بایدن نظرش را درباره احتمال استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای تغییر داد

رئیس‌جمهور آمریکا نظری که حدوداً یک ماه پیش درباره احتمال استفاده روسیه از سلاح‌های هسته‌ای در جنگ اوکراین مطرح کرده بود را تغییر داد.

به گزارش مشرق، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه گفت فکر نمی‌کند خطری واقعی درباره احتمال استفاده روسیه از سلاح‌های هسته‌ای علیه اوکراین وجود داشته باشد.

این در حالی است که بایدن کمتر از یک ماه قبل گفته بود که خطر استفاده «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه از سلاح‌های هسته‌ای در اوکراین «واقعی» است.

جدیدترین اظهارات رئیس جمهور آمریکا در مورد روسیه و سلاح های هسته‌ای در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در هلسینکی با رئیس جمهور فنلاند رخ داد.

یک خبرنگار از بایدن پرسیده بود که آیا یعنی شورش نافرجام ماه گذشته توسط گروه واگنر علیه مسکو و انتشار پیام یک ژنرال روسی در انتقاد از وزارت دفاع کشورش در روز چهارشنبه می‌تواند ولادیمیر پوتین را به سمت انجام اقدامات شدیدتری مانند استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در اوکراین یا مداخله در انتخابات سیاسی ایالات متحده سوق دهد یا خیر.

بایدن در پاسخ گفت: «اول از همه، آنها قبلاً در انتخابات آمریکا دخالت کرده‌اند. بنابراین چنین چیزی رویداد تازه‌ای نخواهد بود.»

او ادامه داد: «فکر نمی‌کنم هیچ دورنمای واقعی برای استفاده پوتین از سلاح‌های هسته‌ای وجود داشته باشد. نه تنها غرب، بلکه چین و دیگر کشورهای دنیا گفته‌اند: سراغ این نروید».

اشاره بایدن به ادعایی است که روزنامه «فایننشال تایمز» روز چهارشنبه منتشر کرد. این روزنامه مدعی شده بود رئیس‌جمهور چین در جریان سفر به مسکو در ماه مارس، به پوتین شخصاً هشدار داد در جریان جنگ اوکراین از تسلیحات هسته‌ای استفاده نکند.

با وجود این کرملین این ادعا را رد کرده است. سخنگوی کاخ کرملین چهارشنبه (پنجم ژوئیه) در پاسخ به سوالی درباره این گزارش، گفت: «نه نمی‌توانم تایید کنم». وی افزود: دو کشور در آن زمان (سفر شی به مسکو) درباره محتوای گفت‌وگوها بیانیه‌هایی منتشر کردند و هر چیز دیگری (غیر از آن‌ها) تخیلی است.

این ادعا در حالی مطرح شده که «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه پنجشنبه ۱۵ ژوئن در حاشیه مجمع بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ گفته بود استفاده روسیه از تسلیحات هسته‌ای فقط برای اهداف دفاعی امکان خواهد داشت.

وی توضیح داد: سیاست بازدارندگی هسته‌ای (روسیه) به شدت دفاعی است. استفاده فرضی از تسلیحات هسته‌ای به وضوح با شرایط فوق‌العاده در چارچوب اهداف اکیداً دفاعی محدود شده است.

مقامات روسیه همواره تاکید کرده‌اند جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت و نباید هرگز روی دهد اما در عین حال هشدار داده‌اند در صورتی که موجودیت این کشور تهدید شود چنین گزینه‌ای منتفی نیست.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
    83 8
    زمانی دورنمایی هم در مورد استفاده از بمبهای خوشه ای وجود نداشت اما یانکیها ثابت کردند که در زمان تنگنا از هیچ خباثت و جنایتی رویگردان نیستن! هیولاهای کراواتی!
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
      12 65
      وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
    • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
      2 4
      وظیفه تک تک شما به عنوان نوکران کاخ قهوه ای جانفشانی در راه اربابهای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکشتون هست پس در نبود وحوش بلک واتر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید، به عنوان مدافعان کاخ قهوه ای بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای ناخواسته شکستی برای اربابهای یانکی همجنس بازتون در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی پدر خواهید شد!!!
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
    0 0
    مردم مظلوم اوکراین که تاوان انقلاب رنگین آمریکایی صهیویستی را میدهند بایستی از دلقک سوال کنند که تا چند نفر اوکراینی دیگر بایستی کشته بشوند تا مدعی های غربی پا پیش گذارند و خود وارد چنگی گردند که میدان دار آن بوده اند
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
    0 1
    روسیه باید از سلاح اصلی خود برای نابودی چچن استفاده کند تا نامش به عنوان یکی از مردان بزرگ تاریخ ثبت شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس