مدودف

معاون شورای امنیت روسیه می‌گوید که مسکو خواستار رسیدگی ناتو به نگرانی‌های امنیتی روسیه است و تمایلی به «مهار» این ائتلاف نظامی ندارد اما اجازه پیوستن اوکراین به ناتو را نخواهد داد.

به گزارش مشرق، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه با اشاره به خواسته مسکو از ناتو برای احترام گذاشتن به نگرانی‌های امنیتی روسیه، تاکید کرد که این کشور برای مهار سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو)، تمایل ندارد اما به‌هر قیمتی که شده، اجازه پیوستن اوکراین به ناتو را نخواهد داد.

مدودف در مقاله‌ای علیه این تفکر که روسیه برای ممانعت از گسترش ناتو به اوکراین، اشتباه محاسباتی کرده و حتی باعث شده تا فنلاند و سوئد درخواست عضویت در این ائتلاف را بدهند، گفت که «این دو کشور منطقه نوردیک پیش از این هم با ناتو ارتباط داشتند.»

مدودف در این مقاله نوشت: آنچه روسیه همواره خواستار آن بوده، عدم دعوت ناتو از بخش‌های سابق (جمهوری‌های جداشده) کشور ما بوده است. به ویژه آن کشورهایی که با آنها مناقشه ارضی داریم.

وی متعهد شد که روسیه «به هر قیمتی که شده» از تهدید پیوستن اوکراین به ناتو جلوگیری خواهد کرد. به گفته وی از آنجا که اعضای ناتو مدعی شده‌اند اوکراین در زمان جنگ و درگیری مسلحانه قادر به پیوستن به این ائتلاف نیست، «جنگ با اوکراین ممکن است دائمی شود زیرا موجودیت روسیه در خطر قرار دارد.»

مدودف در این مقاله، رویکرد و نظرات خود درباره درگیری‌ها در اوکراین را در فضای گسترده‌تر و در قالب یک رویارویی ژئوپولیتیکی توضیح داد. به گفته وی، کشورهای غربی برای حفظ هژمونی‌شان، با بقیه جهان در جدال هستند.

به باور رئیس جمهور پیشین روسیه از آنجا که هدف کشورهای غربی، تحمیل شکست به یک کشور هسته‌ای است، در نتیجه این هدف و نیت می‌تواند پایان تمدن بشری را به همراه داشته باشد. وی تاکید کرد که تنها گزینه روی میز، تنظیم دوباره موازنه قدرت در جهان از طریق مذاکره است و در آن اوکراین دیگر در قالب کنونی‌اش یعنی دولتی «ضدروسیه» موجودیت نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: رژیم کی‌یف باید نابود و در اروپایی متمدن، به عنوان تشکیلاتی فاشیستی قانونا ممنوع اعلام شود. نظم جهانی بعد از توازن مجدد، به پیمانی مشابه قانون (کنفرانس) خلع سلاح هلسینکی مصوب سال ۱۹۷۵ و احتمالا خانه‌تکانی سازمان ملل متحد نیازمند است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ش. AE ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    0 11
    کار تون درسته اوکراین یک مملکت بی صاحب هست که باید تقسیم بشه چون سران اوکراین نمیتونن مملکت داری کنن از سال ۲۰۰۴ این مملکت در رکود اقتصادی بوده و دست خوش تغییرات و....... باید کار رو یک سره کرد یا این ور یا اون ور
    • عمیر IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      13 0
      خاموش باش دلقک روسگدا
  • عمیر IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    1 0
    وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ سیاه جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ است به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان واشنگتن و ناتو بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای ناتو در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد (زودتر)
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    2 0
    مدودف گویا در زمان شوروی مونده الان اوکراین کشوری مستقل هست اشتباه شما فنلاند رو هم به ناتو ملحق کرده و سوئد رو تا استانه اون کشونده
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    0 0
    تورو سننه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس