کد خبر 1498116
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
چین

در پی تشدید تنش‌های میان تایوان و چین، وزات دفاع جزیره تایوان گفته است که امروز ۱۰ جنگنده چین از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند.

به گزارش مشرق، در بحبوحه تنش‌ها میان پکن و تایپه، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که امروز (یکشنبه)، ۱۰ جنگنده چین از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع جزیره تایوان اعلام کرد که ۱۰ هواپیمای نیروی هوایی چین امروز (یکشنبه) از خط میانی تایوان عبور کردند و این در حالی است که چهار کشتی چینی نیز در حال گشت‌زنی آمادگی رزمی مشترک بودند.

طی روزهای اخیر، تقریباً هر روز مقام‌های دفاعی تایوان از گشت‌زنی جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی چین در اطراف این جزیره خبر داده‌اند.

در همین راستا، وزارت دفاع تایوان پنجشنبه ۱۸ خرداد ماه اعلام کرد که با ورود ۳۷ هواپیمای نظامی چین به منطقه پدافند هوایی جزیره تایوان، نیروهای دفاعی این جزیره، سامانه‌های دفاعی خود را فعال کردند.

سانه‌های تایوانی همچنین روز چهارشنبه ۱۷ خرداد ماه نیز گزارش کرده بودند که وزارت دفاع ملی تایوان (MND) در بازه زمانی ۰۶:۰۰ صبح روز گذشته (سه‌شنبه ۶ ژوئن ۱۶ خرداد ماه) و ۰۶:۰۰ صبح امروز (چهارشنبه هفتم ژوئن، ۱۷ خردادماه) به وقت محلی، هفت هواپیمای نظامی و پنج ناو چین را در اطراف تایوان رهگیری کردند. (جزئیات بیشتر)

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعاهای جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پدی ازپیج همسایه🙂 IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    2 1
    بسیار عالی. آمریکا فقط زبان زور میفهمه و نیز اذناب حقیر و جزیره ای و غیر جزیره ای اش
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    1 0
    چین نمیخواد جنگ رو اول شروع کنه که به عنوان متجاوز شناخته بشه فقط کافیه تایوان یه جنگنده یا ناو چین رو مورد هدف قرار بده اون وقت دیگه
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    1 1
    تایوان نگران نیست چون جنگده های چین مثل ماشیناش آشغاله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس