تنهایی موجب کاهش طول عمر می شود

محققان می گویند امروزه اپیدمی تنهایی و انزوا وجود دارد و عواقب آن می تواند مرگبار باشد.

به گزارش مشرق، بر اساس یک بررسی گسترده از ۹۰ مطالعه که شامل بیش از ۲.۲ میلیون نفر از سراسر جهان بود، افرادی که گزارش دادند از نظر اجتماعی منزوی هستند یا احساس تنهایی می‌کردند، احتمال مرگ زودهنگام به دلایل مختلف از جمله سرطان در آنها بیشتر بود.

اینکه دقیقاً چگونه تنهایی یا انزوای اجتماعی بر سلامت و رفاه یک فرد تأثیر می‌گذارد، به طور کامل درک نشده است، اما نظریه‌های بسیاری وجود دارد.

افرادی که از نظر اجتماعی منزوی یا تنها هستند ممکن است کمتر از رژیم غذایی سالم پیروی کنند، به طور منظم ورزش نکنند و احتمال سیگار کشیدن و مصرف الکل در آنها بیشتر باشد. علاوه بر این، انزوای اجتماعی با التهاب و ضعف سیستم ایمنی مرتبط است. افرادی که از نظر اجتماعی منزوی هستند ممکن است به دلیل شبکه‌های اجتماعی کوچک‌تر کمتر از مراقبت‌های پزشکی برخوردار شوند.

محققان خاطرنشان کردند که انزوای اجتماعی و تنهایی یک مفهوم نیستند. انزوای اجتماعی به عدم ارتباط با افراد دیگر اشاره دارد. در مقابل، تنهایی احساس تنهایی است، صرف نظر از داشتن ارتباط اجتماعی.

برای این مطالعه، محققان از دانشگاه پزشکی هاربین در چین ۹۰ مطالعه را بررسی کردند. افرادی که گزارش دادند از نظر اجتماعی منزوی شده‌اند و احساس تنهایی می‌کنند، با احتمال بیشتر مرگ زودهنگام به هر علتی از جمله سرطان روبرو بودند. علاوه بر این، انزوای اجتماعی با افزایش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی مرتبط بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس