مشکلات را ارائه کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    1 22
    اخه رییسی چکاری کرده
  • علی IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    0 13
    .برید یه کم سواد یادبگیرند ای خدا حیف دکتر ظریف که اینا از ایشون ایرادمیگیرن
    • حمیدرضا IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
      9 0
      سواد جوادجونتون روهم دیدیم که مایه مضحکه وتمسخر وندی شرمن شد!! معنای ابتدایی ترین کلمات حقوقی به انگلیسی را بلد نیست جوادجون
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
      0 0
      دوست عزیز تو اگر جای ظریف بیست و سی سال در آمریکا و حضور در تمام هیات های سیاسی تمام دولت ها و حتی سربازی آت را در آمریکا در سازمان ملل خدمت می کردی. شاید ده برابر ظریف کار بلد تر و فول انگلیسی و فرانسه و بک اعجوبه در سیاست بودی پس دکتر ظریف دکتر ظریف نکن. این بابا الان باید یک سنگ محک برای درستی سیاست و اندیشه های او معیار سیاست سالم بود نه اینکه .....
  • اریا IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    1 12
    میخواستم جوابتو بدیم دیدم اصلا حیف کل این دولت فرمایشی بیسواد رو با یه تارموی دکتر ظریف مقایسه بشه اصلا ارزش جواب ندارن اینا چون تنها چیزی که ندارن منطقه
  • PL ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    1 9
    ای خدا ، بابا بلد نیستی حرف نزن آخه چین و روسیه با آموزه‌های دینی آشنا هستند؟ یا فرانسه ،آلمان ،انگلیس یا آمریکایی ها آشنا هستند؟ همه واقفند که با این بزرگواران باید به زبان دیپلماتیک صحبت کرد نه دین ببینید چطور با بیسوادی با آبروی مملکت بازی می کنند
    • محمد IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
      7 0
      . زبان دیپلماتیک همون برجام بود که نتیجش به گفته خود دولتمردان روحانی تقریبا هیچ بود!!.. زبان دیپلماتیک مذاکرات سعد آباد تو زمان خاتمی بود که فناوری هسته ای تعطیل شد....،! راستی ظریف که انگلیسی بلد بود چرا فرق لغو و تعلیق رو تو برجام نفهمید یا سرش شیره مالیدن؟
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    0 8
    شماها که اینقدر متوسل به شهدا و ایثارگران هستید چرا راهگشایی آنان و حل مشکلات دفاع مقدس را از آنان یاد نگرفتید و هر روز به مشکلات مردم اضافه میکنید؟ واقعا شماها در مسیر انهایید؟ پس کو نتیجه؟ دو سال شدا
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    7 0
    نمیخواد زبان قران رو یاد بگیرن برن چهارتا کلمه انگلیسی یاد بگیرن که فردا اگر هر چی جلوشون گذاشتن امضا نکنن....من بلدم من بلدم من خارج بودم . مردک خائن
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    0 4
    چی گفت؟ کسی چیزی فهمید
    • شایان IR ۰۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      1 0
      خواب بودی، بلند شدی یه پیام بازرگانی دادی برو بگیر بخواب
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    0 0
    وزیر آموزش پرورش بیست تا کشور تدریس کرده ؟ اگه مدارکش نباشه خیلی زشته ، دروغ به این گنده ای
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    0 0
    بله همین آموزه ها اگه دست کاسب جیب بیوفته به نفع خودش تغییر و مملکت میشه اینیکه هست و بجای ۲۰ تا دزد ۲۰۰۰ تا دزد تحویل میده
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    0 0
    حالا آقای حسینی در خودباخته بودن ظریف شکی نیست ولی شما ها چه گندی زده اید که: حضرت آقا در سخنرانی ۱۴ خرداد گقتند خیال نکنید با عقب نشینی دشمن قانع میشه و مثال هم زدند آن وقتی که ما رو جورج بوش محور شرارت نامید ، قبلش خاتمی با اونا تو افغانستان همکاری کرده بود ه راستش بگو گند شماها چیه ؟؟؟!!!
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    0 0
    شما‌دین‌اسلام‌را‌خراب‌کردید‌ضربه‌ای‌زدید‌که‌‌درتاریخ‌نظیر‌ندارد‌مساجد‌بسته‌چون‌نسل‌جوان‌‌اعتقاد‌کم‌شده‌‌این‌را‌که‌۵۰هزار‌‌مسجد‌درشان‌بسته‌است‌که‌شنیدی‌بعد‌بگو‌که‌بودجه‌فرهنگی‌کجا‌خرج‌شده
  • مهدی IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    0 0
    امام علی علیه السلام می فرماید: حق و باطل با چهره های افراد شناخته نمی شود بلکه حق و باطل را بشانسید تا بتوانید اهل حق و اهل باطل را تشخیص دهید ... مسلما کسی که در تعاملات سیاسی و مراوداتِ بین المللی با مبانی و اموزه های دینی بیگانه و سرسپرده ی بیگانگان است بر مدار حق نمی باشد.
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    1 0
    اکثر مشکلات کشور زیر سر همین افساد طلبها هست فتنه ۸۸ چقدر مشکل برای کشور به وجود اورد هنوز از اون در نیومده با اوردن روحانی کذاب هزارتا مشکل دیگه به وجود اوردند اگر این جماعت وفتنه انگیزشون تموم بشه خیلی از مشکلات کشور تموم میشه فتنه ،وکینه ،ناکارامدی، حب دنیا تو ژن این جماعته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس