اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا در حالی امروز شنبه با صدور بیانیه‌ای، سوزاندن قرآن کریم در سوئد را رد کرده است که ۴ روز از این اتفاق می‌گذرد.

به گزارش مشرق، در بیانیه‌ای که در وبسایت این نهاد منتشر شده، اتحادیه اروپا را رد و اعلام کرده «این اقدام به هیچ وجه انعکاس‌دهنده نظرات اتحادیه اروپا نیست.»

در بخش دیگری از این بیانیه سوزاندن قرآن یا هر کتاب مقدس دیگری، توهین آمیز، بی احترامی و اقدامی تحریک آمیز عنوان شده و آمده است که تظاهرات نژادپرستی، بیگانه هراسی و عدم تحمل مرتبط با آن جایی در اروپا ندارد.

اتحادیه اروپا با ابراز تاسف از اینکه این اقدام شنیع هم زمان با عید قربان صورت گرفته است، تصریح کرد که به دفاع از آزادی مذهب، عقیده و آزادی بیان در خارج و داخل از این بلوک، ادامه می‌دهد. «اکنون زمان آن است که برای درک و احترام متقابل و جلوگیری از تشدید بیشتر در کنار هم باشیم.»

گفتنی است که مقامات سوئدی روز چهارشنبه ۲۸ ژوئن برای جمعیتی که قصد قرآن سوزی داشتند مجوز تجمع صادر کرد. این جمعیت حدود ۲۰۰ نفری که مقابل مسجد اصلی استکهلم جمع شده بودند، شاهد اقدام هتاکانه قرآن سوزی بودند.

این اولین حادثه از این دست در سوئد نیست؛ جایی که بیش از ۶۰۰۰۰۰ مسلمان در آن زندگی می‌کنند. در ۲۱ ژانویه، راسموس پالودان، رهبر حزب راست افراطی دانمارکی یک نسخه از قرآن را در نزدیکی سفارت ترکیه در استکهلم، تحت حفاظت پلیس سوزاند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    1 0
    سلام فقط استرداد به عراق ؛ محاکمه علنی و عادلانه و به احتمال زیاد اعدام در ملاء عام.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس