کد خبر 1498517
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
گشت‌زنی ۲۴ جنگنده و ۵ ناو چین در اطراف تایوان

در ادامه تنش‌ها میان پکن و تایپه، وزارت دفاع تایوان از گشت‌زنی ۲۴ جنگنده و پنج ناو چین در اطراف این جزیره خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع ملی تایوان (MND) گفته است که در بازه زمانی ۰۶:۰۰ صبح روز یکشنبه (۱۱ ژوئن ۲۱ خرداد ماه) و ۰۶:۰۰ صبح امروز (دوشنبه) (۱۲ ژوئن ۲۲ خرداد ماه)، ۲۴ هواپیمای نظامی چین و پنج کشتی نیروی دریایی این کشور را در اطراف تایوان رهگیری کرده‌اند.

به گزارش وبگاه تایوان نیوز، وزارت دفاع تایوان اعلام کرده است که از ۲۴ جنگنده ارتش آزادیبخش خلق چین، ۱۰ جنگنده وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان شده و از خط میانی تنگه تایوان عبور کرده‌اند که شامل چهار جنگنده شنیانگ جی-۱۱، ۴ جنگنده شنیانگ جی-۱۶ و دو هواپیمای جنگی سوخو Su-۳۰ می‌شود.

تایوان گفته است که در واکنش به ورود جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی چین، هواپیما و کشتی‌های جنگی را به منطقه ارسال کرده است و از موشک‌های زمینی برای نظارت بر فعالیت ارتش آزادیبخش خلق چین استفاده کرده است.

در ماههای اخیر تنش‌ها میان پکن و تایپه تشدید شده است و در روزهای اخیر تقریباً هر روز وزارت دفاع تایوان از گشت‌زنی جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی چین در اطراف تایوان خبر داده است.

مقام‌های پکن بارها در خصوص هرگونه اقدامات تحریک‌آمیز کشورهای خارجی در ترغیب تایوان به جدایی از چین که پکن آن را بخشی از قلمرو خود می‌داند هشدار داده است.

بر اساس گزارش تایوان نیوز، از اول ماه جاری میلادی تاکنون، پکن ۱۴۱ هواپیمای نظامی و ۵۳ ناو به اطراف تایوان فرستاده است.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعاهای جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس