کد خبر 1507976
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
رکورد مصرف برق شبانه هم شکسته شد

سخنگوی صنعت برق گفت: پس از شکسته شدن رکورد تاریخی مصرف برق روزانه در روز دوشنبه (۱۹ تیر)، رکورد مصرف برق شبانه هم شکسته شد.

به گزارش مشرق به نقل از شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مصطفی رجبی مشهدی اظهار داشت: شب گذشته در مصرف برق کشور به نصاب جدیدی رسیدیم و اوج مصرف برق به عدد ۶۸ هزار و یک مگاوات رسید که عدد بسیار بزرگی است.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: پس از ثبت رکورد افزایش مصرف برق در اوج بار روزانه که از ساعت ۱۱ تا ۱۷ است، رکورد مصرف برق کشور در زمان اوج بار شبانه یعنی از ساعت ۲۰ تا ۲۳ نیز شکسته شد و با ثبت عدد ۶۸ هزار و یک مگاوات، از رکورد قبلی سال گذشته که ۶۲ هزار و ۷۷۶ مگاوات بود نیز عبور کردیم.

سخنگوی صنعت برق تصریح‌کرد: با وجود شرایط سخت، شبکه سراسری پایدار است و برق همه مشترکان نیز تأمین شده است.

وی ادامه داد: این افزایش پنج هزار و ۶۰۰ مگاواتی معادل مصرف برق استان‌های هرمزگان و کرمان است و رشد نزدیک به هفت درصد را نشان می‌دهد.

رجبی‌مشهدی گفت: از مردم درخواست می‌شود در ساعت‌های اوج بار شبانه که از ساعت ۲۰ تا ۲۳ شب است همراهی لازم را با صنعت برق داشته باشند تا بتوانیم برق پایدار را برای همه هموطنان تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه مردم از استفاده روشنایی غیرضروری و لامپ‌های پر مصرف پرهیز کنند، گفت: خاموش کردن لامپ‌های اضافی یا استفاده نکردن از وسایل برقی پُرمصرف مثل اتو، ماشین لباسشویی و ظرفشویی در ساعت‌های اوج مصرف، کمک مؤثری به مدیریت مصرف برق و حتی دریافت قبض رایگان یا بستانکار خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    2 0
    بخشی از رکوردهای مصرفی در نتیجه ی ورود غیر قانونی صدها هزار افغانی ظرف یکسال گذشته به کشوره. واقعا سیل ورود افاغنه به ایران نگران کننده ست و مسئولان گویا به عمق مطلب پی نبرده اند
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    0 0
    حالا خوبه هوای خنکی در اردبیل نمین سرعین نیر سراب و روستاهای اطراف و شهرهای اطرافشون مستقر هست اگر نبود وضع بدتر هم میشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس