کد خبر 1499239
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۵
نشانه‌های قلب درد

فوق تخصص بیماری‌های قلب و عروق گفت: دردهای قلبی معمولاً فرد را از خواب بیدار نمی‌کند، دردهای قلبی یا زمان اول صبح که از خواب بیدار می‌شود اتقاق می‌افتد و یا در هنگام حرکت بروز می‌کند.

به گزارش مشرق، حسام قارونی فوق تخصص بیماری‌های قلب و عروق در برنامه ساختمان پزشکان رادیو جوان اظهار کرد: ما اول باید بدانیم که درد قلب به چه شکل است و اینکه این دردها آیا از ارگان مهمی مثل قلب ناشی می‌شوند یا از ارگان‌های دیگری که درد قلبی را می‌تواند تقلید نمایند، ناشی می‌شوند. آن چیزی که باعث عارضه و همچنین منجر به مرگ برای بیماران می‌شود درد قلبی است. دردهای دیگر قابل درمان هستند و ممکن است خطری برای بیماران نداشته باشد.

قارونی درباره اینکه درد قلب چگونه است اشاره کرد: درد قلبی معمولاً یک سنگینی و یک فشار روی دست یا گاهی اوقات بر روی قفسه سینه یا فرد دچار تنگی نفس می‌شود. برخلاف تصور همه افراد که فکر می‌کنند که اگر دردی به دست چپ بزند، حتماً درد قلبی است، اتفاقاً اگر درد به دست راست بزند احتمال اینکه درد قلب باشد بیشتر است و اینکه اگر دردی به دو تا دست بزند، احتمال درد قلب بیشتر است.

فوق تخصص بیماری‌های قلب و عروق در برنامه ساختمان پزشکان رادیو جوان عنوان کرد: دردهایی که به دست چپ کشیده می‌شود و تا نوک انگشتان می‌رسد، این‌ها می‌تواند علت‌های دیگری داشته باشد مثلا؛ ناشی از درد گردن، ‌شانه یا معده می‌تواند باشد. زمان درد قلبی بین ۵ الی ۲۰ دقیقه طول می‌کشد یا این درد خوب خواهد شد و یا منجر به سکته قلبی می‌شود.

قارونی متخصص داخلی تأکید کرد: کسانی که سیگاری هستند بیشتر در معرض‌ایست قلبی قرار می‌گیرند و همچنین ضرر قلیون چند برابر سیگار است.

وی اضافه کرد: در ناحیه قفسه سینه، دردهای معده که ناشی از افزایش اسید معده باشد، درد قلبی را می‌تواند تقلید کند. وقتی اسید معده بالا بیاید و به اصطلاح رفلاکس معده صورت می‌گیرد؛ می‌تواند یک اسپاسم شدید در مری ایجاد کند و یک درد وحشتناک برای شخص ایجاد می‌کند. ما باید به ماهیت درد توجه داشته باشیم.

فوق تخصص بیماری‌های قلب و عروق در پایان در برنامه ساختمان پزشکان رادیو جوان توضیح داد: دردهای قلبی معمولاً فرد را از خواب بیدار نمی‌کند، دردهای قلبی یا زمان اول صبح که از خواب بیدار می‌شوند اتفاق می‌افتد و یا در هنگام حرکت ایجاد می‌شود. معمولاً دردهایی که فرد را شب از خواب بیدار می‌کند، ناشی از دردهای معده است و معده فرد باید بررسی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    1 0
    از خوردن نمک و چربی زیاده! خطرناک ترین غذای ایرانی برای قلب قورمه سبزی زیاد سرخ شده و چربه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس