کد خبر 1504827
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
جنگ اتمی کاملا محتمل است/ آمریکا قبلا هم ازاین خط قرمز رد شده است

معاون شورای امنیت روسیه بر این باور است که وقوع جنگ اتمی نه تنها ممکن، بلکه کاملا محتمل است.

به گزارش مشرق، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه با اشاره به درخواست لهستان از ناتو برای گنجاندن این کشور در برنامه موسوم به «طرح به اشتراک‌گذاری هسته‌ای»، تاکید کرد که وقوع جنگ اتمی حالا دیگر کاملاً محتمل است.

مدودف دست کم دو دلیل برای این ادعا ارائه و تاکید کرد: نخست آنکه، بن‌بستی که جهان امروز با آن مواجه شده، به مراتب وخیم‌تر از بحران کارائیب (بحران موشکی کوبا) است زیرا دشمنان ما برای تحمیل شکستی حقیقی به بزرگ‌ترین قدرت هسته‌ای یعنی روسیه، عزم خود را جزم کرده‌اند. البته آنها بدون شک یک مشت کودن هستند اما درباره (این حماقت) کاری از ما برنمی‌آید.

وی ادامه داد: و دومین دلیل، حقیقتی غیرقابل انکار است؛ از سلاح هسته‌ای پیش از این استفاده شده و همه می‌دانند که چه کسی و کجا از آن استفاده کرده و این بدان معناست که هیچ «تابو» و خط قرمزی در کار نیست.

آمریکا در آگوست ۱۹۴۵ به ژاپن حمله اتمی کرد. هیروشیما ششم آگوست و ناکازاکی ۶ روز بعد بمباران شد. انفجار قارچی حاصل از این بمباران ۹۰ درصد از این شهر را در یک لحظه نابود کرد و ۱۴۰ هزار نفر را به کام مرگ فرستاد؛ ده‌ها هزار نفر دیگر نیز در ماه‌ها و سال‌های بعد بر اثر تشعشعات رادیو اکتیو حاصل از این انفجار وحشتناک جان خود را از دست دادند.

بمباران اتمی ناکازاکی هم به قتل عام دست کم ۶۰ هزار نفر منجر شد. تا به امروز آمریکا همچنان تنها کشوری است که در جریان جنگ از سلاح هسته‌ای استفاده کرده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    1 0
    نوچ. آمریکا هیچ جنایت و بیشرفی در ژاپن مرتکب نشد! آمریکا ما فقط می خواست حقوق بشر مردم هیروشیما و ناکازاکی رو میزون کنه که فتیله رو زیادی بالا کشید! و 300_200 هزار نفر کباب شدن
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    2 1
    جرات میخواد
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    1 3
    وظیفه تک تک شما به عنوان نوکران حلقه به گوش کاخ سیاه مایل به قهوه ای جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ است به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان واشنگتن و ناتو بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای ناتو در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد (زودتر)
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    0 0
    یکی وسط کی یف، یکی وسط نیویورک، یکی وسط برلین، یکی وسط لندن... وای که بکش بکشی بشه اقا... یعنی میشه خدا؟
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    0 4
    وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    0 2
    وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • محمد IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    0 0
    همش اخبار چرت و ایجاد ترس،هیچ جنگی نمیشه این وضعیت هم چندوقت دیگه با کاغذ بازی حل میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس