کد خبر 1499412
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹
سازشگران مشتریان پروپاقرص تسلیحات رژیم صهیونیستی

داده‌های وزارت جنگ رژیم صهیونیستی حاکی از سهم قابل توجه اعراب سازشگر در میان مشتریان تسلیحات رژیم اسرائیل و خریداری یک چهارم صادرات نظامی این رژیم توسط این کشورها است.

به گزارش مشرق از سایت شبکه روسیا الیوم، مقامات اسرائیلی اعلام کردند که صادرات نظامی تل آویو در سال ۲۰۲۲ به بالاترین میزان خود یعنی ۱۲.۵ میلیارد دلار رسیده است.

طبق گفته این منابع، یک چهارم فروش به کشورهای عربی بوده است که طی سالهای اخیر با رژیم صهیونیستی توافقنامه عادی سازی روابط امضا کرده‌اند.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی که بر صادرات صنایع نظامی نظارت و مجوزهای لازم را برای آنها اعطا می‌کند، اعلام کرد که از هر چهار معامله، یک معامله مربوط به سامانه‌های پهپادی است و موشک‌ها و سامانه‌های پدافند هوایی ۱۹ درصد کل صادرات را تشکیل می‌دهند.

داده‌های وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که صادرات به کشورهای عربی که توافق‌نامه‌های عادی‌سازی را با (رژیم) اسرائیل امضا کرده‌اند، شاهد یک جهش منحصر به فرد بوده است، طوری که درآمد صادراتی به این کشورها در سال ۲۰۲۱، ۸۵۳ میلیون دلار بوده و در سال ۲۰۲۲ به ۲.۹۶ میلیارد دلار رسیده است.

امارات و بحرین از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس هستند که طی سال‌های اخیر گام‌های شتابناکی را برای برقراری رابطه دوستانه با اسرائیل برداشته‌ و در این راستا دیدارهایی نیز میان مقامات این کشور با رژیم صهیونیستی انجام شده است.

رژیم صهیونیستی با انجام معاملات تسلیحاتی به دنبال یافتن جای پایی در میان اعراب است تا بتواند اهداف مدنظر خود را به راحتی پیش ببرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس