کد خبر 1501698
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۲

در زندگی امروزه که زیبایی در بین مردم یک مورد پراهمیت به حساب می آید از دست دادن دندان ها یا بی دندانی می تواند در ظاهر شما تاثیرات نامطلوبی را به جای بگذارد و اعتماد به نفس شما را از بین ببرد البته بی دندانی یا از دست دادن دندان های شما علاوه بر این که بر زیبایی لبخند شما و اعتماد به نفس شما تاثیرات منفی می گذارد بلکه می تواند در سلامت، خوردن، جویدن و حتی قدرت تکلم شما تاثیرات بسیاری داشته باشد، این مشکلات می توانند زندگی روزمره شما را با اختلال مواجه کند و تثیرات منفی بر روحیه شما خواهد داشت. در این مقاله به بررسی کامل ایمپلنت دندان جلو به همراه هزینه آن می پردازیم.

ایمپلنت دندان جلو  (+ هزینه کاشت دندان جلو )

از این رو اکثر افراد به فکر راه چاره ای برای درمان این مشکل هستند تا هم بتوانند زیبایی لبخند و اعتماد به نفس خود را بازگردانند هم بتوان مشکلات مربوط به خوردن و جویدن خود را برطرف نماییند امروز بهترین و پر مزیت ترین راه درمان بی دندان یا از دست رفتن دندان های درمان ایمپلنت دندان است که شما می توانید با جایگزینی دندان های از دست رفته خود با ایمپلنت های دندان هم زیبایی و اعتماد به نفس از دست رفته خود را برگردانید هم می تاونید مشکلات سلامت، خوردن،جویدن و حتی تکلم خود که بر اثر بی دندانی به وجود آمده است را برطرف کنید. حال اگر از دست رفتن دندان در بخش جلویی دندان ها یا همان دندان های جلویی اتفاق بیفتد تاثیر بسیار بیشتری در زیبایی و اعتماد به نفس شما خواهد گذاشت و نیاز شما به ایمپلنت دندان را بیشتر خواهد کرد.

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان قطعه فلزی از جنس تیتانیوم به شکل پیچ می باشد که در یک جراحی توسط متخصص ایمپلنت در استخوان فک شما کاشته می شود و با جوش خوردن به استخوان فک شما جایگزین ریشه دندان از دست رفته شما می شود و نقش ریشه دندان را ایفا می کند و با بسته شدن یک پروتز دندان که با قالبگیری از دهان بیمار توسط متخصص پروتز انجام می شود و توسط لابراتور ساخته می شود روی پایه ایمپلنت توسط یکه رابط به نام اباتمنت بسته خواهد شد و پروسه جایگزینی ایمپلنت دندان کامل می شود.

ایمپلنت دندان های جلو به چه شکل است؟

در درمان ایمپلنت دندان های جلو مانند دیگر دندان ها ابتدا در استخوان فک بیمار توسط متخصص فک و صورت یک حفره ایجاد شده و پایه ایمپلنت دندان یا همان فیکسچر ایمپلنت در آن کاشته می شود و لثه بخیه زده می شود تا فیکسچر ایمپلنت با استخوان فک پیوند بخورد و در جای خود فیکس و ثابت شود، بعد از جوش خوردن پایه ایمپلنت با استخوان فک نوبیت به قالبگیری و ساخت روکش ایمپلنت دندان می شود و بعد از ساختن روکش دندان توسط اباتمنت یا رابط بین فیکسچر و روکش به پایه ایمپلنت بسته می شود تا ایمپلنت شما کامل شود همانطور که گفتیم پروسه ایمپلنت دندان جلو با دیگر دندان ها هیچ تفاوتی وجود ندارد تنها تفاوت بین ایمپلنت دندان جلو و دیگر دندان ها در سایز فیکسچر ایمپلنت مورد استفاده و شکل ظاهری پروتز مورد استفاده تفاوت وجود دارد.

ایمپلنت دندان جلو  (+ هزینه کاشت دندان جلو )

هزینه کاشت دندان جلو

به طور میانگین هزینه کاشت دندان جلو 8.000.000 الی 10.000.000 تومان به ازای هر واحد ایمپلنت کره ای، 10.000.000 الی 14.000.000 تومان به ازای ایمپلنت های اروپایی، 14.000.000 الی 20.000.000 تومان برای ایمپلنت های سوئیسی و آمریکایی و 27.000.000 تومان برای بهترین برند ایمپلنت و کاشت به صورت فوری به همراه روکش زیرکونیا می باشد. شایان ذکر است تمام هزینه های گفته شده در سال 1402 و به همراه روکش می باشد. ایمپلنت های دندان های جلو به دلیل یکسان و شبیه بودن با بقیه ایمپلنت های مورد استفاده قیمت یکسانی با ایمپلنت های دیگر دندان ها دارد و در قیمت ایمپلنت دندان جلو و دیگر دندان ها با هم تفاوتی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید » هزینه کاشت دندان جلو

چه شرایطی برای ایمپلنت کردن دندان جلو لازم است؟

تراکم استخوان

یکی از عوامل مهم در کاشت ایمپلنت دندان برخوردار بودن فک بیمار از تراکم استخوان کافی برای پیوند با ایمپلنت دندان است جون اگه بیمار از تراکم استخوان کافی برخوردار نباشد باعث شکست پروسه ی ایمپلنت دندان می شود.

بهداشت و سلامت دهان و لثه

سکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در موفقیت کاشت ایمپلنت دندان سلامت دهان و لثه می باشد و همینطور بهداشت دهان و دندان، رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان می تواند باعث عفونت دندان و شکست درمان کاشت ایمپلنت شود و حتی می تواند باعث به خطر افتادن زندگی شخص شود.

سلامت عمومی

سلامت کلی بیمار در میزان موفقیت ایمپلنت دندان تاثیر مستقیم خواهد داشت هر چه بیمار در وضیعت سلامت بهتری قرار داشته باشد میزان موفقیت ایمپلنت بالاتر می رود وجود بعضی از بیماری ها می تواند در روند کاشت ایمپلنت دندان اختلال ایجاد کند و باعث شکست پروسه کاشته ایمپلنت دندان شود.

مزایا ایمپلنت دندان

زیبایی لبخند

ایمپلنت دندان های جلو باعث پر شدن جای خالی دندان های از دست رفته با پروتز های دندانی می شود و باعث برگشت زیبایی به لبخند شما می شود

بالا بردن اعتماد به نفس

از دست دادن دندان های جلو باعث می شود که شما از لبخند زدن و خندیدن امتناع کنید و اعتماد به نفس خود را از دست بدهید ولی شما با جایگزینی دندان های خود ایمپلنت دندان زیبایی را به لبخند خود برمی گردانید و با دوباره لبخند زدن و خندیدن اعتماد به نفس خود را بالا می برید.

جلوگیری از تحلیل لثه

وقتی شما یک دندان خود را از دست می دهید در جای خالی دندان شما تحلیل لثه صورت می گیرد اما شما با جایگزین کردن ایمپلنت دندان به جای دندان از دست رفته ی خود می توانید از تحلیل لثه خود جلوگیری نمایید.

طبیعی بودن ایمپلنت دندان

تاج های ایمپلنت دندان جلو یا همان پروتز دندانی که روی فیکسچر های ایمپلنت دندان جلو بسته می شود بسیار شبیه به دندان طبیعی شما می باشد و از دیگر دندان های شما غیر قابل تشخیص.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس