تدارک چین برای جنگ تمام عیار در بحبوحه تنش‌ها با آمریکا

انتشار مقاله یک واحد تحقیقاتی ارتش چین با موضوع تدارک پکن برای وقوع «جنگ تمام عیار»، در بحبوحه تنش‌ها با آمریکا خبرساز شده است.

به گزارش مشرق، یک واحد تحقیقاتی ارتش چین به نام «واحد ۹۱۴۰۴» در تدارک برای آمادگی توان نظامی این کشور، مقاله‌ای را منتشر کرده و در آن به بررسی سناریوی جنگ تمام عیار پرداخته است.

بنا بر گزارش روزنامه «ساوت چاینا مورنینگ پست»، به گفته محققان درگیر در این پروژه، ارتش چین اخیرا هنگام آزمایش و ارزیابی عملکرد تسلیحات جدید سناریوی «جنگ تمام عیار» را اضافه کرده است.

تدارک واحدهای تحقیقاتی ارتش چین برای جنگ تمام عیار در شرایطی انجام شده که به دنبال تشدید تنش‌ها بر سر تایوان، خطر درگیری نظامی بین چین و ایالات متحده به بالاترین حد خود در دهه‌های اخیر رسیده است.

ساوت چاینا مورنینگ پست در گزارش خود نوشت: «جنگ تمام عیار یعنی تمام منابع موجود و تلاش‌های یک ملت برای پیروزی در جنگ بسیج شود. جنگ تمام عیار نه تنها ارتش، بلکه شامل بخش‌های غیرنظامی و اقتصاد هم می‌شود همانند آنچه در جنگ جهانی اول و دوم رخ داد».

بنا بر گزارش این رسانه مستقر در هنگ کنگ، محققان نیروی دریایی چین در آخرین ارزیابی خود از کشتی‌های جنگی، برای جنگ تمام عیار نام سناریوی «زِد» (Z) گذاشتند.

به طور معمول، در سرزمین اصلی چین ارزیابی عملکرد سلاح‌های متعارف شامل بازی‌های جنگی مبتنی بر رایانه و آزمایش‌های میدانی است و بیشتر روی ارزیابی قابلیت‌های جنگی تسلیحات در یک درگیری منطقه‌ای، مانند مداخله نظامی مستقیم دو یا چند گروه ناو هواپیمابر خارجی در اطراف تایوان یا دریای چین جنوبی متمرکز شده است اما در سناریوی «زد»، موضوع متفاوت می‌شود.

به گفته «فانگ کان شین» سرپرست تیم تحقیقاتی واحد ۹۱۴۰۴ ارتش چین، در این سناریو، «یک برخورد قدرت اراده استراتژیک وجود دارد و درگیری منطقه‌ای به یک جنگ تمام عیار افزایش می‌یابد».

به نوشته ساوت چاینا مورنینگ پست، واحد تحقیقاتی تحت نظر فانگ کان شین مسئول آزمودن آمادگی برخی از جدیدترین و قوی‌ترین تسلیحات دریایی چین است.

سناریوی جنگ تمام عیار «زِد» (Z)، برای اولین بار در مقاله این تیم تحقیقاتی طی همین ماه جاری از طبقه بندی محرمانه خارج و در «ژورنال تحقیقات کشتی چین» منتشر شد.

محققان چینی در این مقاله نام هیچ کشوری را ذکر نکردند اما سخت افزار دشمن که در این یادداشت ظاهر شد، ناوشکن کلاس «آرلی برک» (Arleigh Burke) متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده و متحدان آن است و در این مقاله، نام «اتحاد آبی» به آنها داده شده است.

«رودریگو دوترته» رئیس‌جمهور سابق فیلیپین طی هفته اخیر با هشدار درباره احتمال درگیری مستقیم نظامی آمریکا و چین گفته بود: «اگر بخواهم درباره جنگ قریب الوقوع از شماره یک تا ۱۰ انتخاب کنم، شماره هفت را برای وضعیت حال حاضر انتخاب می‌کنم».

محققان واحد ۹۱۴۰۴ ارتش چین در مقاله خود روی سرنوشت کشتی‌های این کشور تمرکز کردند. در سناریو مذکور، فرض این است که ارتش چین تحت یک حمله همه جانبه توسط «اتحاد آبی» قرار می‌گیرد.

به گفته محققان، با توجه به اینکه نیروی دریایی چین در حال حاضر نزدیک به ۵۰ ناوشکن دارد، هر ناوشکن چینی در یک حمله تمام عیار هدف حمله بیش از ۱۱ موشک و بیش از سه اژدر قرار می‌گیرند.

بنا بر مقاله واحد تحقیقاتی ارتش چین، «اتحاد آبی بیش از ۳۰ برابر قوی‌تر از سیگنالی که کشتی‌های جنگی چین برای ارتباط با هم استفاده می‌کنند، پارازیت و اختلال ایجاد می‌کند که این موضوع باعث می‌شود بُرد تشخیص رادارهای چینی به کمتر از ۶۰ درصد بُرد عادی آنها کاهش یابد.

انتشار مقاله مذکور درباره تدارک ارتش چین برای یک جنگ تمام عیار در شرایطی انجام شده که تنش‌های این کشور با آمریکا بر سر تایوان همچنان خبرساز است.

چین بارها به آمریکا درباره دخالت در امور تایوان هشدار داده و اعلام کرده از همه ابزارها برای جلوگیری کردن از جدایی طلبی این جزیره استفاده خواهد کرد.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعاهای جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 17
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    7 15
    با اینکه دوست دارم چین پیروز بشه ولی شک ندارم امریکا تمام نیروی دریایی و هوایی و بنادر مهم چین رو نابود میکنه چین حداقل باید تا 2040 صبر میکرد و خودشو قدرتمند تر میکرد و بعد با امریکا رو برو میشد قمار واقعا سنگینیه در صورت شکست چین کل اقتصاد و قدرت نظامییشو از دست میده دوستانی هم که مخالف قدرت امریکا و ضعیف بودنش هستن و میگن ایران تونست جلو امریکا وایسه پس چین که صددرصد میتونه، یه نظریه کاملا غلطه در حال حاضر امریکا وقتی با یه کشور وارد جنگ تمام عیار بشه قاتحه اون کشور خوندست
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
      3 1
      آمریکا از درون فروپاشیده هست و منتظر یه جرقه تا این انبار باروت منفجر بشه... میلیونها آمریکایی همدیگرو تیکه پاره میکنن...
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
      6 1
      آمریکا توان نظامی و اقتصادی برای ورود به هیچ جنگ تمام عیاری را ندارد که اگر داشت مستقیما در جنگ اوکراین دخالت میکرد
  • مهدی مختاری 291 IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    19 3
    خدا کنه چین و آمریکا با هم جنگ شون بشه و بزنند همدیگر رو لت و پار کنند تا ما هم از راه دور تماشا کنیم و حال کنیم؛ حال کنیم از اینکه ببینیم دشمنان اسلام چگونه همدیگر را نابود می کنند.
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
      7 4
      به همین خیال باش اننها باهوش تر از این حرفها هستند جنگ مال جهان سم هست
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    7 14
    چین هیچ غلطی نمیتواند بکند
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
      21 1
      قطعا آمریکا هم هیچ غلطی نمی تواند بکند
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    8 15
    وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ پکن جانفشانی در راه ارباب شی است به جبهه های جنگ چین بشتابید و به عنوان مدافعان پکن بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای چین در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
      18 2
      بعد اونجا ما و شما مقابل هم قرار میگیریم چون شما غلامان حلقه بگوش آمریکا و سگهای قلاده به گردن آمریکا مقابل ما قرار می گیرید ! خوردی ؟!
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
      23 1
      سلام شیطان بر تو ای آلبانی نشین دقیقا همین متن را بدون یک «و» کم و بیش برای کاخ کرملین هم نوشته بودی
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
      1 0
      نوکر کثیف کاخ سفید.
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    0 0
    چین متاسفانه تعداد تانک ها و هواپیماهاش خیلی کمه
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    2 31
    مثل روسیه چین هم هیچ نیست
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
      3 13
      کلا شیاطین غرب و شرق هیاهوی زیادی دارند و با قدرت ایمان همه شکست پذیر هستند مثل آمریکا
  • حسین IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    1 0
    از چین ممنون میشیم اگه امریکا رو مشغول جنگ با خودش کنه چون ما خیلی راحت تر تل اویو و حیفا رو به توبره میبندیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس