خیانت رسمی اتحادیه اروپا به شهروندانش با نقش‌آفرینی فون‌درلاین

مقامات ارشد نهادهای امنیتی آمریکا حتی در قبال جاسوسی از مقامات ارشد اروپایی و حتی شنود تلفن برخی افراد از جمله «آنگلا مرکل» صدراعظم سابق آلمان، پاسخی به نهادهای اطلاعاتی و رسمی اروپا نداده‌اند.

به گزارش مشرق، سران اروپایی در اقدامی که قطعا با مخالفت و اعتراض بسیاری از سازمان‌های غیر دولتی و شهروندان قاره سبز همراه خواهد شد، با دسترسی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا به اطلاعات شخصی شهروندان اروپایی موافقت کرده‌اند!

مقامات اروپایی مدعی هستند پس از دریافت برخی تضمین‌های ظاهری مبنی بر شیوه دسترسی آژانس‌های اطلاعاتی ‌آمریکا به اطلاعات کاربران و همچنین ایجاد سازوکار جبران خسارت برای ساکنان اتحادیه اروپا، بروکسل اخیرا اعلام کرد که انتقال داده‌های شخصی کاربران به ایالات متحده می‌تواند از این پس به صورت قانونی انجام شود.

این توافق که به عنوان «چارچوب حریم خصوصی داده اتحادیه اروپا-ایالات متحده» شناخته می‌شود، در عین حال به شهروندان اروپایی این امکان را می‌دهد که هر زمان احساس کردند اطلاعات شخصی‌شان به‌طور نادرست توسط سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا جمع‌آوری شده، شکایت کنند!

سازمان غیردولتی «مرکز اروپایی حقوق دیجیتال» به سرپرستی «ماکس شِرِمس» از فعالین حوزه حفاظت از حریم خصوصی که با موفقیت توانسته بود رای‌های کفایت قبلی را در سال ۲۰۲۰ به چالش بکشد، اعلام کرده است که بار دیگر مراتب شکایت خود را به دادگاه ارجاع خواهد داد.

سوال اصلی اما اینجاست که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا چه تضمین‌هایی را به اتحادیه اروپا در خصوص دسترسی به اطلاعات شخصی شهروندان اروپایی ارائه داده‌اند؟

پاسخ این سوال را البته نهادهای امنیتی اروپایی دقیقا نمی‌دهند زیرا در صورتی که این تضمین‌ها مورد قضاوت افکار عمومی قرار گیرد، بیش از پیش تفسیرپذیر بودن و کلی بودن آنها مشخص می‌شود!

فراتر از آن؛ مقامات اروپایی می‌گویند شهروندان اروپا در صورت جمع‌آوری اطلاعات آنها به صورت نادرست توسط آمریکا، می‌توانند شکایت خود را به نهادهای حقوقی و قضایی ارائه دهند، گزاره‌ای که مصداق نوعی تمسخر شهروندان اروپایی توسط اتحادیه اروپاست.

بدون شک حتی اگر در این خصوص شکایتی نیز ارائه شود، در همان مراحل ابتدایی مشمول سوء تفسیر عامدانه نهادهای امنیتی غرب قرار خواهد گرفت و پرونده «فاقد صلاحیت بررسی» تشخیص داده می‌شود.

نکته مهم‌تر اینکه؛ حتی در صورت اثبات جاسوسی غیر متعارف آمریکا از اطلاعات و داده‌های شهروندان اروپایی ـ از مکالمات شخصی گرفته تا ریز حساب‌های بانکی آنها ـ قطعا ضمانتی برای مجازات نهادهای امنیتی آمریکا وجود ندارد.

«اورزولا فون‌درلاین» رئیس کمیسیون اروپا که بانی این خیانت اطلاعاتی است، در توئیتی که بیان‌گر بی‌تعهدی مطلق او نسبت به حفظ حریم خصوصی شهروندان اروپایی است نوشته: «من از تعهدات مهمی که ایالات متحده اتخاذ کرده استقبال می‌کنم. به طوری که شهروندان می‌توانند از امن بودن داده‌هایشان مطمئن باشند و بتوانیم روابط اقتصادی را عمیق‌تر کنیم!»

او در حالی از تعهدات مهم آمریکا سخن می‌گوید که طی سال‌های متمادی، مقامات ارشد نهادهای امنیتی آمریکا حتی در قبال جاسوسی از مقامات ارشد اروپایی و حتی شنود تلفن برخی افراد از جمله «آنگلا مرکل» صدراعظم سابق آلمان نیز پاسخی به نهادهای اطلاعاتی و رسمی اروپا نداده‌اند.

با این توضیح؛ حال زمانی که دسترسی نهادهای جاسوسی آمریکا به داده‌ها و اطلاعات شهروندان اروپایی جنبه‌ای قانونی پیدا کند، تکلیف ماجرا در آینده مشخص خواهد بود.

منبع: نورنیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    0 0
    آقا اینا دوست دارن برده آمریکا باشن، شهروندان متمدن اروپایی قلاده جدید مبارک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس