آمادگی «لاکهید مارتین» برای آموزش اوکراینی‌ها جهت پرواز با «اف-16»

شرکت آمریکایی سازنده جنگنده‌ اف-۱۶ اعلام کرد در صورت موافقت ناتو، دوره‌های آموزشی این جنگنده ویژه خلبانان اوکراین را برگزار می‌کند.

به گزارش مشرق، شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» روز دوشنبه اعلام کرد که آماده است در صورت موافقت کشورهای عضو ائتلاف ناتو به خلبانان اوکراینی پرواز با جنگنده «اف-۱۶» را آموزش دهد.

به گزارش منابع خبری، «فرانک سنت جان» از مسئولان ارشد لاکهید مارتین که در «نمایشگاه هوایی پاریس» شرکت داشت، گفت: «ما آماده هستیم تا نه تنها نیازهای مرتبط با ساخت‌ اف-۱۶ جدید، بلکه آموزش، تجهیزات و سامانه‌های مورد نیازبرای اوکراین را در این زمینه تامین کنیم.»

تحلیلگران نظامی بر این باورند که هزینه بازآماد جنگنده‌های اف-۱۶ اهدایی آمریکا به اوکراین بالاست و کارایی نظامی مناسبی برای این کشور جهت مقابله با روسیه ندارد.

سنت جان در ادامه مدعی شد: «مطمئن هستم که خلبانان اوکراینی بر جنگنده اف-۱۶ مسلط خواهند شد و می‌توانند در کوتاه‌مدت از آن به طور موثر استفاده کنند.»

وی افزود، اگرچه هر گونه آموزش و پشتیبانی فوری در یک کشور ثالث انجام می شود، اما لاکهید مارتین می‌تواند در طولانی مدت ایجاد پایگاهی در اوکراین یا نزدیک آن را در نظر بگیرد.

این در حالی است که «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا درباره ارسال جنگنده اف-۱۶ به اوکراین و دخالت کشورهای عضو ناتو در این درگیری هشدار داد.این مقام روس گفت: «هیچ زیرساختی برای عملیاتی کردن اف-۱۶ در اوکراین و تعداد مورد نیاز خلبان و پرسنل تعمیر و نگهداری آن نیز وجود ندارد. اگر جنگنده‌های آمریکایی از فرودگاه‌های ناتو که توسط "داوطلبان" خارجی کنترل می‌شوند، بلند شوند چه اتفاقی می‌افتد؟»

اوکراین اخیرا تاییدیه کاخ سفید را برای خرید هواپیماهای پیشرفته «نسل چهارم» ساخت ایالات متحده مانند اف-۱۶ دریافت کرد. چندین کشورغربی علاقه خود را به تامین اف-۱۶ به اوکراین نشان داده‌اند،

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پدی ازپیج همسایه🙂 IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    0 0
    وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ سیاه جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ است به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان واشنگتن و ناتو بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای ناتو در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد (انشاءالله)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس