درخواست افسران صهیونیست از نتانیاهو؛ بن‌گویر را برکنار کن

ده‌ها افسر بازنشسته پلیس رژیم صهیونیستی طی نامه‌ای به نخست‌وزیر این رژیم، خواستار برکناری وزیر امنیت قومی شدند.

به گزارش مشرق، ۶ بازرس سابق پلیس و ۴۲ افسر بازنشسته رژیم صهیونیستی، با متهم کردن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت قومی به «تلاش برای فروپاشی پلیس» از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم خواستند که وی را برکنار کند.

به نوشته وبگاه «عرب ۴۸»، در نامه این افسران بازنشسته پلیس به نتانیاهو آمده است که در پی افزایش جنایات قتل در جامعه عربی که قربانیان آن از آغاز سال جاری میلادی تا صبح امروز به ۹۶ نفر می‌رسد، ایتمار بن‌گویر، وزیر امنیت قومی، راه حل این مشکل نیست بلکه خود بخش اصلی این مشکل محسوب می‌شود.

آنها تاکید کردند که «این وزیر با حضورش در این پست، خطری ملموس و اضطراری» برای امنیت رژیم صهیونیستی است و بهتر است که در اسرع وقت از این پست برکنار شود.

بازرسان کل سابقی که این نامه را امضا کردند عبارتند از: اساف هفتز، دیوید کوهن، یوحنان دانینو، موشه کارادی، رافی بلد و شلومو آهرونیشکی.

این نامه افسران بازنشسته پلیس رژیم صهیونیستی در پی قتل عام پنجشنبه پیش در یافا واقع در ناصره که طی آن، پنج نفرکشته شدند، منتشر شد. پس از آن بود که نتانیاهو اعلام کرد که اصرار دارد شاباک در تحقیقات مربوط به قتل‌ها در جامعه عربی دخالت داشته باشد.

پنج‌شنبه پیش، اراضی اشغالی ۱۹۴۸ شاهد دو جنایت جداگانه در مناطق بود که طی آن ۶ فلسطینی کشته شدند. به این ترتیب که پنج نفر در شهرک «یافا» و یک نفر در «کفرکنا» در منطقه «الناصره» واقع در استان الجلیل بر اثر تیراندازی افراد تبهکار کشته شده و چندین نفر دیگر از جمله ۲ کودک نیز زخمی شدند.

بالغ بر ۲۱ درصد ساکنان سرزمین اشغالی را عرب زبان‌ها تشکیل می‌دهند که در اصطلاح به آن‌ها «عرب ۴۸» یا «فلسطینی‌های ۴۸» می‌گویند، (یعنی غیر از کرانه باختری رود اردن و نوار غزه و بلندی‌های جولان) کسانی که در بدو شروع اشغال فلسطین در برابر انواع فشارها مقاومت کرده و حاضر به خروج از شهر و روستای خود نشده‌اند و در نهایت نیز رژیم تل آویو مجبور شده است آن‌ها را به اصطلاح به عنوان «شهروند» خود به رسمیت بشناسد؛ البته شهروند درجه دوم یا سوم و ..، با کمترین حد دسترسی به امکانات تا جایی که حتی شهرداری‌ها نیز از انجام امور روتین خود در مناطقی که فلسطینی‌ها سکونت دارند، خودداری می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس