کد خبر 1503600
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
چین

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به سخنان بایدن درباره مشکلات بزرگ پکن، از واشنگتن خواست به معضلات داخلی خود برسد.

به گزارش مشرق، مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، امروز چهارشنبه در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره سخنان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که گفته بود چین مشکلات بزرگی دارد، اظهار امیدواری کرد که واشنگتن مشکلات داخلی خود را حل کند و به ثبات جهان کمک کند.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: من از این اظهارات اطلاعی ندارم. فکر می‌کنم هر کشوری از جمله آمریکا ممکن است در مسیر توسعه و پیشرفت خود با مشکلاتی روبرو شود.

به گفته این دیپلمات، چین رهبری قدرتمند حزب کمونیست را دارد و راه سوسیالیسم را با ویژگی‌های چینی دنبال می‌کند.

اوگفت: به لطف اتحاد کل مردم چین و تلاش سخت آنها، ما این توانایی و اطمینان را داریم که بتوانیم مشکلات موجود در مسیر توسعه و پیشرفت را حل کرده و به پیشرفت بهتر و بزرگتری دست یابیم.

روابط چین و آمریکا در مرحله بسیار پرتنشی قرار دارد. سفر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه به پکن در ۱۸ تا ۱۹ ژوئن برای کاهش اختلافات صورت گرفت، اما اندکی پس از بازگشت، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از کلمه دیکتاتور برای شی جین پینگ، رهبر چین استفاده کرد. این بیانیه خشم شدید پکن را برانگیخت و واشنگتن را به خاطر ریاکاری سرزنش کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جلالی IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    0 0
    سلام، کشور چین با آمریکا کاملا منحل وهم دست هستند، از حالا نیز منطقه خاور میانه و اوراسیا و کشورهای اروپایی آفریقایی را بین خود تقسیم کرده وبه توافق کامل رسیده اند، آمریکا با حربه جنگ اوکراین هم روسیه وهم اتحاد اروپا را از صحنه خارج کرد، درحال حاضر جهان دو قطبی با محوریت چین وامریکا میباشد
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    0 0
    چین خفاش خور با پخش ویروس کرونا دنیا رو بهم ریخت حالا صحبت از ثبات جهانی میزنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس