کد خبر 1504747
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
مراقب رسیدسازهای جعلی باشید

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا به شهروندان برای جلوگیری از کلاهبرداری در خصوص برنامه های رسیدساز جعلی تلفن همراه هشدار داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ عبداله چولکی درباره رسیدساز جعلی اظهار داشت: با توجه به تشکیل پرونده‌هایی در سراسر کشور در خصوص برنامه‌های رسیدساز جعلی تلفن همراه توسط افراد کلاهبردار در راستای جلوگیری از این وقوعات و آگاهی شهروندان توصیه‌هایی لازم و ضروری است که باید شهروندان برای جلوگیری از کلاهبرداری توصیه‌ها را مورد اهتمام قرار دهند.

وی افزود: چنانچه با افراد طرف معاملات خود از طریق برنامه‌های مجازی خرید و فروش مانند دیوار، شیپور و … آشنا شده‌اید و فرد خریدار ادعای واریز مبلغ معامله را از طریق درگاه‌های مجازی نظیر آپ و… وعده ارسال پیامک واریز را تا ساعتی دیگر می‌دهد و با تلفن خود با اپراتور درگاه مجازی جهت قانع کردن شما تماس می‌گیرد، اعتماد نکنید بلکه شما می‌توانید با مراجعه به عابر بانک و بررسی موجودی حساب خود از واریز مبلغ معامله مطمئن شوید.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: چنانچه با خریدار از طریق برنامه‌های مجازی خرید و فروش آشنا شده‌اید به رفتارهای غیرمتعارف مانند پیشنهاد قیمت بالا و انجام معاملات در محل‌های غیرمعمول حساس شده و دقت بیشتری در خصوص نحوه انجام معامله کنید.

وی خاطرنشان کرد: همچنین دقت بیشتری در خصوص نحوه معامله و دریافت چک و اسکناس داشته باشید زیرا احتمال جعلی بودن متصور است.

سرهنگ چولکی با تأکید بر لزوم آگاهی شهروندان در این خصوص به شهروندان توصیه کرد: ضمن جدی گرفتن هشدارهای پلیس به هیچ وجه به افرادی که هویت واقعی آنها را نمی‌شناسند اعتماد نکنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را فوری به مرکز فوریت‌های پلیسی اطلاع دهند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس