کد خبر 1500648
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
سد کاخوفکا

سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو پیشنهاد این نهاد برای کمک به آسیب دیدگان ریزش سد کاخوفکا را رد کرد.

به گزارش مشرق، شکسته شدن سد کاخوفکا آب آشامیدنی را آلوده کرده و منجر به ممنوعیت شنا و ممنوعیت خوردن غذاهای دریایی شده است؛ همچنین آب کثیف سواحل جنوب اوکراین در منطقه خرسون را بسته و خانه‌ها و زمین‌های کشاورزی را ویران کرده است و سازمان ملل به روسیه پیشنهاد کمک کرد که مسکو آن را رد کرده است.

به گزارش رویترز، سازمان ملل از روسیه خواست تا مطابق با تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی بشردوستانه عمل کند. «دنیس براون» هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل برای اوکراین، گفت: «سازمان ملل به هر کاری که می‌تواند برای دسترسی به همه مردم - از جمله کسانی که در نتیجه تخریب سدهای اخیر رنج می‌برند و به کمک نیاز دارند- ادامه خواهد داد.»

او سپس با تاکید بر آنکه نمی‌توان افرادی که به کمک نیاز دارند را از آن محروم کرد، گفت: «شمار تلفات این فاجعه به ۵۲ نفر رسیده است، مقامات روسی می‌گویند ۳۵ نفر در مناطق تحت کنترل این کشور جان خود را از دست داده‌اند و وزارت کشور اوکراین می‌گوید ۱۷ نفر کشته و ۳۱ نفر مفقود شده‌اند. بیش از ۱۱ هزار نفر هم از هر دو سمت تخلیه شدند.»

اوکراین روسیه را به منفجر کردن سد دوران شوروی متهم می‌کند، این سد از همان روزهای اولیه حملات گسترده روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲ تحت کنترل روسیه بوده است. تیمی از کارشناسان حقوقی بین‌المللی که به دادستان‌های اوکراین در تحقیقاتشان کمک می‌کنند، ادعا کردند که به احتمال زیاد سقوط سد به دلیل مواد منفجره‌ای بوده که روس‌ها کار گذاشتند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    1 0
    میخان که تلفات اوکراین بیشتر بشه ،
    • عمیر IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      0 0
      و چه خوب.
  • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    0 1
    خوب کاری کرد. سازمان شریک دزد و رفیق قافله. حافظ منافع ارباب جان ناتو و آمریکا در پوشش انسان دوستی
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    0 0
    وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس